zwanger en nog voeden: waar rekening mee houden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door onverwachts, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onverwachts

    onverwachts Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik ben niet nieuw, maar heb een extra account gekregen om even anoniem te praten over mijn hoogst waarschijnlijke nieuwe zwangerschap.
    Deze is ontstaan door de pil (Cerazette) heen en ondanks de BV :$

    Morgen ochtend testen, maar de kramp die ik in mijn onderbuik voel, de misselijkheid en de hoge irritatie graad kan ik niet langer ontkennen.

    Veel vragen komen op mij af, omdat dit niet gepland is (maar wel zeer welkom!)

    Ik geef mijn zoontje van 14mnd nog BV en vraag me erg af wat een nieuwe zwangerschap met zijn voedingen gaat doen.
    Hij drinkt nog max. 4x per dag bij mij, en ik merk dat hij momenteel wat onrustig drinkt (kleine beetjes)..
    Houdt de BV op tijdens de nieuwe zwangerschap? en wanneer kan ik anders het beste beginnen met afbouwen?
    Ik wil eigenlijk niet tandemen, maar mijn zoontje komt heel slecht aan en heeft de BV eigelijk nog wel nodig..

    Dus weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken..
    en voor de tijd dat ik hem toch nog blijf voeden, moet ik iets anders doen dan ik nu doe? wil hem niet te kort doen komen..

    xx
     
  2. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

    Ik begin zelf op het moment ook te twijfelen, ook al zou het wel echt een gelukstreffer zijn..

    Ben dus ook wel nieuwschierig..

    Dit heb ik nog wel gevonden, dat oudere kinderen vaak vanzelf stoppen met drinken.. Borstvoedingorganisatie LLL - Borstvoeding geven in een nieuwe zwangerschap

    Ik ben ook wel benieuwd naar vrouwen die zwanger waren door de borstvoeding heen, hoe voelde de borsten en hoe ging het met de melk?

    Gr.
    Carlien
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zwanger geraakt tijdens de borstvoeding, overigens hier wel bewust.
    Dochter was toen 20 maanden en dronk meestal nog s morgens, s avonds en s avonds laat.
    Mijn borsten voelden niet echt anders. Bij de 1e zwangerschap hele gevoelige borsten gehad, dit keer niet.
    Zo rond 8 weken had ik nog aardig wat melk, rond 10 weken werd dit wat minder en langzaam nam dit steeds af.
    Dochter wilde als eerste s morgens niet meer. Na een tijdje alleen nog s avonds laat of s nachts als ze wakker werd.
    Maar toen ging ze ook doorslapen dus af en toe een dag geen voeding. Uiteindelijk heeft ze tot ongeveer wk 15/16 nog iets gedronken als ik het haar aanbood, maar daarna wilde ze niet meer als ik het vroeg.
    Ze zei dat 'bosje' op was.
    Ik had wel willen tandemen maar dochter vond dat het klaar was. Overigens heeft ze er nog wel wat interesse voor als ik er over begin, ze weet het natuurlijk nog erg goed. Als ze straks weer wil drinken als de baby er is, mag dat. Anders ga ik voor haar kolven als ze het nog lust. Ze heeft KMA en kan mijn melk dus nog wel gebruiken.
     
  4. onverwachts

    onverwachts Niet meer actief

    dank je voor de link Carlien, weet je wanneer je mag testen? spannend hé?! sterkte met wachten!

    @Red88; dank je voor je verhaal: maakt mijn vermoeden nog sterker, mistte namelijk de gevoelige tepels.. maar zo te lezen hoeft dat dus ook niet.
    Verder is het dus gewoon afwachten hoe het gaat lopen, maar hopelijk mag ik voorlopig nog even doorvoeden :)
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werd het rond 10 weken wel wat gevoeliger maar was goed te doen.
     
  6. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook onverwacht zwanger, en voed mijn zoontje nog 's ochtends. Ik zal wel zien hoe het loopt, als het niet meer prettig voelt of hij stopt zelf dan houdt het op. En anders.. een stille droom om te tandemmen kan nu uitkomen natuurlijk ;)

    Heb je al meer duidelijkheid?
     
  7. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gefeliciteerd!!
     
