Korte LF ondanks clomid en pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wendo1978, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendo1978

Wendo1978 Lid

4 feb 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Sinds vorig jaar loop ik bij de gyn ivm onze kinderwens. Mijn verhaal: in 2011 raak ik in ronde 2 al zwanger. Enorm is het verdriet als wij bij 41 weken zwangerschap onverwachts ons zoontje verliezen. Tijdens de bevalling blijkt hij 4x omstrengeld te zijn door de navelstreng, plus nog een knoop in de navelstreng. Na een aantal maanden herstellen van de keizersnede, gaan we er opnieuw voor. In ronde 1 zwanger, helaas een vroege miskraam bij 5 weken. Na 4 rondes opnieuw zwanger, helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn leven hangt aan een zijden draadje, ze halen 2 liter bloed uit mijn buikholte en verwijderen mijn linkereileider. Sindsdien lopen we bij de gyn die de keizersnede van ons zoontje gedaan heeft. Hij begrijpt ons enorme verdriet, en frustraties van het leed sindsdien. We krijgen een aantal onderzoeken, waaruit blijkt dat het zaad van mijn man perfect is. Recent een HSG gehad, rechter eileider is volledig open! Het probleem lijkt te liggen in mijn hormoonspiegel. Mijn cyclussen zijn rond de 28 dagen, maar mijn eisprong valt heel laat, meestal rond dag 19-20, mijn luteale fase is altijd exact 9 dagen. Sinds een aantal maanden krijg ik Clomid 50mg, met als doel de eisprong te versterken en hopenlijk te vervroegen. Omdat dit niet het geval bleek en mijn progesteron 1 week na eisprong meestal rond de 16 lag, kreeg ik afgelopen maand voor het eerst Clomid 100mg, in combinatie met 10.000 eenheden Pregnyl om mijn eisprong eerder te laten plaatsvinden. Dat lukte prima, progesteron na eisprong was 33,1! Helaas ook nu weer na exact 9 dagen mijn menstruatie vanavond weer gehad. Mijn vraag aan jullie is: hoe kan het dat mijn progesteron van een keurige 33,1 zo snel weer daalt dat mijn menstruatie al weer na 9 dagen doorkomt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn progesteronbolletjes hierin een oplossing? Ben bang dat mijn gyn die 33,1 al goed genoeg vindt om het nog een poosje te blijven proberen met Clomid100mg icm de pregnyl, terwijl ik zelf het idee heb dat die luteale fase het probleem is! Ik hoor heel graag jullie advies!

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Allereerst :wat een ontzettend heftig en verdrietig verhaal!

Verder heb ik een beetje dezelfde problematiek. Voor mijn laatste icsi zijn we naar Dusseldorf gegaan en daar kreeg ik Suprefact neusspray naast extra progesteron in de vorm van utrogestan (wat je altijd krijgt na icsi). Dit middel stimuleert in een lage dosis op natuurlijke wijze de aanmaak van progesteron via je hypofyse.
    Maar in Nld is dit waarsch omstreden.

3. Wendo1978

Wendo1978 Lid

4 feb 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Elize! In NL wordt Utragestan volgens mij ook wel voorgeschreven. De neusspray ken ik van mijn broer en schoonzus die in Belgie zijn behandeld voor hun vruchtbaarheid. Werd je in NL niet goed geholpen, dat je daarom in Duitsland bent beland? Hoe lang rekte je luteale fase door de extra progesteron? Groetjes, Wendy

4. Wendo1978

Wendo1978 Lid

4 feb 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    up! in de hoop op meer ervaringen!

Deel Deze Pagina