Verlof invalleerkracht UWV roept steeds iets anders.... Om moe van te worden :(

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ashley Peters, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashley Peters

Ashley Peters Nieuw lid

25 apr 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er op dit forum iemand is die mij zou kunnen helpen....
    Ik heb namelijk zelf al 3x contact gehad met het UWV en mijn man ook al 1x... Maar ze roepen daar steeds weer iets anders.

Mijn situatie is als volgt.
    Ik ben invalleerkracht en ik word, door een bemiddelingsbureau, opgeroepen om te werken. De ene keer moet ik 1 dag op een school invallen en de andere keer is dit enkele dagen of weken.
    Per oproep wordt er, achteraf, een akte van benoeming opgemaakt (een soort van contract) op basis van de gewerkte dagen.
    Als ik kijk naar 2015 (belastingaangifte van 2015) zie ik dat ik voor 12 verschillende stichtingen gewerkt heb.

Waar het op neer komt is dat ik nooit van te voren weet wie mijn werkgever zal worden in de komende periode. Wat het dus ook lastig maakt om verlof aan te vragen. Ik heb begrepen dat je 4 weken voordat je met verlof gaat je bij je werkgever verlof moet aanvragen. Nu is het zo dat ik niet weet of ik in de komende weken nog bij mijn laatste werkgever kan werken. En zitten we ook nog eens met de mei vakantie (die per school verschilt en het dus kan voorkomen dat ik 3 weken geen of nauwelijks werk heb)

Bij het UWV zegt de een dat ik vanaf nu alle werkgevers moet vragen of ze verlof willen aanvragen (mja of ze dat ook zullen doen als ik er maar 1 dag gewerkt heb, is natuurlijk de vraag).
    De ander zegt dat ik nu al schriftelijk een brief moet sturen naar het UWV met de stichtingen waar ik voor werk zodat ze daar kunnen uitzoeken waar ik evt. recht op heb (maarja welke stichtingen zijn dat? De 12 van vorig jaar zou kunnen, maar ik kan door nog eens 28 andere stichtingen gevraagd worden).
    En weer een ander zegt dat ik alleen bij de laatste moet zijn net voordat ik met verlof ga..

Dus zoals jullie lezen... Ik weet het echt niet (en het UWV volgens mijn ook niet..... en het is ook niet mogelijk om een afspraak met iemand te maken die het wel weet.)

Is hier toevallig iemand die mij kan vertellen wat ik nu wel moet doen?

Alvast heel erg bedankt!

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Ik zou ook eens vragen aan je bemiddeling bureau vragen wie weet.
    je bent vast niet de eerste lijkt mij?

3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Als ik het goed heb, werk je officieel voor het bemiddelingsbureau en niet voor de verschillende scholen op zich, aangezien ze je niet persoonlijk vragen om bij hen te komen invallen. Dit zou betekenen dat het bemiddelingsbureau/uitzendbureau je verlof moet regelen. Ik zou bij hen eens navragen hoe dit precies zit.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou ook gokken om via het bemiddelingsbureau iets te regelen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Inderdaad bemiddelingsbureau,

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    #6 Youtan, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
    Hoe word je betaald? Betalen de opdrachtgevers aan jou of krijg jij betaald via het bemiddelingsbureau?
    Als het bemiddelingsbureau jou betaald dan zou je dit via hen moeten regelen, als je via je opdrachtgevers betaald krijgt, dan heb ik ook geen idee! Ik denk dat je dan ww/verlof via het UWV kan aanvragen.
    Of werk je als zzp-er?
    Heb je je vraag ook al gesteld bij het subkopje van het UWV?

7. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ik ga er even vanuit dat je in een invalpool werkt? Uit je verhaal maak ik op dat je geen vaste aanstelling hebt, maar oproepbaar bent. Vakanties krijg je dus ook niet uitbetaald? Dan heb je volgens mij ook geen recht op verlof/uitbetaling tijdens je verlof.

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    3 jaar geleden heb ik zelf mijn verlof aangevraagd. ik heb iemand van het uwv aan de telefoon gehad en die heeft samen met mij mijn verlof geregeld.

Eigenlijk had mijn uitzendbureau dit moeten doen, (bij jou waarschijnlijk je detacheringsbureau) maar omdat zij zeiden dat ik het zelf moest doen, deed het Uwv niet moeilijk en heeft zij alles in gang gezet en mijn loon werd direct naar mijn rekening overgemaakt.

Hopelijk dat het nu nog steeds zo werk?

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik ben ook invalleerkracht. Ik werk dan al wel eigele jaar voor 1 stichting (2 verschillende scholen).
    Mijn contractvoorstel tot 15 juli.
    25 augustus ga ik pas met verlof. Het UWV vertelde mij dat ik eerst bij hen ww moet aanvragen en vanuit mijn ww kan ik bij hen zwangerschapsverlof aanvragen.

Deel Deze Pagina