Terbinafine en zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marieke74, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Hoi,

Wij zijn aan het proberen om weer zwanger te worden. Nu heb ik heel erg last van voetschimmel en heb ik Terbinafine voorgeschreven gekregen.
    In de bijsluiter staat dat je dit middel niet moet gebruiken tijdens de zwangerschap, borstvoeding of als je zwanger wilt worden.

Ik heb een kuur gekregen voor 2 weken (gisteren begonnen). Hoe lang moeten we nu wachten voor we verder gaan voor een tweede kindje?
    En mocht ik nu zwanger blijken, wat zijn dan de effecten op het kindje?

Groetjes, Marieke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi

Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven.

Terbinafine gaat over in de moedermelk; na lokale toediening zijn de hoeveelheden echter zo klein dat een effect bij het kind onwaarschijnlijk is.

Omdat er onvoldoende gegevens bekent zijn word eht afgeraden. Om geen risico te lopen zou ik de kuur afmaken en daarna nog 1 week wachten dan zijn alle stoffen weer uit je lichaam.

Imke

Deel Deze Pagina