Klussen en zwanger zijn? Wat mag/kan wel/niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by marciaatje, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi meiden,

We moeten binnenkort wat klusjes gaan doen. Ik wil niet dat mijn vriend alles alleen hoeft te doen, dus ik wil graag helpen. Dus mijn vraag wat mag wel en wat mag niet? En dan 1 specifieke vraag: mag ik verven met latexverf?

Alvast bedankt.

Gr. Marcia

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hey!
    Je mag eigenlijk alles, behalve met chemische middelen werken. Als je wilt verven, zoek dan verf op waterbasis uit en als dat niet gaat dan moet je ervoor zorgen dat je de ruimte goed doorlucht (continue) Dus als je aan het verven bent een raam open zetten zodat je zo min mogelijk dampen binnenkrijgt.
    Wat tillen betreft: je mag best wat tillen, maar luister naar je lichaam!

Als je zwanger bent geeft je lichaam veel meer als normaal aan wat je wel en niet moet doen. Je krijgt wat krampjes als je te zwaar werk doet, als je het te warm krijgt of rare lucht binnen krijgt wordt je veel eerder als normaal wat duizelig of licht in je hoofd en als je iets eet wat je baby niet leuk vind (pas later in de zwangerschap) zal je misselijk worden en het er weer uitgooien.
    Best grappig en interessant hoor, zo'n zwanger lichaam.

Maar doe gewoon lekker rustig aan en luister naar je lichaam.

Succes!

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

tuurlijk mag je gewoon klussen.

ik heb dat ook gedaan, ook gewoon geverft met beide soorten verf, gewoon ramen en deure open zodat het goed ventileerd.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Meid ik ben nu nog aan het klussen...ja was ook niet helemaal de bedoeling maar goed. Vandaag nog op handen en knieen de vloer verf vrij geboend met een schuurspons...Luister gewoon goed naar je lichaam en dan komt het wel goed. Je moet idd alleen even opletten met schilderen met verf wat geen waterbasis heeft. Maar goed als je goed lucht kan het echt niet zoveel kwaad. Wij hebben (bijna) alles geschilderd met verf op waterbasis, is ook sneller droog!
    Succes, en zorg dat het eerder klaar is dan hier want met bijna 39 weken begint de tijd toch echt wel te dringen hahaha.

Share This Page