Zwanger en nog op stap... Meningen gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diamaria, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    toen ik zwanger was van alyssa ben ik met 36weken nog met mn man meegeweest (hij is dj) en 4dagen voor mn bevalling nog naar een concert van de muziekvereniging.
    op onze bruiloft (28weken) ook lekker gefeest voor zover het ging met mn bekken.

ik kreeg in de harde muziek wel sneller een harde buik en was het eerder zat, maar verder niks nadeligs van gemerkt.

ik denk dat ieder het voor zich moet weten en dat als je je er niet prettig bij voelt je het ook echt niet moet doen.

nu met deze zwangerschap heb ik totaal niet de behoefte om te gaan stappen ofzo.
    ergens wat gaan drinken vind ik nog wel leuk, maar niet op kroegentoch oid.

liefs doris

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben zelf ook nog gewoon uitgeweest tijdens mijn zwangerschappen. Ik ga niet zo snel met een dikke buik in de kroeg staan, maar een concert of feestje vond ik geen probleem.
    Ik voelde me prima, dus waarom niet?
    Het kind zit in je buik de hele dag in allerlei geluiden (niet alleen van buitenaf, maar ook van je darmen, hart etc.) dus ik geloof niet dat dit kwaad kan.

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben tot week 39 nog in mijn stamkroegje geweest. Daar rookten ze toen niet en ik zat gewoon aan de sinas of appelsap.
    Dus het hangt ervan af hoe je je zelf voelt en of er gerookt wordt of niet.
    Nu wordt er weer gerookt, dus ik zal nu zo snel niet gaan..misschien voor een uurtje maar niet langer. En de baby vond t prima in mijn buik, lag volgens mij altijd heerlijk te slapen op de boink boink muziek hihi. als ik dan thuis was begon hij te schoppen enzo.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelt. De baby en je lichaam geven aan wanneer het teveel is en iedereen is in staat om naar z'n eigen lichaam te luisteren! Leven en laten leven

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik ben tijdens de zwschap na 2 vrijgezellenfeesten geweest en dus ook 2 bruiloften..ik vindt dat iedereen dit voor zichzelf moet beslissen en ik vindt het gewoon kunnen waarom niet?

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Volgens mijn arts kan het medisch gezien geen kwaad...maar hij zei: als jij het al niet prettig vindt dan zou ik het gewoon niet doen...Ik denk dat als je je er goed bij voelt, doen! Maar ik ben nog een keertje uit geweest met redelijk harde muziek toen ik 8 weken was maar ik had het na anderhalf uur gezien!! Ik vind 't zelf niet fijn (waar ik daarvoor best van een feestje hield!) het voelde benauwd met al die mensen en ik vond het ineens zo onzinnig om met z'n allen ergens te staan en niet eens elkaar te kunnen verstaan! haha! Stom, maar dat zal wel komen door hormonen en omdat je hele psychische toestand verandert in zwangerschap...komt daarna wel weer!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Toen ik zwanger was ben ik nog wel weg geweest, niet echt de kroeg in maar er was bij ons een feest week. Met duizenden mensen op straat. Mijn man vond het doodeng omdat je er wel met een dikke buik rond loopt. Uiteindelijk zijn we snel naar huis gegaan na dat iemand struikelde die tegen mijn buik aan viel.

De kroeg zou ik denk ik niet zo snel doen, maar dan ook meer omdat je mensen om je heen hebt die dronken kunnen zijn. Stel er breekt ruzie uit en je staat er net tussen in.

Denk dat dat ieder zijn eigen keus is. Persoonlijk vind ik het niet raar dat ik iemand met een zwangere toeter in de kroeg zie staan.

8. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij de eerste zwangerschap weleens gehad dat ik ergens was (helemaal niet zulke extreem luide muziek oid), maar dat de baby heel heftig reageerde.
    Hier dus geen gestap, niks, nada, noppes. Guess what, ik mis het ook niet. :D

9. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Tja,je hebt stappen een stappen....

Je hebt gezellig naar een tentje gaan en daar staan met wat vrienden.Muziek waardoor je elkaar nog kunt verstaan,er wordt niet gerookt, het is er niet zo stampvol dat je hutjemutje staat... ja, in dat geval vind ik dat je nog kunt stappen als je lichaam dat toelaat.

Maar je hebt ook de rasechte discotheek,zo vol dat je over de koppen kan lopen,constant aangestoten wordt, geconfronteerd wordt met zatte apen,muziek waar je doorheen moet schreeuwen,weinig frisse luchte,hitte,rare sfeertjes....
    Nee,in dat geval zou ik het niet doen.

Het hangt gewoon af van je eigen gevoel wat je er bij hebt, als jij je veilig voelt in de situatie,dan is het toch prima?

10. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Iedereen moet inderdaad voor zichzelf beslissen, maar ik zou het zelf echt niet meer doen.
    Ik ga normaal altijd naar hardcorefeesten, maar het is net zoals Timiris zegt: veel gerook (vaak ook blowen), hitte, veel volk wat dicht op elkaar staat, zat volk (waaruit vaak ruzie ontstaat).
    Nee, ik zou me niet prettig voelen om daar nu te gaan staan ook al ben ik pas zwanger. Dan kies ik er toch liever voor om lekker "veilig" op mn bankje te blijven zitten met een goed boek ;).

