Schuimwolkjes

Discussion in 'Gezondheid' started by Pinkelotje2011, Jan 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb zojuist schuimwolkjes gemaakt met mijn zoon (geklopt eiwit met poedersuiker) die 45 min. in de oven moeten op 100 graden. Nu weet ik dat je als zwangere beter geen rauw ei kunt eten, maar twijfel nu of ik ze straks wel gewoon kan eten. Wil geen risico nemen, vandaar.

Alvast bedankt voor jullie reactie :)

Groetjes!!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    100 graden is in feite hetzelfde als koken... daarnaast 45 minuten... dat is echt niet meer rauw hoor. Het wordt wat anders wanneer je je het rauwe beslag gaat lopen opeten.

Daarnaast.... rauw ei geeft dan evt meer problemen voor jou, omdat een eventuele salmonellabesmetting puur op jouw darmen/maag slaat en daarvan heeft je kindje verder geen last gelukkig.
    Dus lekker klaarmaken en lekker gaan opeten.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Hmmmm...... ik krijg ook trek in schuimwolkjes.... misschien vanavond ook nog maar even gaan bakkerellen denk ik zo.

4. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Hopmarjanneke voor je reactie :) Ja, dat idee had ik dus zelf ook (100 graden is toch tzelfde als kookpunt?!) maar ze hebben er nu 3 kwartier ingestaan en zijn nog vrij zacht, ik dacht dat ze echt zouden uitharden zeg maar, maar t is vanbinnen nog echt n soort nergerzoenenschuim :(

Naja, misschien maak ik me druk om niks en moet ik gewoon lekker gaan smullen inderdaad ;)

5. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D wil je t recept??

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Mmmm, dat klinkt lekker zeg, krijg er trek van :D

Maar idd, wat de andere dames ook al zeggen, lekker van genieten. Als het zo lang op 100 graden in de oven heeft gestaan kun je het gerust eten.

p.s. ik heb wel interesse in het recept ;)

7. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Speentje: oke, hier volgt t recept ;)

Verwarm de oven voor op 100 graden en bedek een bakplaat met bakpapier.

Neem het eiwit van 4 eieren en klop dit met de mixer stijf. Schudt er ondertussen langzaam 80 gram poedersuiker bij.

Met 2 lepels maak je nu bolletjes van het schuim en plaats je ze op het bakpapier. Maak de bolletjes niet te groot want anders garen ze niet goed! (dat had ik dus ;)).

Daarna 45 minuten in de voorverwarmde oven en smullen maar!

Simpel recept dus ;)

Succes en laat t je smaken!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Mocht jet nog te "nat" vinden, dan zou je ze evt nog langer in de oven kunnen laten staan hoor.

Maarre.... ik maakte ze altijd met gewone suiker, en eiwit.... maar jij schrijft poedersuiker.... dat is uiteraard wat zachter enzo.

Doe jouw recept toch ook maar even.

Ohja,..... mocht je de smaak te pakken hebben :D je kunt ook choco schuim maken hè of koffieschuim.... beetje cacao of oploskoffie erbij voegen

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Oh ja.... voor het goed laten drogen.... de deur van de oven moet eigenlijk op een kiertje blijven staan... dus pollepel er tussen doen.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Thanks voor het recept! Klinkt lekker en heel simpel!

11. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hopmarjanneke: thx voor de tips! Ik ga ze zeker nog ns maken met koffie- of cacaosmaak, mjam ;)

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    jammie dat klinkt lekker. Ga ik zeker een keer proberen.

Aangezien ik nogal een grote over heb zou ik dus meerdere recepten tegelijk kunnen doen. hihihihi.

Share This Page