Beste verloskundige, Mijn schoonzus heeft gordelroos en ik ben 35 weken zwanger. Zaterdag hebben wij een familieetentje voor Moederdag, aangezien ik toch al plat lig met BI heb ik gezegd dat ze zich niet bezwaard moet voelen en dat zij naar het etentje gaat. Nu is mijn vraag; mijn man heeft geen waterpokken gehad, is het nu wel verstandig dat hij wel gaat ivm besmettingsgevaar? Dank je wel, Sjak
Hallo, Heb jij de waterpokken gehad? Zo ja dan kan jij het niet krijgen en kan het geen kwaad voor de zwangerschap als je met iemand in contact komt met de waterpokken. Heb jij het niet gehad en jou man krijgt de waterpokken is de kans natuurlijk aanwezig dat jij het krijgt. Als je het krijgt 5 dagen voor de bevalling of 2 dagen erna, is jullie kindje niet beschermd. Zie volgende site: Waterpokken en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Heb jij het gehad is het geen probleem om naar het etentje te gaan en voor jou man ook niet. Het kan natuurlijk wel zijn dat jou man het krijgt en er flink ziek van is. Groetjes Ineke