  8. blinky

    blinky VIP lid

    11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik geef nu 20 maanden bv aan mijn zoon en ben 11+3 zwanger van een 2-ling. mijn zoon vraagt er nog steeds zelf om. krijgt nog 2 keer per dag en vraagt er soms wel 5 keer per dag om. ik hoop dat hij uiteindelijk zelf niet meer wil, want tandemen wordt met 3 kindjes wat lastig. en ik zal snel te dik worden om comfortabel te blijven voeden. ik zou het heel zielig vinden als ik er zelf een punt achter moet zetten, dus zolang het nog gaat kijk ik het nog even aan. ben er ook wel weer trots op dat het zo goed gaat nog steeds
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je :)
     
  10. happymama

    happymama Niet meer actief

    ik werd misselijk een kreeg ook kampen toen ik verzette gebruikte heen gerst niet zwanger ben gestopt met de pil nu is t weg.wel je niet ontmoedigen hoezo ik zat niet op een zws te wachten dus bijna t wel goed Hihi
     
  11. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ja ik mag pas zaterdag testen, ben wel benieuwd naar de bijzondere kwaaltjes tijdens de borstvoeding? Als die er waren..

    Ik heb nu al een paar dagen een buikgriepgevoel en ik heb dus 'pijnlijke' borsten, eerder volle zware borsten gevoel..

    Mja.. voor hetzelfde geld moet ik ongesteld worden, of heb ik daadwerkelijk een buikgriep waardoor rosalie onrustig drinkt en de borstvoeding even overhoop ligt.. Maar het voelt niet als een borstontsteking ofzo, want dat heb ik genoeg gehad, daar let ik wel op. De borstvoeding gaat juist al maanden goed;)..

    Gr.
    Carlien

    Ps. je bent niet meer actief zie ik nou, was nog wel nieuwschierig, jammer..
     
  12. Yris

    Yris Niet meer actief

    Ts is zwanger :D ik las het gisteren in een ander topic.. ze is ook nog actief (oude account)!!

    Ik voed ook nog steeds en we hopen op een brusje :)
     
  13. happymama

    happymama Niet meer actief

    gefeliciteerd !!!!!TS
     
  14. blinky

    blinky VIP lid

    11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    gefeliciteerd ts
     
  15. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat leuk :) Hopelijk blijft het voeden goed gaan :) (dat hoop ik ook)
     
  16. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij heeft de borstvoeding beide zwangerschappen niet overleefd, maar ik gaf op het moment van zwanger worden nog maar 1 (ochtend)voeding, dus dat is ook niet zoveel natuurlijk ;).

    Ik had ook geen wens om te tandemen, integendeel, dus bij M heb ik haar gestimuleerd om toch te kiezen voor boterham met beker melk als ontbijt ipv bij mij, wat ze prima vond (denk dat ze nog maar een paar druppels uit mijn borsten haalde). T vond het vanaf het moment dat het minder werd niet meer interessant bij mij.
     
  17. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Gefeliciteerd TS!!:D Dat is nog eens een leuke verrassing!!;)
     
  18. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sorry meiden, was dit topic helemaal vergeten :)
    Dank voor jullie felicitaties :D

    Het is dus inderdaad echt waar: ik ben zwanger :)
    Erg onverwachts, maar super gewenst!
    Volgende wk vrijdag echo om termijn te bepalen want ik heb geen idee..

    Voeden van Beau gaat nog prima, hij drinkt nu nog 4x per dag bij me.. afhankelijk van mijn duur vd zwangerschap ga ik kijken hoe we dit de komende tijd wat af gaan bouwen..

    Zijn er meer meiden die nog BV geven en opnieuw zwanger zijn?
    Praat graag samen verder!
     
  19. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee was jij het :D
    Spannend hoor, je hebt echt geen idee van de termijn?
     
  20. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah Juju :D Ja, ik was het :D
    heb geen idee, kan alleen terug rekenen wanneer we voor het laatst sex hebben gehad.. manlief heeft namelijk nierbekkenontsteking gehad dus de rest vd maand had hij er niet zoveel behoefte aan :p

    dus laatste keer was 5 mei (bevrijdingsdag.. hoe cliché?!) dus even van standaard uit gegaan: 14 dagen ervoor eisprong, dus dan gerekend vanaf 21 april zwanger: zou betekenen nu in week 6 (26 januari uitgerekend)

    Maar dit is dus wat het minimaal moet zijn, langer kan natuurlijk ook nog :) Dus vandaar echo uitgesteld tot as vrijdag, zodat er zeker weten activiteit te zien is.. anders alleen maar ongerust ;)

    En hoe is het bij jou eigenlijk? ook niet helemaal gepland als ik je handtekening lees? ;) Hopelijk net zo gewenst! Geniet ervan meis!
     

Deel Deze Pagina