Zwanger en NIET in laten enten tegen de mex. griep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mijkeltje, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Je móet niets geloven natuurlijk, dat willen ze alleen graag, dat je totaal niet verder kijkt dan hun site. Ik ben persoonlijk niet echt geneigd te denken 'o, da's van de overheid en dus zal 't wel waar zijn', om eerlijk te zijn...

Het meegeven van tegenstrijdige informatie werkt daar bij mij dus ook niet bepaald aan mee...

2. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    juist om al die tegenstrijdige berichten hebben wij besloten ons niet in te laten enten. Ik ben dolblij met deze zwangerschap en ik ga ons kind niet onnodig in gevaar brengen, maar zolang de overheid zelf niet meer weet wat ze gelogen hebben, laat ik me niet inenten. Mijn huisarts zegt ook het is maar een griepje, hij raad het al z'n zwangere af om zich in te enten. Verlopig zegt mijn gevoel niet doen, ben ervan overtuigd dat deze vaccinatie nog een staartje krijgt:x

3. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Wat ben ik blij met dit topic!!:D
    Ik was hevig overtuigd me niet te laten enten vanwege alle redenen die jullie al genoemd hebben. Maar de laatste tijd krijg ik het gevoel dat steeds meer zwangeren (en ook artsen/verpleegkundigen) zich laten enten. Ik voelde me een beetje alleen in mijn keuze om het niet te doen en dat maakte me een beetje bang. Ben dus blij te lezen dat er meerderen zoals ik denken;)

Vind het overigens wel doodeng hoor!! vanmorgen opgestaan met hoesten en een beetje benauwd gevoel. Voelt alsof ik ziek ga worden. Die hysterie rondom de mex.griep schiet dan wel meteen door je hoofd. Nou ja, koorts in de gaten houden meer kan ik niet doen denk ik.....

Trouwens..........heeft iedereen automatisch een oproep gehad van de huisarts??ik heb geen oproep gehad en ook geen contact met hem gehad hierover.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb geen oproep gehad; heb zelf doorgegeven dat ik géén vaccin wilde, maar werd vorige week donderdag gebeld door de assistente dat ze toch even 't een en ander met me door wilde nemen; daar voelde ze zich verplicht toe... Ik kon dan nog vrijdag terecht voor de prik, samen met man en dochter...

5. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Mijn VK wist zelf ook niet wat ze zou doen, als ze zwanger zou zijn. Ze kon me daarom absoluut geen advies geven zei ze. De twee huisartsen in onze praktijk, zijn het zelfs niet met elkaar eens. De ene zegt wel inenten en de andere heeft er zijn twijfels over. En dan moeten wij wel weten wat we moeten doen? Als sommige artsen en VK's zelfs al twijfelen... :(

Ik heb overigens wel een oproep gehad, al een paar weken geleden. Ik zou vanavond heen moeten...

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik de enige was die zo dacht. Bedankt voor dit topic!

7. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat flitste mij laat ook door mijn hoofd. Voor mij dus toch ook geen vaccinatie.
    Hier is al een griep in huis geweest, allemaal behoorlijk ziek, zoontje opname. Ze weten niet of het MG is geweest, want er wordt niet meer getest (of het kost 50 euro). Tsja, blijkbaar zijn de helft van de gevallen buikgriep (bij ons dus) en de helft met luchtwegproblemen.
    Ik zie het wel.

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier ook nog geen oproep gehad.

Hier op school is de MG trouwens echt uitgebroken. Een kindje bij mijn jongste dochter in de klas is opgenomen in het ZH. De leraren zijn bij bosjes ziek thuis, en inmiddels heb ik ook 2 zieke kinderen thuis....Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen verder, ook met het oog op de 2 jongste kinderen..... Vaccineren is nu sowieso te laat voor hun.

9. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, niet meer dan normaal. Goede hygiëne en beetje op snotteraars in de buurt letten dat die niet te dichtbij komen. Maar ja.... dat gebeurt toch niet echt.

10. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn arts wil ip (nog) niet aan zwangeren geven. Ze wacht eerst af wat er gebeurt met zwangeren dus nu vaccineren (korte-termijn) en beslist dan of ze wel of niet gaat vaccineren bij zwangeren.
    Maar ze is er dus niet kapot van.

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte ermee!

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Zelf twijfelde ik wat ik moest doen wilde hem niet heb toen overleg gehda met de huisarts deze zei niet doen, er is nog veel te weinig bekend over dit vaccin. Vorige week werd er natuurlijk gezegd dat het beter was van wel en heb ik voor de zekerheid gebeld en hij zegt nog steeds absoluut niet doen, er is niets maar dan ook niets bekend op de lange termijn. Gelukkig dit was ook onze eiegn keus !

13. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Als het niet bij mijn kindje komt.....waarom mag ik dan tijdens de zwangerschap niet drinken en drugs gebruiken? (niet dat ik normaal drugs gebruik....) Maar waarom dan? Als het toch niet bij mijn kindje komt...

14. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    @ Towser, bronvernmelding graag!

Je beweert hier namelijk iets wat zelfs geleerden niet stellig en met zekerheid durven te zeggen.

15. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Op de site van het RIVM word vermeld dat de baby "anti stoffen" binnen krijgt via de placenta, met andere woorden de kleine krijgt er wel degelijk wat van mee echter hebben ze dit zodanig verwoord dat het "minder ernstig klinkt"

Hoe je het wendt of keert je kleine krijgt er wat van mee aan een ieder de keus

Dit topic is juist voor mensen die weloverwogen een keuze hebben gemaakt en NIET kiezen voor het vaccineren!

Vooralsnog is het een milde griep en dat stemt mij zeer positief.

Jaarlijks sterven er doden door de griep, hoor je hier wat van???

Inderdaad media blaast de boel op, medici die niet op een lijn staan je bent na twee keer inenten maar voor 70% beschermd ;)

Kortom als moeder dien je een keuze te maken (uit twee kwaden) mijn advies luidt: VOLG JE MOEDERINSTINCT is de beste raadgever

;)

16. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    up.... AMEN!

17. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Even offtopic, Marilouise ik zie dat wij een dag na elkaar uitgerekend zijn ;)

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Aaah, wat een fijn topic. Zo weinig hysterie, emotioneel gedoe en we-gaan-er-allemaal-aan geroep! :)

Hier nog iemand die zo goed als besloten heeft zich niet te laten inenten. Als in: ik doe het niet, behalve wanneer er argumenten kunnen worden aangedragen die me van de noodzaak van inenten kunnen overtuigen. En die heb ik tot heden niet gehoord.

Aan medische fouten en verkeerd medicijngebruik sterven dagelijks veel meer mensen dan aan deze griep, gaan we dan ook massaal niet meer naar het ziekenhuis of de apotheek?

Na het communisme, terrorisme en de zeespiegelstijging gewoon weer de zoveelste bankmakerij.

19. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik mag en neem de griepprik niet.
    Heb een lichte vorm van astma
    van morgen nog met de ha overlegd
    zij geeft mij gelijk en staat 100 procent achter me.
    Tyrell de jongste krijgt het ook niet.
    ze vond het wel verstandig fabian in te enten omdat hij ook de griepprik krijgt. Hij heeft astma.

Jennefer

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    AMEN!

Zo denk ik er ook over!
    De griep verloopt mild. Er zijn al heel veel mensen ziek, maar dat betekent niet dat ze allemaal doodgaan! Vaak zijn ze een paar dagen ziek en dan knappen ze weer op. Maar van die gevallen hoor je niet.

Mijn gevoel zegt vanaf het begin al nee. En vannacht heb ik gedroomd dat ik toch de prik kreeg en ik werd jankend wakker omdat ik bang was wat het gevolg voor mijn kindje was. Nou meer bevestiging heb ik niet nodig! ;)

Deel Deze Pagina