Aangezien er ook 'n topic is voor zwangeren die zich wel hebben laten inenten, leek 't me wel zo eerlijk als 'r ook 'n topic is voor zwangeren die zich absoluut niet in laten enten. Persoonlijk word ik 'n beetje moe van de hysterie rondom de griep. Ik laat me niet inenten, omdat ik de gevolgen op langere termijn niet ken én er teveel verschillende verhalen over zowel de griep als het vaccin zijn. Misschien een foute keuze, maar voor 'tzelfde geld is wel laten inenten net zo'n foute keuze, dus dan neem ik liever de beslissing het niet te laten doen.
ik heb mijn eigen ook niet laten inenten. ik ga het pas doen zodra de kleine geboren is, dan moet het hele gezin om hem te beschermen.. die durf ik dan wel aan maar omdat idd de gevolgen nog niet bekend zijn enzo enzo doe ik het nu tijdens de zwangerschap niet. maar goed ieder zijn eigen mening he
Hier ook zo iemand! Ookal ben ik nog wel ontzettend aan het twijfelen neig ik toch naar het niet te doen. Want inderdaad, wat als het op lange termijn toch niet goed blijkt te zijn, maar ja het is kiezen tussen twee kwaden eigenlijk. En pas later zul je er achter komen welke keuze de beste was (of niet en blijken allebij de keuzes niet schadelijk). Van de doktoren en verloskundigen word je ook niet veel wijzer, van hen krijg ik te horen: 'Sja mevrouw, het is uw eigen keuze:x'. Als zij al geen duidelijke rechte lijn durven te trekken, hoe moeten wij het dan doen? Ik word er in ieder geval helemaal gek van! Ik maak me helemaal geen zorgen om mezelf en ik vertrouw op mijn lichaam dat mocht ik het krijgen ik ook gewoon weer beter word. Maar ik wil zo graag de beste keuze voor mijn kleine ventje maken! xxx
Ik laat me ook niet inenten. Ik vind dat ze nog te weinig weten over de gevolgen op lange termijn. Mocht ik nog in aanmerking komen zodra de kleine geboren is dan haal ik hem wel. Maar nu neem ik geen enkel risico. Alhoewel ik het wel een beetje eng vind het dochtertje van mijn zus heeft nu de mex griep. Wij blijven daar voorlopig bij uit de buurt.
Ik heb er afgelopen donderdag een gigantische paniekaanval over gehad, omdat de assistente van de dokter besloot mij te bellen, terwijl ik duidelijk had aangegeven géén prik te willen.. Ze voelde zich verplicht toch even 't protocol met me door te nemen. Op zich helemaal niet verkeerd en 't is ook 'n lief, betrokken mens hoor, maar ik schoot echt totáál in de stress... Gevolg: voorweeën, harde buiken, algehele malaise.. Gelukkig had ik 's avonds yoga en kon ik me weer lekker ontspannen.. Maar je wilt inderdaad de beste keuze maken voor je kind en die twijfel is vreselijk. Ik had die donderdag echt de neiging te zeggen 'jas me die spuit er maar in, dan ben ik van 't gezeik af; dan kan ik niet meer terug'... Maar ik wil gewoon niet vanuit angst en verwarring een keuze maken en toen ik weer rustig was, kwam ook m'n gevoel weer terug van 'nee, ik wil 't niet'... Overigens hebben man- en dochterlief hier de griep ws. al gehad...
Ik doe het ook niet. Puur omdat niet bekend is wat het vaccin op de lange termijn voor gevolgen heeft voor het kind. Ook na de geboorte zal ik het niet laten doen omdat ik het ook voor mezelf te eng vind. Wat ik wel vreemd vind zijn de mensen die na inenting zeggen: 'nou, dat viel reuze mee. Behalve een blauwe plek nergens last van'. Ja denk ik dan, het gaat niet om het nu en de bijwerking van het laten zetten van een prik. Maar van het vaccin in je lichaam op lange termijn.
