Hoe denken jullie hierover? Op mijn werk hebben we 2 a 3 keer in het jaar een uitje voor het personeel. We hebben nog al een kleine en hechte groep collega's en het is een beetje de ongeschreven regel dat iedereen meedoet. Normaal gesproken geen probleem. Maar nu is het plan om over 2 weken op woensdagavond om een uur te rijden voor een grote bioscoop en daarna nog ergens wat te gaan drinken. Tegen die tijd ben ik over de 30 weken zwanger en op dit moment lig ik elke avond al om 21.00 uur in bed en heb veel last van vermoeidheid en andere (kleine) kwaaltjes. Daarnaast heb ik de afgelopen weken al een aantal avonden over gewerkt en daar eigenlijk ook wel last van gehad. Omdat ik niet echt ziek ben wil ik me eigenlijk niet afmelden, maar ik denk niet dat ik het tot zo laat trek. Wat zouden jullie doen?
Denk aan jezelf en wanneer je het niet trekt, dan zeg je alsnog af. Je kunt er evt ook voor kiezen dat je met iemand meerijdt bijv en die jou dan thuis ophaalt en weer terug afzet. dan hoef je in ieder geval niet steeds übergeconcentreerd in de auto te zitten.
Ik zou niet gaan, ik snap dat je collega's het jammer vinden als je er niet bij bent en dat je zelf ook het liefst gewoon mee wilt doen, maar je moet wel echt aan jezelf denken en doen waar JIJ je goed bij voelt! Het moet niet zo zijn dat je uit plichtsgevoel mee gaat en vervolgens een paar dagen nodig hebt om bij te komen, toch? Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem; wij hebben over 3 weken een teamdag en hierbij gaan we een rondleiding in een museum doen en daarna nog een spel in de stad waarbij je veel moet lopen, ik ga dit ook niet trekken denk ik. Ben dus ook aan het twijfelen om me af te melden. Hoe jammer ik dat ook vind, maar ik vind mijn eigen welzijn toch net wat belangrijker.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het inderdaad maar ga afzeggen. Ik wil het niet, omdat ik daarna gelijk wat dagen nodig heb om bij te komen. Ze moeten het maar accepteren.
Niet gaan.. Bioscoop kan ook niet prettig zijn als je zwanger bent. Ik ben bij de eerst geweest en die bleef maar schoppen tijdens de film vanwege het harde geluid. Zelfs nog een jas en bodywarmer over mn buik gelegd maar dat dempte de trilling van de bas niet. Zou een beetje jammer zijn als je zo lang gaat rijden daarvoor.
Denk echt niet dat je collega's je dat kwalijk gaan nemen als je niet gaat hoor...zou wel heel kortzichtig zijn toch? doen waar je jezelf het beste bij voelt...misschien heb je gelegenheid wat uurtjes te slapen 's middags, mocht je toch willen gaan. wij hadden afgelopen weekend familiefeest van mijn man zijn kant wat begon met bowlen om 19 uur en nadien was er ook van alles te doen tot middernacht...ik ben wel heel de tijd aanwezig geweest, heb alleen niet mee gebowld maar toegekeken en foto's gemaakt....verder was er gezorgd dat ik ook kon zitten en voor we er heen gingen heb ik nog poosje geslapen...voor mij was het zo prima te doen. maar ja iedereen is anders he volgende week hebben we trouwens van het werk teamdag die ik mede organiseer...maar ik ga ook alleen maar mee eten 's avonds...is alle begrip voor bij mijn collega's in ieder geval...
Ik zou ook niet gaan, Je moet nu om jezelf en de baby denken. Ik mag toch hopen dat jou collega`s dat wel begrijpen!
Als je er echt veel zin in hebt kan je misschien de dagen daarna rekening houden met het feit dat je dan minder kan. De dag zelf misschien 's middags even op bed rusten/slapen? De dagen ervoor ook niets anders dan de echt hoognodige dingen. Allen doen als je dat er voor over hebt!
Ik zou gewoon zeggen dat het te zwaar is. Prima toch, volgens mij begrijpt iedereen het wel hoor. En zo niet, pech! hihi.
Toevallig had mijn afdeling gisteren een etentje, en de planning was sushi eten. Ik had veel zin om te gaan alleen het was 40 min rijden heen en terug, daarbij mag ik van me geloof al bepaalde dingen niet en de dingen die overblijven daar mag ik door me zwangerschap niet van. Daarbij is het ook nog es geweest dat ik ziek geweest ben en ik het advies gekregen heb om geen gekke dingen te eten dus ja om nu mee te gaan voor de gezelligheid was het niet waard. ik zou moe worden en niets kunnen eten. Een keuze waarbij de mannen zoiets hadden van uhhh, maar het wel begrepen en de vrouwen zoiets hadden van logisch. uiteindelijk hebben ze me liever gezond en aanwezig dan ziek! Doe wat je gezondheid toelaat en als jullie een hecht clubje zijn snappen ze het wel!
Je kunt toch gewoon zeggen dat je dat nu ff niet trekt zo'n lange avond. Zullen ze heus wel begrijpen hoor als je 30 weken zwanger bent Na de bevalling kun je gezellig weer mee gaan overal naartoe...
De keuze is aan jou; Gewoon lekker niet gaan en thuis rusten. Of proberen smiddags even een dutje te doen (zo hou ik de dagen vol!) en savonds lekker meegaan. Je kan altijd nog beslissen na de bios naar huis te gaan en niet nog wat te gaan drinken met ze!