ameda lactaline en medela symphony

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ireen, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Yes, dacht ik vanmorgen, mijn nieuwe kolf is binnen. Ik huurde de medela symphony en zoals sommige wel weten kolft deze 2 minuten met hoge cyclisnelheid en gaat dan over op de afkoffase.

Nou, De ameda niet :(. Hij kan maar tot max 60 cycli per minuut, en ik krijg er geen toeschietreflex van.

De ameda is lekker compact en kan ik dus meenemen (hij kan ook op batterijen). Daarom zou ik wel graag willen dat ik er mee kan kolven (ik kolf fulltime).
    Iemand deze overstap ook gemaakt, en iemand tips?

Alle reacties zijn welkom!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.462
    36.413
    113
    Helaas geen tips voor je, ik heb wel dezelfde overstap gemaakt, maar tot nu toe kan ik helemaal niks met de ameda. Hoe ik hem ook instel een tsr krijg ik niet en hij zuigt ook maar aan 1 kant krachtig genoeg. Heb alle onderdelen al vervangen, maar blijft zo. Het spijt me, maar vind het echt een onding. Als ik dit vantevoren had geweten had ik liever 300 euro aan een medela uitgegeven.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja tot nu toe vind ik het ook een prut ding. Gelukkig heb ik hem gehuurd met optie tot koop, dus hij kan zo weer terug als t me niet lukt... Hij is alleen zo mooi klein enzo dus hoop eigenlijk dat ik eraan wen.

Iemand een tip voor een kolf die aansluit op de medela symphony? Ik krijg zowiezo moeizaam een tsr met een kolf maar met de medela lukt t me altijd... Zijn er kolven die een beetje hetzelfde gevoel geven?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.462
    36.413
    113
    Ik kan hem helaas niet meer terugbrengen, wilde dat ik dat ook had gedaan. Denk nu na over de medela freestyle, maar is zo duur.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb er alleen goede ervaringen mee. Wat ik in het begin wel deed was borstcompressie tijdens het kolven toepassen.

Maar de hoogste opbrengst heb ik toch altijd gehad met het handtrekkertje van Medela. Ook lamme armen, maar ook heel veel melk.

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Tja zo'n handkolf zie ik hier niet zo zitten... Heb er overigens een van avent maar krijg er echt geen tsr mee...

Misschien moeten mijn borsten even wennen, t ging in het begin met de symphony volgens mij ook niet altijd makkelijk.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kan ook helemaal niets met de ameda, na 5 keer kolven ging hij stuk (dacht ik), dus heb de kolf van mijn zus overgenomen (Medela Pump in Style). Wat een verschil! Nu blijkt mijn Ameda niet stuk te zijn (stekkertje maakte niet goed contact), maar ik blijf lekker bij mijn Medela.

8. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Ik had ook voor de eerste paar weken de symphony gehuurd, toen ik klaar was voor een eigen kolf heb ik de medela gehuurd, maar ik vond het ook niets. Hij kolfte wel maar de kwaliteit vond ik niet best.
    Klinkt mss raar, maar ik had een beetje het "speelgoed-kolf" gevoel.
    Tja, die prijs was zo aantrekkelijk he?
    Ik heb hem terug gebracht en de freestyle gekocht, en nog geen centje spijt gehad. Voor mij is het geld het echt waard. Ik kolf er nu al bijna 5 maanden FT mee.
    Net een "verkooppraatje" gehouden bij het topic "pisa of freestyle?"
    Voor het geval je mijn bevindingen over de freestyle wil lezen :)

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi Ireen,

Ik heb altijd gekolfd met de avent isis elektrische kolf, hij werkte super voor mij.
    Je zet hem op je borst, stelt handmatig de snelheid in en dan neemt de kolf die snelheid aan.

Dit is een link naar de kolf:

AVENT KOLF ISIS iQ UNO Compleet

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik kolf ook fulltime. Eerst ook de symphonie gehuurd, was ideaal.
    Toen ook gedacht en nu? Ik heb nu de freestyle, die is voor mij hetzelfde!
    Ik wilde er een die mijn tsr opwekte en dubbele kan kolven, anders duurt het veel te lang. Ik heb nu 10-15 een volledige voeding voor mijn zoontje. Hij is idd wel duur, maar ik heb er geen moment spijt van.
    Ik ben een beetje huiverig voor 2e hands, maar misschien vind je dat misschien wat? Koop je de persoonlijke onderdelen zelf in de winkel en de motor neem je van iemand over?

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja daar zat ik ook aan te denken!

Moet zeggen, ik heb vandaag alleen nog maar met de ameda gekolfd en zowaar al die keren een tsr gekregen (duurde wel lang en heb mezelf flink afgeleid met de nodige lectuur ;)) dus misschien gaat het alsnog werken. En anders wordt het inderdaad een freestyle of eventueel een Pump in Style want ik heb geen zin in geklooi de rest van de kolfperiode (en zoals ik erin sta wil ik doorgaan tot Jens minimaal een jaar is).

Ilseroc: Heb je al die tijd fulltime gekolfd met een enkele kolf dan? Respect...

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Yep, met een enkele kolf...bij een volgende koop ik een dubbele kolf :D

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb de ameda en ik kan er niet goed mee kolven. Ik heb een neusspray bij de huisarts gehaald voor de tsr, maar dan nog krijg ik er maar een halve voeding uit.
    Het gekke is dat ik een paar maanden geleden daar ook mee kolfde voor een voorraadje in de vriezer en toen ging het prima. Maar nu het voor het echie is (2 dagen op m'n werk) gaat het dus niet zo lekker.

Het is alleen zo duur om een hele nieuwe te kopen. Vooral als je niet zeker weet of het daarmee beter gaat. Maar hier zijn in ieder geval meer moeders die de ameda niks vinden en medela wel.

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Tja ik kolf er ook minder mee dan normaal...
    Ik denk dat ik maar voor een medela ga.

15. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Ik heb eerst 6 weken fulltime gekolfd met de mini eletric plus van medela. met deze kolf had ik een goede opbrengst alleen vond ik het motortje zo'n irritant geluid hebben.
    Nu heb ik de ameda. Hier moest ik echt super aan wennen, inderdaad de zuigkracht lijkt minder te zijn. Maar nu na een paar weken kolven ermee krijgt ik er toch een goede opbrengst mee. Maar als je zelf echt fulltime kolft en hier langere tijd mee door zou willen gaan dan zou ik een andere kolf kopen. Is het alleen voor als je bv moet werken dan vind ik de ameda prima.

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik krijg ook geen tsr met de ameda (weet niet of het perse aan de ameda ligt). Ik vind kolfen zowieso verschrikkelijk, dus dat heltp ook niet mee. Ik gebruik nu sinds een week de neusspray en die werkt erg goed. Kolf 's avonds om 23:00 soms nog wel 240 cc

Deel Deze Pagina