Zwanger en NIET in laten enten tegen de mex. griep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mijkeltje, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi allemaal,

Zal even antwoorden waarom mijn man wel de enting krijgt.

Zelf heb ik besloten om niet te enten tijdens de zwangerschap.
    Had aan mijn huisarts gevraagd of mijn man in aanmerking kwam, antwoord was nee.
    Maar mijn man heeft een andere huisarts dan ik, ( hij vindt zijn eigen huisarts prettiger) daar de vraag gesteld de assistent zou het overleggen met huisarts.
    Daarop kregen we ook als antwoord nee.

Maar toen mijn man vroeg wat verstandig was voor mij i.v.m zwangerschap 17 weken ( wilde ook zijn verhaal horen) en dat ik zelf al besloten had om niet te enten, vond ze dat ik wel moest enten.
    Daarop antwoorde mijn man dat het een persoonlijke keuze is van ons en dat ik dus niet ging enten.

Nog geen uur later werden we terug gebeld en toen zei de assistent van omdat uw vrouw niet gaat enten willen we U wel enten.

Nu mag hij al morgen komen i.p.v de 23e.

De GGD had ik ook gebeld en deze zeiden tegen mij alleen bij dat mijn man geent kan worden als de baby geboren is of net daarvoor.

Gr Samantha

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hoe is 't hier ondertussen... Mensen nog steeds overtuigd van het niet-prikken?

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja ben er steeds meer van overtuigd dat ik hem niet hoef...Bij ons in het mei mama's forum zit een mama die hem ook net heeft gehad. Ook haar zoontje en man deden mee. Nu heeft zij voor de zekerheid een paar nachtjes in het zh gelegen maar dit kwam eigenlijk meer doordat ze al 10 kilo kwijt was in verband met het overgeven door de zwangerschap. Dus eigenlijk een beetje ter observatie. Ze is ook al weer thuis. Dus weer een goed voorbeeld voor mij dat het echt niet nodig is....

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Marjan, ik was inderdaad al verzwakt door de zwangerschap. Maar nu was ik opgenomen omdat ik aan het uitdrogen was door de koorts en het erge hoesten ( met als gevolg, overgeven ) door de MG griep.

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja maar dus geen super ernstige dingen als je al niet verzwakt was geweest... Is voor mij wel weer een rede om niet te enten.... Ben wel blij dat het allemaal weer goed gaat met jullie....

Mijn man heeft hem ook al gehad en wel even goed ziek geweest maar ook goed te doen. Dus ook dat is voor mij persoonlijk een rede om niet te enten....

Aszz Ben jij eigenlijk geent?

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Bij 'n gewone griep kun je ook opgenomen worden, zéker als je zwanger bent en/of al verzwakt... Waarmee ik griep in z'n algemeenheid niet wil bagataliseren overigens.. Alles wel weer goed met jou en je gezin??

Het is in mijn ogen zo dat de MG of de seizoensgriep beiden in meerdere of mindere gevaarlijk zijn, maar dat er ook niet elk jaar in november een hysterie optreed onder zwangeren, omdat de gewone seizoensgriep er weer aankomt, terwijl daar ook honderden mensen aan overlijden elk jaar!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik mag nog niet ingeënt worden. Ga ik ook niet meer doen, heb voldoende antistoffen al aangemaakt.
    Maar anders had ik me zeker laten inenten.

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Zoontje dus ook al niet meer nodig....

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik ga niet laten enten. Vooral omdat de gevolgen nog niet bekend zijn voor het ongeboren kindje.

De vk zei dat het ik de "gewone" griepprik als richtlijn kon gebruiken. Als ik deze normaal gesproken zou krijgen gaven ze het advies de mg prik ook te nemen. En anders niet!.

Dus we zien het even aan!.

10. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Ja ik wel. Ik had anders afgelopen week heen gemoeten, voor mijn eerste enting. Ik heb het niet gedaan en ik heb er een goed gevoel bij. Of het echt de juiste beslissing was, weet je toch pas later. De tijd zal het leren...;) Ik vind het ook heerlijk dat die twijfel nu weg is, ik kan weer gewoon gaan genieten van mijn laatste 10 weken!

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Mundy, zo denk ik er ook over. Het geeft me een goed gevoel dat ik hem niet neem. Ik ga ook genieten van mijn laatste 11 weken! :)

En idd Mijkeltje je hoort bij de gewone griep nooit hoeveel zwangeren er zijn opgenomen. Een kennis van mij is zelfs bevallen terwijl ze griep had vorig jaar, maar daar deed geen een histerisch over ;) Sommige geven als reden om in te enten dat de hoge koorts vroegtijdige weeën op kan wekken, maar die kans heb je bij de gewone griep ook, dus voor mij is dat geen reden om je te laten inenten.

Nou ja, ik ben blij dat ik het niet doe. Het geeft mij een veel rustiger gevoel!

12. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier nog eentje die zich niet laat inenten. Ik vind het wat overtrokken qua reacties op de griep, en daarbij weten ze de lange termijn effecten niet. Mijn man heeft ook besloten zich niet te laten inenten en ook mijn zoontje wordt niet ingeënt. Nu heeft het hier ook weinig zin meer sinds vorige week: mijn man is al ziek geweest (en kon deze week pas komen prikken op zijn werk), dus zoonlief en ik zijn nu ook wel besmet. Brandhaarden genoeg die we hebben gezien vlak voor of tijdens de koorts. We zullen zien of wij ook ziek worden. Als het dan toch moet: liever vandaag dan morgen, dan is ie tenminste achter de rug en zit ik daar met de bevalling niet meer mee :)

13. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ook ik laat me absoluut niet inenten!!!
    Ik wordt echt gek van mijn schoonvader die elke keer zegt als ik daar kom : "jij moet zeker ook de prik halen".
    Dan moet ik elke keer weer zeggen dat ik hem niet moet halen, maar mag halen. En dan heb ik het idee dat ik me elke keer weer moet verantwoorden, echt irritant. Mijn schoonouders zelf zijn 70-ers en hebben al aardig wat ouderdomskwaaltjes. Voor hun denk ik dan ook dat het misschien wel goed is om te halen, omdat zij er echt wat vatbaarder voor zijn. Wat de gevolgen dan op lange termijn zijn voor hun weet ik ook niet, maar wie weet hoe lang ze nog te leven hebben??

Zelf ga ik het dus absoluut niet doen, omdat :
    * niemand duidelijkheid geeft over de eventuele bijwerkingen.
    * er inderdaad stoffen inzitten die verboden zijn, hier of elders in de wereld.
    * ik geen proefkonijn wil zijn
    * ik in mijn omgeving ook hoor dat veel verpleegkundigen en huisartsen zelf de prik ook niet gaan halen
    * ik het inderdaad ook verdacht vind dat zwangeren de prik wel mogen halen, maar baby's van 0-6 maanden nog niet??!!
    * ik nu bijna (hopenlijk) ga bevallen en ik al bijna de deur niet meer uitkom, dus wie moet mij dan aansteken? Daarnaast als mijn kind ergens in maart naar de opvang gaat dan is de griepgolf wellicht al over.
    * Ik denk van, laat iedereen zich maar lekker inenten, dan kunnen ze mij niet meer aansteken...

Zo dat waren ongeveer mijn redenen. Ik vind dat een ieder elkaar moet respecteren in welke beslissing ze dan ook nemen. Iedereen doet het wel of niet in hun grootste overtuiging dat ze hiermee hun (ongeboren) kind niet in gevaar willen brengen.

groetjes BGW

Deel Deze Pagina