Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisjex, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik zelf woon in Belgie en mijn familie woont in Nederland (zo'n 3.5 uur hier vandaan).
    Nu is het zo dat ze allemaal willen komen zodra de baby is geboren, op zich logisch natuurlijk. Alleen is het punt dat ze dan een paar dagen blijven slapen (met zo'n 6 personen) vanwege de afstand.
    Nu is het in Belgie zo dat je meestal een dag of 4 in het ziekenhuis blijft na de bevalling, en dat zou ik op zich ook best willen.
    Alleen pusht mijn familie mij heel erg dat 1 dag genoeg is, en dat hun me dan verder helpen.
    Als ik eerlijk ben wil ik gewoon 4 daagjes in het ziekenhuis blijven en dan daarna naar huis, en dan mogen ze van mij best komen.
    Maar die eerste dagen wil ik dus gewoon lekker met mijn babietje en mijn man zijn.
    Toen ik dit voorzichtig aan een van mijn familieleden vertelde flipte ze bijna.. dus ik weet nu niet goed wat te doen.. want ze gaan het sowieso verkeerd opvatten.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    doen wat jij het beste vindt ! en als je familie het daar niet mee eens is... pech voor hen

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je moet sowieso doen wat JIJ wilt. Een ander kan wel makkelijk voor jou beslissen maar als je je daar niet prettig bij voelt...

Het is jou (jullie) kind, jou kraamtijd en jou lichaam. Als jij van die tijd in het ziekenhuis gebruik wil maken moet je dat doen.

Ze zullen nu stuiteren maar als ze straks langs komen denk ik dat ze het wel begrijpen en dat ze het misschien al vergeten zijn.

DENK AAN JEZELF!

succes

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Haha zou mijn familie kunnen zijn!

Maar ik zou gewoon doen wat jij wilt. Desnoods verzin je er een smoes omheen waarom artsen het beter zouden vinden dat je langer blijft.
    Ik weet dat dit misschien voor sommige mensen hier raar klinkt, maar ik kan me heeeel goed indenken in jouw situatie.
    Denk er eens over na.

5. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Thx voor de reacties en jullie hebben gelijk dat het ook mijn eigen keuze is.. dacht mijn familie er maar net zo over.

@prettymommy2be, een smoes verzinnen dacht ik dus ook al aan, maar anderzijds wil ik gewoon dat ze het accepteren.
    ALs het andersom was geweest had ik het ook gewoon geaccepteerd, snap gewoon niet dat ze zo moeilijk moeten doen.
    Mijn zus zei zelfs; ja maar na 4 dagen is die baby al heel erg veranderd, dan is het niet leuk meer :(

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou ze sowieso niet meteen de eerste dag na de bevalling laten komen! Ongeacht ziekenhuisverblijf of thuis zijn! Na een week of misschien 2 weken zouden ze welkom zijn.

Die eerste dagen zijn zo belangrijk om lekker samen te genieten, aan elkaar te wennen, aan de nieuwe situatie te wennen, alle onzekerheden, borstvoeding, ga zo maar door. Daarbij zou ik echt niet 24uur per dag die familie om me heen willen hebben. Dan gaan ze maar in een hotel zitten en komen elke dag een uurtje kijken :)!

7. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    @ bolbuikje, dus ga je je familie en andere dan pas na een week of wat uitndodigen?
    Haha, als ik dat zou voorstellen komt er oorlog denk ik.

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Als ze perse de eerste dag willen komen dan komen ze toch gewoon op visite en gaan ze daarna naar huis?
    En komen ze na de 4 dagen een paar dagen logeren.

En ik snap dat je liever hebt dat ze alles gewoon accepteren, hier hetzelfde hoor. Maar ja, soms moet je accepteren dat sommige mensen er hele andere gedachtes op nahouden. Niet iedereen denkt aan anderen op de momenten dat dat nodig is helaas.

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik zou geen smoesjes verzinnen maar gewoon zeggen hoe jullie het willen.
    Als ze boos worden dan is dat alleen maar jammer.
    Ze zullen vast wel bij draaien toch?

Succes ermee!

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gewoon zeggen dat het een standaart procedure is dat je moet blijven.als jij dat wilt dan moet je dat doen. het is jou lijf en ze wachten maar gewoon ff een paar dagen. ik dacht trouwens ook dat dat zo was in belgie. dat iedereen standaart 5 dagen moest blijven. toen mijn neef zijn kleintjes kreeg zei hij dat. die woonde in brussel.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hier mogen ze gewoon de eerste dag komen, maar gaan daarna gewoon weer naar huis. Omdat ze blijven slapen zeg je, een dag of 4 dan zou ik ze dus niet die eerste dagen 24 uur per dag in huis willen hebben. Gewoon omdat ik het voor ons beter vind om samen te zijn! En als hun perse je kindje na de geboorte willen zien, komen ze maar een dagje op en neer rijden en gaan ze naast jullie bezoekje nog wat anders leuks doen die dag.

12. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    @ Yinte, in Belgie blijven de meeste vrouwen inderdaad 4 dagen, maar het is niet verplicht.
    Haha, maar toen ik tegen de gynaecoloog zei dat ik maar 1 dag wilde blijven keek ze me echt vaag aan.. het is dus echt uitzonderlijk hier dat vrouwen maar 1 dag blijven.

En ik denk trouwens dat ik vanavond maar een mailtje ga versturen.. en dan maar kijken wat de reacties zullen zijn.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    :( tegenwoordig lijkt het wel of de zwangeren niks meer te vertellen hebben

meis doen wat jij wil
    of ze komen als de kleine geboren is en gaan weer en slapen in een hotel ofzo
    of ze komen na 4 dagen pas
    stel je krijgt een KS dan moet je soieso 4 dagen blijven
    willen ze dan ook in het ziekenhuis blijven slapen :(

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik word ook opgenomen in het ziekenhuis en eigenlijk kijk ik hier ook wel naar uit!
    Daar kan je echt even tot rust komen na de bevalling.
    Thuis, hoeveel mensen je ook helpen, ga je toch sneller uit je bed en wil je toch graag ook zelf weer dingen gaan doen.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Ik zou zowiezo na zo'n korte tijd geen familie 24 u per dag over de vloer willen hebben, ziekenhuis of thuis. Dan idd slapen ze maar in een hotel ofzo.
    De eerste dagen weet je zowiezo niet hoe je je voelt.
    Een paar uur per dag bezoek is dan denk ik meer als zat.

16. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Als het de norm daar in België om nog een dag of 4 te blijven, dan zou ik dat gewoon tegen je familie zeggen.. En ook gewoon dat je dat zelf ook wel prettig vind.. Ik zou het ook niet zo zien zitten dat ik, als ik net 1 dag het ziekenhuis uit ben, gelijk 6 familieleden een paar dagen in huis heb, ookal is het goed bedoeld..

Kzou het gewoon eerlijk zeggen & wat voor verschil maakt het voor hun dat ze 4 dagen later komen in plaats van gelijk de dag erna, ze moeten ook vast kunnen begrijpen dat jij even je rust nodig hebt en tot jezelf kan komen voordat je 6 familieleden in huis hebt zitten..

17. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    Je zus zegt dat de baby na 4 dagen zoveel veranderd is... Nou, dan maak je toch een hoop foto's! Missen ze niets... :D

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gewoon lekker die 4 dagen blijven. jhier in dld is dit ook standaard. mijn ouders wonen dichtbij en waren er meteen dezelfde avond nog ff. mijn schoonma is 2 dagen na geboorte ff met de trein geweest.

en de rest nou die kwam na een wk een keer de naaste fam dan.
    voor de vrienden en andere fam hebben we kraamfeest gedaan werkte ook perfect.

maar kan me echt heel goed voorstellen hor dat jen iet mteen zoveel logees wilt. is erg druk ken het hier van vrienden die wel eens een weekend komen en ben dan echt kapot ook nu ons eerste meisie al bijna 3 is is dat nog steeds slopend dus helemaal na een bevalling. je moet ook aan jezelf denken. want een bevalling is niet niets en je ligt echt niet rustig op je bed als de hele fam beneden selli loopt te doen. en ook mega druk voor je man.
    je bent je rust nou eenmaal hard nodig. want geloof mij een griepje oid heb je er snel achteraan hoor. helemaal als je niet goed rust. en dat wil nou eenmaal niet met de halve fam beneden. wat ze zelf ook denken,.

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gewoon doen wat voor JOU goed voelt meid, mijn familie kent hun grenzen ook niet, tot mijn man zei dat ze straks echt niet elke 5 minuten voor de deur hoeven te staan omdat wij onze rust ook nodig hebben, werden we eerst uitgelachen (hoezo RUST dan hadden hun vroeger ook niet en je hebt toch kraamhulp), en daarna werden ze kwaad, ze gaan niet naar ons luisteren, voelen zich beledigd en we hebben nu afgesproken het af te wachten en niet meer in discussie te gaan, de eerste de beste die onze grens overgaat ondanks de waarschuwing krijgt het flink te horen, echt,

ik begrijp niks van die reacties, interesse is okay maar laat de zwangere en straks het nieuwe gezin in zijn waarde! en dring je vooral niet op als familie zijnde.

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap helemaal dat je daar geen zin in hebt. 6 mensen logeren na de bevalling. Vind het eigenlijk ook raar dat ze dat willen. Jullie hebben met zijn drieen de tijd nodig om aan elkaar te wennen en zo ie zo is dat lekker om met zijn drieen te doen en niet de hele familie.

Mijn schoonmoeder zei nu al dat ze met 39 wkn wil komen logeren en een tijdje wil blijven. Wij hebben toen meteen aangegeven dat we dat dus niet willen. Ze mag op de geboortedag een paar uurtjes komen en daarna weer naar huis. Vondt ze niet leuk, maar jammer dan, dit gaat niet om haar.

Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn. Niet alijd even makkelijk, maar als ze het er niet mee eens zijn hebben ze pech. Die draaien echt wel weer bij.

Veel succes met alles.

XX Suzie

Deel Deze Pagina