Ha Dames, even een vraagje. Ik werk in het ziekenhuis en nu staat er in de CAO het volgende : 2. Aan de zwangere werknemer wordt na de derde maand van de zwangerschap geen onregelmatige dienst opgedragen, tenzij de werknemer hiertegen geen bezwaar maakt. maar er staat na de derde maand.... nu vroeg ik mij af of dat nou pas is als je 16 weken bent? Of gewoon vanaf 12 weken? Misschien zijn er ervaringsdeskundigen? Bedankt in elk geval
Als je 13 weken bent ben je 3 maanden zwanger. Vanaf 13 weken zou je dan dus geen avonddiensten meer hoeven te draaien. Zo begrijp ik het tenminste.
Zo heb ik het ook altijd begrepen, tenzij je het later verteld natuurlijk, dan geld het vanaf dat moment.
Ik snap het ook zo. Er staat immers: NA de 3e maand. Die is afgelopen bij 13 weken, dus na 13 weken kunnen jou geen avonddiensten meer worden opgedragen, tenzij je zelf geen bezwaar hebt.
je hebt ( zoals ik t begrepen heb) recht op regelmatige diensten.. dat kan ( en dat had ik) dus ook avonddienst zijn.. Dan zit er een regelmaat in.. ploegendienst ( om ff zijweg te noemen, maar dat is het werken in een 24-uursbedrijf m.i. allemaal) hoeft niet.. Wel dat jij dan net die ene diensten dan werkt..