He gets ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tweekids, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou het is zover, ik had eigenlijk tot december willen werken.
    Helaas nu vd 3e x op rij een zwaar kraamgezin (al oudere kinderen, moeder sectio dus kan echt NIETS). Ik zit nu in een gezin met hele primitieve omstandigheden t/m zaterdag en dan is het echt voorbij.
    Ik heb al weken pijnlike harde buiken, op werkdagen zijn dit er een stuk of 40.
    Ook heb ik sinds 10 weken zwangerschap weer extreme bekkenklachten , vorige zwangerschap geeeindigd in een roltoel en hoop dat nu te voorkomen.
    Nog meer mensen in dit schuitje? Ik vind het werk zo leuk en kan slecht 'thuiszitten' vandaar dat ik de adviezen een beetje in de wind geslagen heb afgelopen weken.
    Ook voel ik mij een soort van verantwoordelijk richting mijn werkgever, wil zo graag gaten opvullen en flexibel zijn :(

2. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik ben met 29 weken voor 50% de ziektewet in gegaan. Had heel veel last van mijn bekken en sliep ontzettend slecht. Bij de eerste ben ik door gedenderd omdat ik vond dat niemand last mocht hebben van het feit dat ik zwanger was. Werd dus met 34.3 weken zwangerschap geboren. Nu met 32 weken gestopt met werken. Het voelt ondanks mijn super leuke werk heel goed dat ik eerder gestopt ben. Ik kies nu voor mezelf. Werken doe ik na mijn verlof weer net zo hard als voorheen :)
    Luister goed naar je lichaam. Dat geeft heel goed aan wat wel en niet kan. En zwanger zijn is zo bijzonder, zonde als je door je werk minder kan genieten, toch?!

Deel Deze Pagina