Ik laat mij niet inenten. Absoluut niet, geen seconde over hoeven nadenken. Ik wil niet meedoen aan deze massahysterie, daar ben ik gewoon te nuchter voor. Er gaan ieder jaar duizend mensen dood in Nederland aan de gewone griep, dáár hoor je nooit wat over, en nu wordt ieder sterfgeval als gevolg van de H1N1 griep breed uitgemeten in de media . Ik laat mijn kids ook niet in vaccineren voor deze griep trouwens.
Ik twijfel nog heel erg! We hebben nog niet eens een oproep gehad. Mijn man heeft astma en zit dus in een risico groep en ook hij weet nog niet wat ie doet. Me zoontje is bijna 13 maanden en ik ben dus 35 weken zwanger. Mijn vlk rade het me af en me dokter rade het me aan.. dus das ook lekker handig dan. Me zoontje heeft wel al buikgriep gehad en is nu weer aan de snotter. Ik ben alleen maar moe tegen de eind van de dag...
Ik laat me nu in ieder geval niet in enten. Mijn belangrijkste reden is dat er niks over de lange termijn gevolgen bekend is en ik daarin geen enkel risico wil nemen voor ons nu nog ongeboren mannetje. Ook komt daarbij dat mocht ik ziek worden, ons mannetje nu geboren/gehaald kan worden en ik mezelf wel weer beter zie worden van die griep. En me vader en broertje hebben 'm waarschijnlijk al gehad, nu zo'n 2 weken geleden en heb hen gewoon gezien in de besmettelijke periode. En wie weet wanneer ik er allemaal nog meer aan bloot ben gesteld. Ben enkel een paar dagen goed verkouden geweest en snotter nu nog een beetje. Voel me op dit moment prima, dus hier is de hysterie zeker niet toeslagen...
ik zou mij als ik zwanger was ook niet laten inenten. denk aan de desmoeders destijds. nee... de evt gevolgen op langere termijn vind ik enger dan die griep zelf. en als ik het zou krijgen tijdens de zwangerschap krijgt het kind ook wel afweerstoffen mee. maar goed ben niet zwanger dus is voor mij niet van toepassing
Ik stond ook heel gek van mezelf te kijken toen ik ineens zo'n paniekaanval kreeg, haha! Ik ben veel van mezelf gewend, maar dat niet... Normaliter ben ik niet van 't hysterische soort..
Ik laat me ook niet inenten, ik twijfelde heel erg en ben daarom op internet wat gaan zoeken naar de nadelen en ben waanzinnig veel tegenstrijdige berichten tegen gekomen. Er word zelfs beweerd dat het vaccin een bio-wapen is! Misschien wat ver gezocht maar het blijkt dat de fabrikant van 1 vd vaccins (ja 1 van de, er zijn drie verschillende met alle 3 andere ingredienten!) in 2005 een vaccin verkocht heeft die dodelijk is. Daarvoor loopt nog een rechtzaak en toch brengen ze nu een nieuw vaccin uit. Ook is het raar dat de griep nog maar 6 dagen als pandemie werd uitgeroepen en er al een vaccin klaar was. Het vaccin is maar in totaal op 760 mensen uitgetest waar geen zwangeren bij zaten. Dus mijn twijfel is wel aardig weggenomen. Als jullie ook wat meer willen lezen kijk dan eens op www.wanttoknow.nl en www.despuitblijfteruit.nl er zijn nog veel meer sites, maar deze zijn wel het duidelijkst.
