Wanneer starten met Foliumzuur?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Shaddixxx, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik slik momenteel tabletjes om de menstruatie op de te wekken, en zit me af te vragen of het verstandig is om nu al met foliumzuur te starten, voor ik aan de Clomid ga. Volgens mij is het zo dat het even duurt voor het echt positief effect heeft, en zou het dus verstandig zijn om nu al te beginnen, maar in m'n hoofd klopt het beter om pas te starten als ik deze pillen op heb, en mijn cyclus echt begint, zeg maar.

En; Ik heb momenteel Etos Zwanger Worden Pillen liggen (waar foliumzuur in zit), welke ik eigenlijk ben gaan slikken met hoop op een kortere cyclus (wat niet geholpen heeft, want ik had uberhaupt geen cyclus, maar goed :p), is dat goed genoeg, of zouden jullie echt voor foliumzuur tabletjes gaan?

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik slik al vanaf dat ik gestopt ben met de pil foliumzuur. Dus ruim 3 maanden voordat we voor het echie gingen slikte ik het al.
    Het kan geen kwaad, dus lekker beginnen meid!

Ik slik de foliumzuur tabletten van de apotheek.

Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt het beste nu al beginnen. Het duurt een paar weken voordat je het juiste peil hebt opgebouwd. Je hoeft niet persé aan het begin van je cyclus te starten, hoor.

Je moet pillen hebben waar 0,4 mg foliumzuur in zit (meen ik me zo uit mijn hoofd te herinneren). Als die hoeveelheid in je vitaminepillen zit, dan kun je deze gewoon opmaken. Daarna zou ik overstappen op een gewoon goedkoop potje foliumzuurtabletten bij het KV vandaan, die kosten maar een paar euro. Speciale vitaminepillen zijn niet nodig en ze zijn erg duur.

Succes!

4. Amoura

Amoura Actief lid

May 24, 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Bij mij werd verteld vanaf 6 weken voor de eventuele bevruchting. Natuurlijk kan je dat niet plannen, maar foliumzuur kan geen kwaad! Ik slik overigens wel 5mg foliumzuur ivm epilepsie. Normaal is het 0,4 of 0,5 dacht ik.

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik slik vanaf de dag dat we weer wilden proberen , foliumzuur

volgens mij moet je t tot de 6e week vd zwangerschap doorslikken.....
    moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn 2 jongens geen foliumzuur geslikt heb...
    puur uit ontwetendheid........niemand die me vertelde dat het nodig was.

deze keer dus wel :) ( zijn we ook weer een paar jaar verder) en dus lik t braaf elke dag ( etos zwanger worden pillen)

6. Zou niet weten hoeveel mg er in Etos Zwanger Worden pillen zit, maar zit vast wel goed. Volgens mij zou ik, áls het nu mag lukken, nu precies 6 weken voor de bevruchting zitten, dus ik neem er meteen eentje in! :D

Mij werd 4 jaar geleden overigens verteld dat je ze langer door moet slikken dan tot je 6e week.. Ik kwam er bij Damiën pas achter dat ik zwanger was, toen ik al 8 weken was, en tóén ben ik pas begonnen. Volgens mij heb ik tot week 12 ofzo geslikt? Nouja, hij heeft er niets aan over gehouden ;)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben direct begonnen toen we stopte met de pil.
    en de hele zwangerschap door heb ik ze genomen, (Davitamon compleet mama)

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Extra foliumzuur kan geen kwaad, ik slik het al 2,5 jaar.....

9. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Foliumzuur kan je idd gewoon beginnen op elk moment. :) Het advies is om het op te bouwen voor je echt voor een kleine gaat, dus nu zou dan perfect moeten zijn. :)
    Onze gynea heeft ons ook vitamine E voorgeschreven, schijnbaar goed voor de kwaliteit van het eitje en zijn deel. :D Maar foliumzuur is het allerbelangrijkste, dus zolang je dat neemt is het goed. :)
    Succes met de clomid wanneer je begint!

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik heb het jaren geslikt volgens mij ook na het stopen van de pil.
    Daar na een tijd niet . en later in mmm moest ik wel anders werd ik niet geholpen .
    het maakt niet uit wanneer je er mee begint , en het kan in de ochtend of s avonds .
    Ik had /heb nog foliumzuur van ah kost 2,70 zitten 250 in geloof ik. Gebruik het zelf nooit meer .
    Succes met zwanger worden .

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik slikte ze al voor ik uberhaupt stopte met de pil

Share This Page