Pril zwanger en feestje met bekenden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Frambloosje, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik ben nu 4 wkn en 3dgn zwanger. Dat ik erachter kwam dat ik zwanger ben, ben ik acuut gestopt met roken. Eveneens mijn vriend.
    Nu vieren wij a.s zaterdag thuis de verjaardag van mijn vriend. Veel familie en (goede) vrienden komen en een aantal blijven er slapen.
    Zij weten allemaal dat ik en mijn vriend roken en weten niet dat wij gestopt zijn. Ik drink geen alcohol meer en heb een energielevel van niets.

Dit gaat opvallen ben ik bang en zie op tegen de verjaardag. Alles cancellen last minute is ook zo wat.
    Ik wil niemand vertellen dat ik zwanger ben, tot na de eerste echo.

Heeft iemand dit ook een keer aan de hand gehad en hoe ga je hiermee om zonder dat het (erg) opvalt dat je zwanger bent.

2. nancy31

nancy31 Lid

23 mrt 2012
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gezegt dat ik antibiotica had voor een ontsteking en dat ik daarom niet kon drinken en voor roken dat vind ik moeilijk om iets te verzinnen want dat deed ik niet . maar gefeliciteerd

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vond het ook verschrikkelijk moeilijk om het 'geheim' te houden. Ik deed ook altijd wel 1 wijntje mee ( ik rook niet ) en genoot ook van bepaalde hapjes ( kazen, rood vlees etc. ). Wat betreft de alcohol... Ik had gelukkig net mijn rijbewijs en kon overal zeggen dat ik de Bob was.
    Zo heb ik het 'lang' geheim kunnen houden.

Tja... Antibiotica... Ik heb het idee dat dat zo'n veel gehoorde smoes is... En dat mensen er doorheen prikken, zeker als je verder geen tekenen van ontstekingen of wat dan ook hebt :p.
    Wellicht kun je ook wat alcohol-vrij spul halen en jezelf daar dan stiekem wat van inschenken?

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Jullie zijn samen gestopt, dus zou aangeven dat dit jullie zomer deal is :D , lijkt me niet gek toch, samen gestopt met roken?

Hoop alleen niet dat de rest vd fam in huis gaat paffen bij jullie!
    En drank?? Ach doe je mixjes, voor jezelf zonder alcohol of iets wat op wijn lijkt in een wijnglas.

5. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Thnx meiden. Ik heb wat ideeen opgedaan.

Roken gebeurd bij ons nooit binnenhuis. Alle rokers moeten naar buiten. Weer of geen weer.

6. Bolleke1985

18 jun 2012
    27
    0
    0
    Hey Frambloosje,

Ik zou zeggen dat jullie een weddenschap hebben i.v.m. het roken. Ik rook zelf niet, maar had wel schrik om door de mand te vallen met geen alcohol te drinken. Nu zeg ik dat ik aan het lijnen ben. Geen haan die erover kraait. Ik heb wel problemen met misselijkheid, tot nu toe is mijn smoes een maagonsteking waardoor ik me belabberd voel. Mijn moeder begint zich wel vragen te stellen, maar ik probeer nog een tijdje te ontkennen.

Alvast veel succes ermee!!

7. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Wat appelsap aanlengen met water..zo heb je in no time iets dat lijkt op een witte wijn..mensen trappen er regelrecht in! (da's het voordeel van een thuisfeestje, kun je lekker zelf megen en geen hond die he ziet). Dit werkte voor mij perfect tijdens mijn eerste zwschap en het ouderjaarsfeestje dat we thuis hadden.

Wbt het roken..tja..jullie hebben het feestje thuis, dus je bent gewoon druk met rennen..waarschijnlijk zal niemand erom vragen en wanneer ze dat wel doen zijn idd de ideeen hierboven genoemd prima aanraders! Succes!

8. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Wat een handige tips! :)

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Je zou het ook nog op keelpijn/keelontsteking kunnen gooien? Vriendinnetje van me rookte, maar met keelontsteking was dat volgens haar supervies. Alcohol kan dan ook lekker branden in je keel, dus goed excuus om niet te roken/drinken. Voordeel is: het is besmettelijk dus je vriend heeft zelfde smoes, kan zo paar weken duren, soms schrijven ze antibiotica voor en dan mag je tijdje niet drinken... Als die smoes is uitgewerkt zeg je gewoon dat je helemaal maar gestopt bent, want dat was zo'n kleine stap na die keelontsteking ;)

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    idd, dat roken zou ik ook op iets van een weddenschap gooien, daar kun je wel wat leuks op verzinnen met je lief... wat drank betreft... lastig... ik heb me de eerste weken er ook onderuit moeten lullen... telefoon dienst, enz... en.. ik bleek doorzichtig,.. maar niemand durfde het te vragen.. pas met 11 weken, toen ik het vertelde zeiden mensen, we dachten al zo iets... haha...

11. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drink lekker alcohol vrij bier en wijn, valt niemand op in je eigen huis. Desnoods gier je het over in een andere fles die je in je kk bewaard voor jezelf.
    Dat van die weddenschap vind ik ook een topper.
    Gefeliciteerd trouwens en super dat jullie ALLEBEI gelijk zijn gestopt, dat hoor je ook vaak anders. Knap hoor!

Eva

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik heb in een oude fles wijn alcohol vrije wijn gegoten met een trechter...iedereen dacht dat ik steeds een wijntje inschonk voor mezelf :D
    Had deze fles op speciale manier neergelegd zodat alleen vriend lief en ik daarvan wisten...niemand heeft iets door gehad en ik had steeds een mooi wijnglas vol :D

@roken mijn vriend en ik hadden een weddenschap zogenaamd (ik was al veel eerder gestopt namelijk maar hij rookte nog) en aangegeven dat hij niet kon stoppen en dat dit op een hilarische weddenschap gegooid waarbij vriendlief met puppy ogen fijn mee speelde hihihi

Omdat wij middenin het medische traject zaten en we een hsg zouden krijgen (doorspuiten van de eileiders met vloeistof) konden we het zo ongemerkt voor iedereen verborgen houden wij waren immers aan het wachten op mijn ongi :D
    Dus toen we het nieuws kwamen brengen met ruim 10 weken na heel veel goede echo's was alsnog iedereen zeer verbaasd hahaha
    Hadden beide goed het spelletje gespeeld :D
    Waren ook best trots en verbaasd dat we het zo lang geheim hebben gehouden en dat echt niemand wat door had...ja je hebt altijd van die mensen die zeggen ik vermoedde al iets maar daar geloofde wij helemaal niets van hihihi

Maak er een leuk spelletje van voor jezelf, samen met je partner :D

Succes Frambloosje, hoop dat jullie het een tijdje geheim kunnen houden nog...
    Hoe simpeler de smoes hoe makkelijker vol te houden en des te meer geloofwaardig kom je over

Liefs

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Antibiotica voor blaasontsteking werkt ook,dat kan ook niemand aan je zien of merken ;)
    En voor t roken gewoon zeggen dat jullie gestopt zijn,vriendin van me is ook gestopt,tuurlijk denk je wel goh zouden ze,maar vragen doe je dat toch niet,en anders gooi je t op de kosten, is crisis hè 😜

Succes'

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je mag bij heel veel antibiotica best met mate alcohol: dat zou dus de meest lame smoes ever zijn. Snap niet dat mensen geen bijsluiters lezen...

15. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Kun je het niet gewoon heel dicht bij de waarheid houden: we gaan over een tijdje voor een kindje, dus zijn alvast gestopt met roken?

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

maak bacardi-cola, niemand die ziet dat jij geen bacardi bij je cola hebt

17. alles

alles Lid

12 jun 2012
    32
    1
    6
    NULL
    NULL
    Je zou natuurlijk gewoon kunnen zeggen dat jullie gestopt zijn met roken, dat is op zich niet gek. Als niemand dat ooit van jullie had gedacht kan je zeggen: we waren er opeens zo klaar mee en we willen het gewoon niet meer.

Als de vraag dan komt waarom dan niet wachten tot na je feestje?
    Antw: we wilden voor onszelf bewijzen dat we ook een leuk feestje kunnen hebben zonder sigaretten.

Ik ben gestopt met roken toen we begonnen met proberen zwanger te raken. Vanaf dat het raak kon zijn ook geen alcohol meer. Het beste excuus vind ik dat je geen alcohol drinkt is: ik ben bang dat als ik alcohol drink, ik het moeilijker zal vinden om niet te roken. Werkt bij mij perfect! Is nog waar ook, maar niet de hoofdreden dat ik niet drink :)

En mochten dan mensen echt proberen er door heen te prikken "moet je ons soms iets vertellen", en je kan rode wangen en enthousiasme niet voorkomen kan je zeggen: we denken er wel over om over een tijdje te beginnen ja.

Veel plezier!

Deel Deze Pagina