Zwanger en Niet - wel getrouwd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bd81, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Getrouwd toen je zwanger raakte?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hoezo ouderwets? Absoluut niet hoor. Het is heel goed om eerst te trouwen voor je aan kinderen begint, zelfs voordat je samen gemeenschap hebt. Gemeenschap is namelijk de intiemste vorm van samenleven, die, naar ik geloof, beschermd moet zijn in de intiemste en veiligste band tussen twee mensen, namelijk het huwelijk.

Ik ben nog niet zwanger, maar heb 'ja' gestemd, omdat ik voor ik getrouwd was geen seks heb gehad en dus niet zwanger kon raken. Wij wilden dat ook niet voor ons trouwen, we geloven niet dat dat goed is.

2. ma21

ma21 Lid

8 mei 2007
    52
    0
    0
    wij zijn ook nog niet getrouwd.
    In augustus gaan wij trouwen en ons kindje is dan bijna 2.
    Op het moment dat we wilde trouwen wilde we ook graag een kindje.
    Onze grootste wens was toen een kindje, dus daar hebben we toen ook voor gekozen. En nu kan ze lekker bruidsmeisje zijn!

groetjes, Maaike

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben nog niet zwanger, maar 30 juni gaan we trouwen.
    Niet voor de kerk (mijn vriend en ik geloven allebei niet in god), maar gewoon voor de gemeente.
    Gelukkig niet in een saai gemeentehuis, maar buiten op een locatie.

We zijn nu al zo lang samen dat we het gevoel hebben dat dit "bekroond" moet worden met een huwelijk. Dat ik hem straks echt mijn man mag noemen en hij mij echt zijn vrouw..

Daarnaast regelt een huwelijk wettelijk heel veel dingen, wat een hoop geneuzel scheelt.

4. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik ben in december 2006 getrouwd.
    Mijn man en ik zijn al meer dan 7 jaar bij elkaar.
    Hij wilde in eerste instantie niet trouwen. Mannen die niet romantisch aangelegd zijn, zien hier het nut niet echt van in. Praktisch ingesteld is hij wel en toen de tijd kwam dat we dachten aan het kopen van een huis, kwam toch het trouwen weer om de hoek kijken.
    We zouden in het klein trouwen en dat hebben we ook gedaan, maar wel met iedereen die we erbij wilden hebben en alles er op en er aan.
    Mijn motief om te trouwen was ook dat we graag kinderen willen en dat ik het maar een gedoe vind als elk kind (ga er nog steeds vanuit dat we er meerdere gaan krijgen) door hem erkend moet worden. Na 7 jaar moet het gewoon duidelijk zijn dat hij de vader is en we een gezin zijn, allemaal dezelfde achternaam. :) :) :)

5. Luuntje

Luuntje Lid

3 feb 2007
    74
    0
    0
    Ik vind persoonlijk dat samen een kindje krijgen meer betekenis heeft dan een huwelijk. Je bent dan voor altijd aan elkaar verbonden.

"zegt iemand die stiekem toch nog wel eens aanzoek hoopt te krijgen" :)

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Wij zijn wel getrouwd voordat we aan de klus gingen. Ik had gewoon een gevoel over me heen dat dat beter voelde.

Achteraf is misschien trouwen met een dikke buik beter geweest, want na dat we getrouwd zijn vraagt iedereen iedereen telkens wanneer het kleine grut komt.... :x grrr om gek van te worden! Hoe durven ze zich ermee te bemoeien! Net of moet je direkt stoppen met de pil als je getrouwd bent.

Wij hebben dus even gewacht met de klus totdat de rust een beetje gekomen was en dat mensen dachten, oke dat duurt misschien nog even... ;)

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    In deze zin bedoelde ik mn opmerking over ouderwets zijn niet hoor :(.
    Hier ben ik het namelijk helemaal niet mee eens.

8. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    In die zin ben ik ook wel 'ouderwets', ik ben het helemaal met je eens FreeWilly. Vaak bestempelen mensen je dan als 'concervatief', maar het is zoiets prachtigs en intiems, vrijen, dat je dat toch alleen maar wilt doen met de persoon van wie je erg veel houdt? En voor mij is de diepste manier om dat uit te drukken, met elkaar te trouwen, omdat je dan niet enkel ten opzichte van elkaar je liefde uitdrukt, maar ook ten opzichte van God (en als die je huwelijk gezegend heeft, tsja dan is er geen ontkomen aan ;)).

9. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Nog niet zwanger maar heb nee gedaan.
    Wij zijn gestopt met de pil zo van kindje is welkom.
    Trouwen komt zeker wel een keer.
    Ben niet iemand die zegt eerst trouwen en dan kinderen. Wie weet duurt het even voor ik zwanger ben en krijg ik eerder een aanzoek.. geen idee.
    Maar daar ga ik niet van uit dus daarom mijn nee

10. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik heb niet gestemd, maar toch wil ik even vertellen hoe wij het willen gaan doen.
    Wij zijn al 11 jaar bij elkaar, waarvan we 6 jaar samen wonen.
    We zijn druk bezig om zwanger te raken en als dat eenmaal zo is dan gaan we naar de gemeente en dan trouwen we.
    Gewoon lekker met zijn tweeën (drieën) en om bepaalde dingen gewoon "geregeld" te hebben.
    Ik vind het wel wat hebben allemaal dingen waar verder helemaal niemand vanaf weet :)
    En dan hebben we na een ongeveer drie maanden zwangerschap veel mede te delen :D
    Wij houden er niet van om een heel groot feest te geven, wij vinden het leuker om het geld aan iets anders uit te geven. ;)
    Ach ja zo heeft ieder weer zijn eigen manier he.

