Even een vraag aan onze rokers! Toen jullie zwanger waren, zijn jullie toen gelijk gestopt, of eerst geminderd? Zijn jullie voor dat je zwanger bent geworden gestopt? Kan je ook nicotinepleisters opdoen als je zwanger bent? Graag jullie reacties!
zelf geen ervaring mee, maar lijkt mij beter om vóór de zwangerschap te stoppen! en vragen over roken of nicotinepleisters tíjdens de zwangerschap zou ik aan een huisarts of verloskundige stellen (laatste kan ook op dit forum) succes in ieder geval!
Nicotinepleisters geven ook nicotine af dus dit is af te raden.. zomaar stoppen met roken is natuurlijk heel moeilijk maar ik zou wel met jezelf een aantal maximum sigaretten per dag afspreken. Ik ben zelf ook een roker en weet hoe moeilijk dit is.. ik ben nog niet zwanger maar we zijn bezig met de voorrondes en ik probeer nu al te minderen om straks als ik echt zwanger ben te stoppen met roken want laten we eerlijk zijn we willen allemaal een gezond kindje op de wereld brengen en dat moeten we onszelf maar voorhouden om het wat draaglijker te makrn toch? Heel veel succes!
Ik ben altijd een zware roker geweest en uit ervaring met stoppen kan ik je zeggen dat alleen "cold turkey" stoppen bij mij het meest succesvol was. (dus van de ene op de andere dag geen peuk meer en ook geen pleisters, kauwgom o.d.) Ik ben 1 januari 2011 gestopt i.v.m. onze kinderwens en ik vond het stoppen (en ook waarom) niet eens zo'n opgave. De eerste 3 dagen waren het moeilijkst, daarna met 2 of 3 weken weer... daarna was ik blij dat ik eraf was. Ik ben er nu bijna anderhalf jaar af en nog steeds blij dat ik eraf ben. Hou in je achterhoofd waarom je stopt en sta achter je keuze, daarna is het een kwestie van doorbijten en volhouden! Ook jij kunt het.
Julia@ Wat goed dat je wil stopen met roken succes . Ik heb even voor je bij het deel vk gezocht, dit is wat ik vond lees dit maar eens:Wil erg graag stoppen! Lees daar in het deel maar eens veel meer goede tips !
Wat fijn dat jullie allemaal reageren, bedankt voor de tips. Ga over 3 wkn op vakantie en wil daarna stoppen. Of ik nu al zwanger ben of niet. Ik denk inderdaad dat het helpt dat je weet waar je het voor doet! Het moet gewoon lukken
Ik wou helemaal niet stoppen met roken, vond het veel te lekker, zag de reden ook niet om te stoppen... Maaaaaaaaaaaaar toen echt heel onverwachts en ongepland zwanger geraakt... dus ja toen moest ik er wel aan... vind de gezondheid van mijn kindje belangrijker als mijn eigen genot!!! En heb er ook totaal geen last van, en ook ik was een zware roker!! Ben ook in 1 keer gestopt omdat minderen door ervaring echt niet gaat werken bij mij! Ik mis het totaal niet!! nu 8 weken rookvrij sinds de positieve test!
rookte groot pakje camel. per dag. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil, gestopt met roken, alla minute, met zuig tabletten voor een week.. (de helft staat nog i de kast want heb er maar 10 ofzo nodig gehad... )
Ik ben ruim een jaar geleden gestopt met roken. Ook al in het achterhoofd dat we voor een kindje wilde gaan het jaar daarop. Heb geen hulpmiddelen gebruikt en rookte ook een groot pakje camel per dag haha. Het voelt zo fijn om rook-vrij te zijn. Even door de zure appel heen bijten en echt volhouden dan krijg je er zo veel voor terug. Succes!