Ik ben persoonlijk ook helemaal niet van de inentingen, maar ik denk dat ik dit toch wel zou doen... De enige officiële site is volgens mij : Grieppandemie.nl / Home. Wie bij onze overheid heeft er nu baat bij om voor heel veel geld allemaal mensen en jonge kindjes in Nederland met rommel in te spuiten? Daar geloof ik echt niet in. Ook artsen en zorgpersoneel neemt em, dat stelt mij persoonlijk wel gerust., dan hebben zij er toch ook vertrouwen in? Zeker als je risicogroep bent zou ik m'n verantwoordelijkheid nemen en preventief laten enten en er niet op rekenen dat de ziekenhuizen wel een plek plus personeel gereserveerd houden. Als het echt uitbreekt is het ook niet handig als allerlei mensen die het hadden voorkomen door een prikje een beroep doen op de nu al schaarse IC bedden + personeel (dat zich tenslotte wel ent). Het ziekenhuispersoneel neemt zijn verantwoordelijkheid door zich te enten en beschikbaar te zijn als het los gaat, patiënten met hoger risico zouden dat ook moeten willen, maar goed dat is mijn persoonlijke mening en mag iedereen lekker voor zich bepalen. Ik kan me overigens wel heel goed je twijfel voorstellen, dat zou ik ook zeker hebben. Succes !
Ook ik laat me niet inenten. Inderdaad ook, omdat de late termijn effecten op ongeboren kinderen onbekend is. Daarnaast mogen zuigelingen tot 6 maanden niet ingeënt worden, dus dan vraag ik me ernstig af of het dan tijdens je zwangerschap ook echt geen kwaad kan! Van Softenon dachten ze toendertijd ook dat het geen kwaad kon..... Zowel mijn huisarts als mijn verloskundige deden geen enkele moeite me te overtuigen de griepprik wél te nemen. Mijn verloskundige bekende zelfs dat zij hem zelf ook niet zou nemen als ze zwanger zou zijn. Ik heb nooit griep en ik zou niet weten waarom ik dan de mexicaanse griep wel zou moeten krijgen. En inderdaad is het een massahysterie. Aan de 'gewone' griep gaan jaarlijks 1000 mensen dood, dus we hebben er nog 978 te gaan.... En de inenting geeft geen garantie dat je de griep niet krijgt, de kans is alleen kleiner!
Niet alle artsen en zorgpersoneel nemen hem hoor. Die hebben ook geen vertrouwen. Althans, in het ziekenhuis waar ik werk nemen ze hem niet allemaal. Ik heb astma, maar mijn vk raadt hem af. Ze raadt zelfs de normale griepprik af.
@Luckybird: voor mensen die wel willen laten enten is er een ander topic, dit topic is specifiek voor zwangeren die géén vaccinatie nemen.
Ik neem de verantwoording voor mijzelf en mijn kinderen juist door ons niet te laten vaccineren. Het is maar een griep zeg! Je doet net of we allemaal ten dode opgeschreven zijn! Daarbij komt dat ik al jarenlang enorm veel premie voor de ziektenkosten betaal, dus mocht het nodig zijn, en ik beland in het ziekenhuis, dan lijkt het mij meer dan logisch dat ze een bed voor mij gereserveerd hebben. Met een gouden rand. Werk je bij de overheid of zo? Of heb je aandelen in de farmaceutische industrie ? Héél irritant dat je hier mensen de les komt lezen, want zo komt dat op mij over. Ik heb mij in dit topic aangemeld omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik mezelf NIET wil laten vaccineren. Dat is een weloverwogen besluit. Ik zit dus niet te wachten op een belerende vinger van jou. Ik wil er verder niet over discussieren. Mijn besluit staat vast. Ik had gehoopt hier met andere dames over te kunnen praten in dit topic, ik heb geen zin in wijze lessen van zgn 'deskundigen'
touche er is volgens mij geen goede of foute keuze...ik bedoel niemand wil hier vrijwillig in het ziekenhuis belanden toch? het is gewoon fijn om te weten dat je niet de enige bent die er vraagtekens bij zet. ben overigens niet zwanger maar heb wel een kleintje van 14 maanden die dus ook NIET geprikt wordt.