Groetjes Taby.

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Zo denk ik er ook over!
    Ik ben morgen 5 jaar getrouwd en we verw8en nu een kindje!

Als je gaat trouwen omdat je weer es zin hebt in een feestje vind ik dat persoonlijk een beetje leeg klinken...

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    niet getrouwd en ga ook niet trouwen
    Ieder zn eigen keus maar ben zo net zo gelukkig
    Wij hebben een geregistreerd partnerschap en dit houdt het zelfde in

13. Kejay

Kejay Niet meer actief

wij zijn ook nog niet getrouwd. We zijn wel van plan om dit te doen, ergens volgend jaar. Ik wil ook graag alles goed geregeld hebben voor als we een kleine krijgen. Je weet nooit wat er met 1 van ons tweeen kan gebeuren

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden!

Momenteel hebben we al een geregistreerd partner schap, maar willen in de toekomst zeker wel trouwen.
    We hebben het er over gehad en onze trouwdag moet echt de dag van ons leven worden, waar we dus ook graag ons kindje / kinderen bij willen hebben (maar dat ze jaartje of 3 - 4 zijn zodat ze er zelf ook wat aan hebben).
    Momenteel hebben we de keuze gemaakt om eerst aan kinderen te beginnen. Super gaaf natuurlijk maar vind het wel erg spannend. Af en toe denk ik wel , zullen we toch niet eerst.... Maar nee als ik dan weer iemand met een kinderwagen zie lopen weet ik het zeker :D
    We gaan de dag van ons levern beleven met z'n 3-en / 4-en.

15. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Maar ik vraag me dan af en toe af wat de betekenis van een huwelijk is als je het pas wilt vieren als de kinderen wat ouder zijn zodat ze erbij kunnen zijn. Gaat het dan niet vooral om een gewoon gezellige dag, met mooie herinneringen en een leuk feest met z'n allen? Terwijl ik het huwelijk (en dan spreek ik zelf alleen over een burgerlijk huwelijk) zie als de wens van twee mensen om met elkaar door het leven te gaan en een stabiele basis te vormen om kinderen op te voeden. Ik heb altijd zo'n beetje het gevoel van een omgekeerde wereld, (maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen) ;)

Ik wil helemaal niemand zijn keuze in vraag stellen of iemand met de vinger wijzen! Mbt het (burgerlijk) huwelijk moet iedereen zelf bepalen wat ze graag willen! Ik vroeg me alleen af hoe degene die met de kinderen willen trouwen, die gebeurtenis zien?

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Trouwen om een feestje?
    Zijn er mensen die dat doen dan?
    Lijkt me nogal extreme reden voor een feestje...

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

Yep er zijn inderdaad mensen die dat doen! Ik snap het ook niet.

Ik heb 2 data in mijn hoofd voor het huwlijk. 1 is in januari, dan kunnen er nog geen kinderen zijn. De andere is in augustus, de kans dat ik dan hoog zwanger ben of een kindje heb is dan groot!
    Eigenlijk vind ik de datum in januari dan leuker omdat we dat dan echt met z'n tweeen kunnen vieren, zodat we het doen om onze liefde te bezegelen en niet perse voor de kinderen.

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    @speeters
    Ik wil het huwelijk vieren met de kinderen omdat ik vind dat zij ook bij het gezin horen. En waarom ik wil trouwen als ze wat ouder zijn; dat is ook een praktische reden die iemand anders ook al eerder heeft genoemd (ze moeten eten, slapen, op tijd naar bed, etc.)
    Kinderen horen bij een gezin en daarom vind ik het belangrijk dat we met z'n allen zijn zodat het kind / kinderen er ook wat van mee krijgen.
    Zo zien ze dat twee mensen ontzettend van elkaar houden en daar mogen zij ook van genieten.

En nee ik ga echt niet trouwen om een feest, dat kan ik zo ook wel doen. Trouwen doe ik omdat ik wil dat mijn vriend mijn man wordt en we in het echt verbonden zijn!
    Wie trouwt om een feest kan ik niet begrijpen, maar ja dat is mijn mening!

19. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ik heb een huwelijk van bijna 5 jaar gehad voor deze realtie, mijn partner een huwelijk van nog geen 9 mnd. We hebben dus alle twee de ervaring wel al gehad, en er verandert echt neits met dat boterbriefje.

ALs we eenmaal wel zwanger zouden mogen zijn dan denk ik dat een geregisteerd partnerschap beter bij ons zou passen, en als ik het goed begrijp dan geeft dat de vader zelfde rechten als wanneer je getrouwd bent.

Heel msschien een klein kansje dat hij mij eerderdaags toch vraagt en dat we ergens op Hawai met zn 2tjes toch elkaar het ja word geven.. maar goed die kans is wel super klein want ik ken hem, hij heeft wilde plannen waar niet veel van komt :D ;)

Dit omdat het wel makkelijker is als je getrouwd bent, ander moetje allelei dingen vast gaan leggen as ouderschap en voogdij ed....

20. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Een vader moet nog wel erkennen voor het kindje geboren is, anders is hij volgens de nederlandse wet de vader niet.
    Gezag is overigens in een GP wel automatisch geregeld.

Deel Deze Pagina