Zwanger en NIET in laten enten tegen de mex. griep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mijkeltje, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik laat mij niet enten, om een paar redenen....

1: Mijn man heeft de mex.griep al gehad. Nou dat overleeft ik wel.
    2: Ben geen proefkonijn.
    3: Lang niet alle medici nemen het vaccin, dus waarom ik wel.
    4: Zag op het nieuws in belgië dat de artsen daar per ingespoten vaccin, €22,50 krijgen. (ja dan raad ik het ook aan, kom er voor de zekerheid maar 2 halen)
    5: Mijn kindje mag het straks tot een half jaar niet hebben, ik ben nu ruim 3 maanden zwanger, het vaccin blijft een jaar lang in mijn bloed. Dus ook in die van het kind.....eh hij is nu toch ookal jonger dan een half jaar?!
    6: Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten ook van mensen die er wat van horen te weten....

Mij niet gezien!!!

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Daarom denk ik ook dat 't juist goed is dat er twee topics zijn. Eén voor dames die wel laten prikken en één voor dames die dat niet willen. Beide groepen hebben een weloverwogen keuze gemaakt en staan, hopelijk, achter die keuze. En blijkbaar hebben beide groepen behoefte aan steun van gelijkgestemden. Daarom heb ik dit topic geopend, want ik heb die behoefte namelijk namelijk wél...

Net zo min als de dames in het andere topic zitten te wachten op onze overdenkingen en overtuigingen, zitten wij daar andersom op te wachten.

Ik ben zelf ondertussen een beetje moe van de hysterie en ben juist zo blij dat ik een keuze heb gemaakt. Zeker nadat ik zo paniekerig ben geweest hoop ik in dit topic misschien wat steun te vinden. Want 't is zeker geen gemakkelijke keuze geweest, juist omdát je zo gepushed wordt te enten...

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Helemaal mee eens, heb ook het gevoel dat ik mij de hele dag moet verantwoorden omdat ik het niet ga doen. Iedereen zegt jij moet hem nu zeker ook gaan halen. Nou mijn nekharen vliegen overeind, ik schreeuw nog net niet...NEE!!!! Dat hoef ik niet, ik hoef hem namelijk niet. Jammer hoor die hysterie.

Ook jammer dat ze op tv vergeten te vertellen dat eigenlijk alle mexicaanse griep doden al ziek waren....

4. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    @luckybird.. de site grieppandemie is een site van de regering, nogal wiedes he dat ze zichzelf daarop niet zullen tegenspreken.
    Weet je wel wat er allemaal in dat vaccin zit? Zoals kwik en squaleen en zoveel meer giftige stoffen. En idd zoals al meerderen hier zeggen, niet iedereen die in de gezondheidszorg neemt het vaccin, hier in het MCL is 60% voor vaccineren maar dus ook 40% tegen. Ik vind dat wel een overweging waard.
    En er is een regel dat een vaccin 6maanden lang getest moet worden, dit vaccin is maar 3 wkn getest op maar 760 personen, waaronder geen kinderen en geen zwangeren.

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    En ik heb ook begrepen (weet niet hoe waar dat dat is) dat er voor artsen enz een speciale cocktail wordt gemaakt met een aantal stoffen eruit die er voor ons wel in zitten....

6. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    ps het vaccin bevat ook de in Nederland verboden stof thiomersal... waarvoor verboden en dan toch vaccineren? net zoals dus de stof squaleen die in amerika is verboden.

7. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja vaag he...en ik snap de minister wel tuurlijk zegt hij doen...Hij heeft 34 miljoen vaccins besteld! Hij wil er natuurlijk niet met 30 miljoen blijven zitten. En maar inpraten op die toch al bezorgde moeders en zwangere!

8. Ik zei eerst nee, toen was het ja en nu zeg ik weer nee......alhoewel ik het wel allemaal een lastige keuze blijft vinden. Morgen afspraak staan bij de vk en ga kijken wat die zegt.
    Moet zeggen dat mijn ha ook niet echt overtuigend was hoor, dus het zal wel nee blijven bij mij.

De reden......er is gewoon te weinig bekend wat er met het ongeboren kindje kan gebeuren op latere leeftijd.

9. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ja idd logisch dat ie zegt wel vaccineren, anders wel zonde van die miljoenen die ze hebben geinvesteerd! En wat je zegt dat artsen ook nog geld krijgen voor elk vaccin dat ze inspuiten! Het is toch te gek voor woorden...
    En zo vaag ook dat je dus als zwangere wel het vaccin mag maar babies tot een half jaar niet, daar had ik nog niet eens bij stik gestaan, klopt helemaal niks van dit alles! Gelukkig zijn er meer die er zo over denken, top dit topic!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb ook ergens gelezen dat het vaccin maar op 146 kinderen getest is en dat 't nog niet eens dit vaccin is, maar een vaccin dat er op lijkt.
    Natuurlijk zou ik m'n kind ook niet als proefkonijn laten fungeren, maar om dan nu te roepen 'ja, laten we kinderen ook fijn inenten, want het is 'voldoende getest'' vind ik niet correct, zoals wel gebeurt op dit moment.. He verdorie, ik weet niet meer waar ik 't gelezen heb, balen...

Nemen jullie eigenlijk verder wel maatregelen tegen de griep?

11. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Sorry, ik hoor hier eigenlijk niet (mijn vrouw is wel voor het vaccin gegaan), maar vond het toch interessant om de meningen van jullie te lezen. Nu lees ik hier dat jouw gezin na de bevalling voor het vaccin gaat. Wij zouden dat ook heel graag willen, maar het lukt me nergens, want ze zeggen overal dat ze bij degenen die na 23 november bevallen geen gezinsleden meer gaan enten. Hoe krijg jij dit wel voor elkaar? (misschien kunnen wij dan dan ook doen!)

12. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Jij hebt gesproken!

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat vreemd zeg! Wij kregen hier ook te horen dat man- en dochterlief gewoon voor het vaccin in aanmerking zouden komen, omdat ze dan huisgenoten zijn van 'n kind onder de zes maanden... :(

14. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier zegt de GGD dat zij enten op 23 november en ze dan alleen de gegevens hebben van kinderen die geboren zijn. Wat er daarna ging gebeuren wisten ze niet en op de site van grieppandemie.nl zou het antwoord komen. Er staat nu dit:

Wanneer krijgen het gezin of de huisgenoten van een baby van 0 tot en met 5 maanden of een baby die binnenkort wordt geboren een oproep?
    Huisgenoten van baby's tot en met 5 maanden krijgen een oproep in de week van 16 november. Als het kindje nog geboren moet worden ontvangen zij geen oproep, tenzij er op hetzefde adres al een baby tot en met 5 maanden staat ingeschreven. De zwangere vrouw kan wel worden gevaccineerd via de huisarts. In dat geval is de pasgeborene enige tijd beschermd via de placenta en later de moedermelk. De antistoffen die de moeder door de vaccinatie aanmaakt zorgen hiervoor. Het vaccin zelf komt niet via de placenta of moedermelk in het kind.

Klink niet zo goed vond ik...:(. Ze gaan er dan dus al vanuit, dat alle zwangeren, zelfs degenen die net na 23 november bevallen en met de beste wil van de wereld nog geen twee vaccins kónden krijgen, een vaccin hebben gehad en dat iedereen borstvoeding gaat geven..

15. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Is dit waar? Kom het vaccin niet bij de baby zelf als de moeder zich laat vaccineren? Ik meende namelijk van wel.

Ik heb steeds heel erg getwijfeld, al zei mijn gevoel vanaf het begin 'niet doen'. Gistermorgen nog flink aan het piekeren geweest, mijn oproep staat namelijk voor vandaag. Maar iom mijn vriend besloten om me niet te laten enten, de gevolgen op lange termijn zijn nou eenmaal niet bekend. Bovendien lees ik veel te veel tegenstrijdige dingen op internet. Waarom geen baby's van 0-6 maanden inenten, terwijl ze zeggen dat het voor een ongeboren kind geen kwaad kan? Waarom hier twee inentingen en in de rest van de wereld niet? Waarom hier inenten met adjuvans en in de meeste landen niet? Waarom thiomersal erin, wat in 2005 al verboden was?

Nee, het voelt als een foute beslissing om me in te laten enten. En nu maar hopen dat ik daar goed aan doe... Het blijft kiezen uit twee kwaden vind ik. Moeilijk hoor :(

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Het nadeel is ook, als je besluit je niet in te laten enten, dat je continu nog die twijfel in meerdere of mindere mate houdt. Tenminste zo ervaar ik 't wel...
    Daarom had ik laatst dus ook zoiets van 'jas me die spuit er maar in'. Niet omdat ik er achter sta, maar omdat je dan gewoon niet meer kúnt twijfelen. Je kunt dan niet meer terug...

Het is en blijft gewoon een heel moeilijke beslissing en wat ik zo lees hebben zowel moeders die niet laten enten als moeders die wel laten enten het idee dat ze zich moeten verantwoorden tegenover de hele wereld... Je maakt gewoon de keuze die 't beste bij je past en 't is maar hopen dat je de goede maakt...