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Nou ik heb het de vorige keer ook wel eens gedaan en zolang er niet gerookt en gedronken wordt kan het volgens mij echt geen kwaad hoor, ik heb timo nog nooit horen klagen, maar ja ieder zijn eigen ding

12. Pepje

Pepje Lid

4 dec 2009
    88
    0
    0
    fulltime moeder
    Groningen
    Ik ben ook zwanger, 13 week nu en ik ga ook gewoon op stap.
    Wel wat minder, maar doe het wel =)

En ik weet niet of je die band kent, maar sharon den adel van within-temptation ging nog optreden toen ze zwanger was, dat is al helemaal hard muziek!

13. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik denk dat zolang als het nog gaat en je je er prettig bij voelt het niet hoeft te laten. De laatste keer dat ik in een kroeg heb gestaan was vorig jaar mei haha, toen wist ik niet eens dat ik al zwanger was. Ik denk dat je lichaam zelf wel aangeeft wat wel en niet kan.:)

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    (ik heb niet alles gelezen0
    toen ik zwanger was van leah ben ik met 16weken naar een feestje geweest en flink gedanst, om half3 moest ik naar huis omdat ik zeer in mijn rug kreeg (we waren al op pad naar huis)
    ben met ongeveer 20weken naar een concert van guus meeuwis geweest, daarna naar concert at sea en naar scheldepop. alles goed gegaan. af en toe zitten.
    rond de 26-27weken hadden we zomercarnaval van de carnavalsvereniging waar ik ook naartoe ben geweest, heb op een barkruk gezeten een tijd (smiddags nog coach geweest bij de biergames) ik drink zelf anders bijna ook nooit.
    niemand had het moeten wagen om te gaan vechten of stom doen in mijn buurt, die had ik zelf wat aangedaan.
    (bij het feest met 16weken heb ik nog tegen een kerel staan schreeuwen bij de friettent, hij drong voor terwijl ik een fruitjoy wilde (waterijs was ik nogal gek op) en werd zo boos (hormonen) hij deed wel ineens poeslief tegen me (kon nog niet goed zien dat ik zwanger was)
    en met 28weken hadden we dorpsfeest, ook nog naartoe geweest (tot snachts, niet al te laat)
    en met 30weken een trouwfeest tot 3uur geweest.
    en moet zeggen dat ik anders bijna nooit uitga:D

weet niet of ik het deze keer weer zo zou doen? (heb al meer meegemaakt waardoor ik voorzichtiger ben en met al een kindje is het af en toe toch moeilijker)
    over 2weken is het carnaval en moet zeggen dat ik er nog niet veel zin in heb? (anders meestal wel)

als je je er goed bij voelt moet je het doen. ik heb het echt naar mijn zin gehad en er absoluut geen spijt van. leah heeft er geen last van, staat te dansen als ze muziek hoort;)

de enige keer dat ze naar mijn idee bewust schopte van schrik (ik schrok ook) was toen we naar vuurwerk aan het kijken waren en de eindknal erg hard was. maar ze heeft er niks van overgehouden zit nu met open mond naar vuurwerk te kijken (en schrikt niet van knallen)

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik ben gewoon nog op stap geweest toen ik zwanger was... Bios, concertgebouw, kroeg. Heerlijk aan het mineraalwater gezeten.

1x toen we thuis zaten en film (eentje met veel actie) zaten te kijken met vrij hard geluid begon ze te stribbelen in mijn buik (meteen geluid wat zachter gezet en het was weer goed), maar voor de rest heeft ze zich volgens mij prima vermaakt met een mama die lekker in beweging was. En klassieke muziek en gebrabbel op BNR is nog steeds favoriet ;)

16. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ga ook nog steeds op stap hoor, ik ga dan met mijn lief mee (die is DJ) Maar ik ga alleen mee als er niet gerookt word.
    Zodra het druk begint te worden, zodat iedereen tegen elkaar aan staat te duwen ga ik naar huis, of ik ga achter de draaitafels staan.

Als ik merk dat ik last krijg van mijn rug, of het geluid ga ik altijd gewoon naar huis.
    Ik werkte zelf vroeger in de horeca en ik ken maar zat meiden die met 8/9 maanden nog achter de bar werkten zonder problemen.
    Het ligt er maar aan hoe je je er zelf bij voelt, als het niet goed voelt om op stap te gaan, moet je niet gaan, want dan heb je sowieso geen leuke avond..

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

IK zou niet op stap gaan als ik zwanger ben. Als je niet drinkt en er niet gerookt wordt, is er niks mis mee.
    Maar het voelt gewoon niet goed.

Mijn collega deed dit wel. En ik vond het er niet uit zien. Hoogzwanger in de kroeg.
    nou rookte en dronk zij gewoon door, dus dat maakt het natuurlijk 10 keer erger.

Maar voor mij zou het niets zijn, naar de kroeg als ik zwanger ben.

18. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    En die meiden van K3 gingen/gaan ook aardig lang door tijdens hun zwangerschap.
    Maar dat is natuurlijk ook muziek voor kinderen. Kunnen ze alvast de pasjes oefenen. :p

19. giraf

giraf Niet meer actief

En die zangeres van Krezip stond ook hoogzwanger op het podium.

20. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ging ook wel eens stappen maar merkte al gauw dat het wezentje in mijn buik de muziek niet zo erg kon waarderen.
    Dus gingen we vanaf toen alleen nog lekker uit eten of naar de Bios.

Deel Deze Pagina