Zwanger en nachtdiensten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elsa86, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    1 mei start ik met mijn nieuwe baan, ik ga waakdiensten draaien in een hospice. Er kunnen maximaal 2 cliënten in het hospice verblijven, dus het is waarschijnlijk geen extreem drukke baan.

    Maar het zijn wel alleen nachtdiensten, waarbij ik wel gewoon wakker moet blijven.

    Ik zal er 8 per 4 weken gaan werken.

    Ik mag toch wel gewoon nachtdiensten werken als ik dat zelf wil?
    Gezien mijn ervaring bij de 3e (in mijn proefperiode verteld dat ik zwanger was, en ik hoefde niet terug te komen) zal ik nu pas na mijn 2 maanden proefperiode pas vertellen dat ik zwanger ben.
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ja dat mag, ik heb tot 16 weken nachtdiensten gedaan. In je zwangerschap hoef je geen onregelmatigheid/ nachtdiensten meer te doen maar het mag wel (alhoewel onderzoek ook heeft aangetoond dat het niet goed is dus zou het ook niet direct adviseren).
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Dank je wel. Ik leg het straks ook wel voor aan de verloskundige. Ik hoop gewoon zo lang mogelijk de nachtdiensten te kunnen werken.
     
    Neskio vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben benieuwd, hoe ziet jou dag er dan uit met kinderen en slapen?
    Wie brengt ze naar school, van hoelaat tot hoelaat slaap jij en wie haalt ze weer op?
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Dank je wel.

    De planning straks is:
    Week 1: vrijdag, zaterdag en zondag nacht. Dan brengt mijn man de oudste 3 naar de VSO en de jongste naar de gastouder. Ik haal ze zelf op van school.

    Week 2: heb ik geen nachten
    Week 3: woensdag en donderdag. Zelfde verhaal: mijn man brengt ze naar de gastouder/opvang en VSO. Op donderdag haal ik ze zelf op van school en vrijdag is hun vaste dag op de BSO.

    Week 4: woensdag, donderdag en zondag. Ook dan brengt mijn man ze weg en ik haal ze weer op.

    Ik slaap nooit zo lang, meestal tot 12 uur. Maar dan ga ik 's avonds wel weer liggen als de kinderen ook slapen.

    De oudste 3 gaan straks dus 1 dag per week naar de VSO en BSO (VSO alleen als ik uit de nachtdienst kom) en 1 ochtend per week naar de VSO.

    De jongste gaat 1 dag per week naar de kinderopvang en 1 dag per week naar de gastouder (ene week op donderdag en andere week op maandag).
     
    lorreke vindt dit leuk.
  6. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitleg! Tjonge, das best een gepuzzel! Dus hoelaat ga je dan naar bed en slaap je tot 12?
    Ik heb ook wel eens gedacht aan nachtdiensten, maar als ik 2 a 3 nachten maar 5 uur slaap wordt ik geen leukere moeder van ben ik bang:roflmao: De tip om op kinderbedtijd ook te slapen had ik nog niet aan gedacht eigenlijk:)
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Ik ga vaak rond 7.30/8.00 slapen en dan tot 12.00 uur inderdaad. En dan 's avonds van 19.30 tot 22.00 uur ongeveer.
     
  8. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap,

    Kan me voorstellen na je ervaring met je derde dat je het nog niet verteld hoeft ook nog niet.
    Wel jammer dat er zulke werkgevers zijn.

    Bij mijn derde heb ik tot 20 weken nachten gedraaid...maar heb toen ook corona gehad toen ik 10 weken zwanger was...dus na die 20 weken was ik lichamelijk zo uitgeput dat ik in de ziektewet kwam. Maar volgens mij hoef je maar nachten te draaien tot 12 weken zwangerschap.

    Maar denk om je gezondheid en die van je kleine....dat gaat altijd voor.
     
  9. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik ben trouwens wel benieuwd wat je 5de kindje word. Na 4 meisjes.
     
  10. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik ga straks vanaf 1 mei ook weer nachten draaien...nieuwe werkgever...mijn man werkt ook onregelmatig..maar na 6 jaar van strijd om de roosters...heeft mijn man nu geregeld dat zijn rooster op mijn rooster word aangepast.

    Onze jongste gaat sowieso 3 dagen per week naar de gastouders...alleen doordeweeks. En aangezien wij 2 grote jonge honden hebben..wil ik ook niet dat mijn schoonmoeder 8 uur oppast dus in de weekends is ze er hoogstens 1,5 uur ter overbrugging. En daarnaast maken wij gebruik van een oppasstudent ( wat niet gefinancierd word door de belasting) tis een rib uit mijn lijf.. wat je zegt t blijft puzzelen...hopelijk nog maar 16 jaar:roflmao:
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    @Burb1988 zeker gaat mij gezondheid voor en dat van de kleine.
    Ik ben ook heel benieuwd of het nu een jongen is. Mijn man gaat al helemaal uit van nog een mei.
    Mijn man werkt niet onregelmatig, maar moet wel 3 kwartier rijden, dus hij moet altijd al weg voordat ik thuis ben.
     

Deel Deze Pagina