Ik vind het trouwens heel wonderlijk dat zo'n beetje álles door moedermelk en de placenta wordt doorgegeven behálve 't vaccin.. 't Filtert wel, om 't zo maar uit te drukken, maar ik geloof niet helemaal dat er totáál geen vaccin bij de baby komt...

@Towser: dát is raar inderdaad zeg.. Volgens mij konden manlief en dochterlief hier dan gewoon tussendoor 'sneaken' bij de HA, want ze mochten in principe zo meekomen met mij voor de prik...

Kijk, 't feit dat ik me niet laat enten en dat mijn huisgenoten dat ook niet laten doen, houdt niet in dat ik 't niet erg vreemd vindt dat 'men' blijkbaar geen rekening houdt met kinderen die ná 23 november geboren worden. Straks beval je net wat later, zit je middenin de spreekwoordelijke 'piek' en mag je partner geen prik... Kijk, dát soort dingen vind ik hoe dan ook raar en ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent...

17. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Nee, ik kan me ook niet voorstellen, dat dat niet door de placenta komt. Want als dat waar is, waarom zou ik me dan niet laten enten? Ik ben juist bang, dat dat vaccin schadelijk voor mijn baby kan zijn. Als het vaccin niet eens door de placenta komt, dan zou ik me dus in principe gewoon kunnen laten vaccineren?
    Je mag zoveel dingen niet eten en drinken als je zwanger bent, omdat dat schadelijk voor de baby kan zijn. Maar een vaccin dat je in je lichaam spuit, komt absoluut niet bij de baby terecht?

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn dat er nu ook zo'n topic is! 'k Kreeg bij de andere topic's al het gevoel dat vrijwel iedereen zich laat inenten.

Hier ook een 'nee'. Om dezelfde redenen als hier eerder genoemd. 't Lijkt mij ook sterk dat het vaccin niet door de placenta komt. Waarom moet je anders zo voorzichtig met medicijnen e.d. zijn?
    'k Hoop ook dat ik er goed aan heb gedaan, de twijfel zal wel blijven. Mijn kleine komt in februari, hopelijk hebben we het ergste dan gehad. Mocht ik toch de griep krijgen, heb ik 'm eerlijk gezegd wel liever nu dan over een week of 10. 'k Ben nu nog hartstikke fit en 'k heb verder nergens last van dus gevoelsmatig zou ik het nu beter kunnen handelen.
    Morgen moet ik naar de vk, ben wel benieuwd hoe zij er tegenover staan.

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    #39 Mijkeltje, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    Nu, dat heb ik dus ook... Je eet en drinkt van alles niet, want dat komt bij de baby en is slecht voor hem of haar, maar je zet wel 'n spuit waarvan 'n gedeelte uit ronduit troep bestaat en dan moet je maar geloven dat dat níet bij de beeb terechtkomt? Ik vind dat gewoon erg moeilijk te geloven...
    Ik lees hier ook dat de verloskundigen bijvoorbeeld over paracetamol zeggen: nou, als uiterste middel tegen pijn (als echt niets anders werkt) want het blijft wel 'n medicijn en dat is nooit goed tijdens 'n zwangerschap.
    Dus paracetamol moeten we voorzichtig mee zijn (terecht hoor), maar 'n vaccin moeten we volkomen blind van vertrouwen maar laten zetten?

Nee, sorry, misschien is mijn 1+1=2-theorie volkomen misplaatst, maar mij maak je niet wijs dat er niets bij de beeb terechtkomt...

Dat gevoel had ik dus ook, vandaar een apart topic... Er zijn natuurlijk al tig miljard topics erover, maar even 'n warm bad met mensen die dezelfde keuze maken is daartussen wel zo wenselijk, is mijn optiek. Misschien struisvogelpolitiek, maar ik vind het wel zo prettig me even níet te hoeven verantwoorden..

En VK's zijn éigenlijk verplicht te zeggen dat ze achter de RIVM staan, maar dat je 't helemaal zelf moet weten. Ik troft toevallig een VK die mij vroeg of ik info wilde en toen ik zei dat ik me al helemaal suf had gelezen en had besloten het vaccin niet te nemen, zei dat ze er zelf ook niet zo weg van was.. Mijn arts is er ook niet kapot van, maar ja, dat mógen ze allemaal niet zeggen eigenlijk...

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    De VK zei hier dat de placenta filtert. Het lijkt me idd aannemlijker dat het niet volledig bij de baby komt dan helemaal niet, want dan zou je ook rustig het vaccin kunnen krijgen als je nog geen 14 weken zwanger bent. Er staan af en toe wat tegenstrijdige dingen op de grieppandemie site, of ik snap het verkeerd:(. Jammer, want dit was nou net de enige officiele site die je moet geloven....

Deel Deze Pagina