Goed dat je om hulp hebt gevraagd. Wees alsjeblieft niet te trots om om hulp te vragen. Je hoeft niemand te bewijzen hoe sterk je bent hè En er is niemand die je slap oid zal vinden als je nu tijdelijk stopt met je studie. Sterk zijn betekent niet altijd doorgaan totdat je erbij neervalt, sterk zijn betekent ook eerlijk naar jezelf kunnen zijn en toegeven dat het even niet meer lukt en een stapje terug doen. Is het gelukt om het je vriend uit te leggen? Dikke knuffel!
Lieve Boomm, Wat vervelend dat je je zo rot voelt, al kan ik het me inderdaad wel voorstellen met al die hormonen en misselijkheid. Hier een beetje hetzelfde verhaal, mijn dochter was ook net 4 maanden toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was, en ook al was het bij ons gepland, toch moest ik ook even slikken en spookten er een hoop vragen door mijn hoofd: hoe ga ik dit doen, wat nu als deze enorm veel aandacht vraagt of veel huilt, straks neemt T. het me heel erg kwalijk, enz enz. Ook ik had dus een beetje een schuldgevoel maar heb dit gelukkig van me af kunnen zetten en ben nu volop aan het genieten van mijn 2de zwangerschap, en ik moet zeggen de tijd vliegt enorm! Probeer zoveel mogelijk te genieten en dan komt het vast goed! Kop op en succes! Liefs, Renske
Hoi, ondanks dat er bij ons meer "geplande" ruimte tussen zit, herken ik je gevoel. Ik heb mijn baan opgezegd en ben helemaal voor mijn gezin gegaan. Ik kon zelf niet met het "schuldgevoel" omgaan en heb daarin mijn eigen keuze gemaakt. Probeer je niet schuldig te voelen, je doet het echt goed!
Hoi, ik heb niet alle reacties gelezen, maar wou je even een hart onder de riem steken. Ik denk dat je het nu nog zo moeilijk ziet omdat je kleintje pas 3 maanden is en let's face it... die eerste maanden zijn hard! Maar eenmaal dat je meisje wat ouder is, vanaf 9 maand zou ik zeggen, vind ik het persoonlijk veeeeel makkelijker gaan. Ze spelen zelf, zijn zelfstandiger, moeten niet om de 2-3 uur eten, slapen door, etc. Ik denk dat je het dan ook makkelijker gaat hebben en dat je het nu allemaal nogal zwart ziet omdat zo een klein babietje gewoon veel aandacht vraagt en je dan nog niet zo gewend bent aan die moederrol.
Soeee. Daar heb je inderdaad een punt, sterk zijn is ook toegeven als net niet meer gaat inderdaad. Praten met m'n vriend ging wel goed. Hij gaat proberen wat eerder weg te gaan van zijn werk en misschien zelfs eens in de twee weken een extra dag vrij. Heel fijn. Ook doet hij ineens super lief nu als hij s'avonds thuis komt en komt ie continu thee brengen Andela. Gaat wel, heb niet het idee dat die vitamines helpen. Volgende afspraak maar aangeven, maar hopelijk is het dan al over.. Met m'n mams was het super fijn! Heerlijk gekneuterd op de bank en ze is met N. even de deur uit geweest zodat ik uitgebreid in bad kon! Renske, dankjewel voor je lieve berichtje! Ook snel achter elkaar zwanger dus, leuk! Fijn dat je inmiddels zo lekker aan het genieten bent, hoop dat ik dat ook binnenkort kan zeggen! Podiki. Daar heb je zeker gelijk in denk ik. N. is over een paar maanden natuurlijk heel anders en weer een stukje zelfstandiger, nu is t nog zo'n kleine hummel.. De tijd zal het leren, maar je berichtje geeft mij wel hoop! Firststone. Jij ook heel erg bedankt voor je lieve berichtje! Vandaag de hele dag in bed gelegen met N. Filmpjes gekeken, geslapen en vooral niets gedaan. Heb, ook na pushen van vriend, een afspraak bij de psycholoog gemaakt, kan binnenkort al terecht!