hallo vraagje ,ben nu 8 en 2.5 week, en ik ben zo moe,ook op werk ,slaap zo wat op het werk, en ik krijg ook steeds pijn in me buik als ik thuis kom,echt pijn. wordt ik beetje bang van,doe veel bukkend werk en soms ook tillen, en ik wordt zo ssagie van he,ik brul tegen collega s gewoon omdat ik ben en pijn heb , wat vinden julie ,ik hou het gewoon niet vol meer,
Dan zou ik het zeggen. Zo kweek je ook een beetje begrip en je kan dan samen een oplossing zoeken. Andere tijden, andere werkzaamheden bijv. Ik heb het ook al gezegd met 8 weken, omdat ik minimaal 6 keer per dag over mn nek ging. Ik heb toen 4 dagen van 6 uur gewerkt ipv 3 van 8, zodat ik s ochtends rustig op kon starten en pas om 10 uur op mn werk hoefde te zijn. En ik hoefde daardoor niet ziekgemeld te worden. Ik blij, baas blij.
Heb het ook al snel gezegd, was te misselijk om te verbergen... dan hadden ze het wel geraden. En ik kon regelen dat ik in ochtend later begon ivm misselijkheid.
Als het invloed heeft op je functioneren zou ik het wel zeggen, beter dan dat jij er op aangesproken wordt. Kan je eventueel gezamenlijk naar een betere manier van werken zoeken bijvoorbeeld.
Ik zou het wel zeggen, maar bukken en tillen is nu nog echt niet slecht voor er baby. Waarschijnlijk heb je er zo'n last van omdat je zo moe bent. Dat gaat echt beter worden de komende weken! Wel fijn als je baas en collega's er rekening mee kunnen houden.
Idd gewoon zeggen Ik doe zelf ook lichamelijk zwaar werk en ik merk nu ook al dat het soms teveel voor me word. Ik wacht zelf wel tot ik m'n 1e echo heb gehad want ik vind t nu eigenlijk nog te vroeg. Maar als ik ook nu al zover zou zijn als jij en erg veel last van misselijkheid, moeheid e.d., zou ik t ook wel zeggen tegen m'n leiding gevende.
Dat het lichamelijk nu zwaar word heeft waarschijnlijk te maken met dat je emo bent en misselijk e.d. Waardoor je minder energie hebt... Gewoon rustig aan doen, neem extra sultana's mee en veel drinken (water).. Echt ik walgde altijd van sultana's maar in het begin van mn zwangerschap waren ze niet aan te slepen!
Ik zou het ook vertellen, dan snappen mensen jou gedrag beter en is er meer begrip. Ik heb het zelf met 9 weken verteld (had toen wel al een echo gehad), omdat mijn collega's wisten dat ik al jaren bezig was om zwanger te worden. Achteraf zeiden een deel collega's ook dat ik anders was dan normaal, alleen konden ze de vinger er niet op leggen.
ik heb het vandaag tegen mijn manager vertelt. Terwijl ik nu ongeveer 6 weken zwanger ben. Ik werk in de kinderopvang als oproepkracht. Ik heb deze week gemerkt dat sommige dagen het moeilijker ging en 's avonds last van krampen in mijn buik had. Daarom besloten om het toch te vertellen. Zo kunnen we er rekening mee houden.