Ha meiden!! Tot mijn grote verbazing heb ik vanochtend positief getest!! Maar eigenlijk weet ik er nog helemaal niet zoveel vanaf... Experts zijn welkom!!! Wat is nu de volgende stap?? Thanks...!!!!!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je kunt een verloskundige bellen om een afspraak te maken, en wellicht is het handig je huisarts ook in te lichten Verder moet je nu natuurlijk bepaalde dingen laten staan Ik vond dit in het begin een handige link: Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten Geniet van je zwangerschap!
Wauw, jullie zijn snel!! Bedankt voor het meedenken!!! Ik ga morgen gelijk foliumzuur inslaan... Kies je verloskundige zelf uit, of wordt je doorverwezen? En is het echt waar dat je nu al kraamhulp moet regelen??!
Je kan er gewoon een bellen bij jou in de buurt.. Kraam hulp hoef je nu nog niet te regelen volgens mij, ik heb het pas gedaan nadat de verloskundige het zei.. Vergat het net, maar gefeliciteerd
Je mag zelf een verloskundige kiezen, je hebt geen doorverwijzing nodig. Kraamzorg heb ik rond de 18 wkn geregeld en was vroeg genoeg volgens de instantie.... Als je kindje straks naar de creche moet is het wel verstandig hem of haar daar zo snel mogelijk in te schrijven, de wachtlijsten zijn soms erg lang.
Van harte gefeliciteerd!! Enne hier kan je ook een heleboel vinden Misschien dat het helpt Zwangerschapskalender
Gefeliciteerd meid En wat de andere meiden zeggen, een verloskundige bellen en later kun je je verzekering bellen voor kraamzorg te regelen
Bedankt allemaal, jullie zijn geweldig Is er trouwens een Is er trouwens een must-have boek over zwangerschap wat jullie kunnen aanraden?! Of halen jullie alles van het internet?
Ik heb gehoord dat het boek 'oei ik groei' heel goed is, maar volgens mij gaat dat meer over de ontwikkeling van je kind (geen idee eigenlijk, ik heb 'm dus nog niet ) Het enige boek wat ik heb gaat over alleenstaande zwangere vrouwen en das denk ik voor jou niet van toepassing Ik zoek 99% van mijn info gewoon op internet.... Dit is ook nog wel een leuke trouwens, de zwangerschap van week tot week
Gefeliciteerd!! Ik zou als je een boek wilt gewoon naar de boekwinkel gaan...ze hebben echt vanalles. Voor elk wat wils. Ik heb zelf het boek Zwanger gehad, van Anja de Grient Dreux. Hier staat echt heel veel in en ik heb het met plezier gelezen. Staat ook iedere fase van je zwangerschap in. Voor de bevalling is het boek Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders echt heel leuk. Succes en geniet van je zwangerschap!
Gefeliciteerd de info was voor mij ook heel handig. Ben nu 5 weken en niemand weet het nog. Ik wil het de ouders pas vertellen na de 1e echo..die is na 9 weken toch??
Als je geen medische indicatie hebt heb je de echo volgens mij altijd rond de 10-12 wkn (termijnecho) Ik had mijn 1e echo met 10wkn
Gefeliciteerd!!!! Hier moet je met 12 weken zwangerschap je kindje al opgeven voor het kdv anders hebben ze geen plek meer....
JOEPIE!!!!!! Echt GEWELDIG meis!! Ben zo blij voor je!! Het eerste wat ik geregeld heb toen dr tijd was: Verloskundige Moeders voor moeders Verzekering op de hoogte gesteld Kraamzorg Kinderopvang / gastouder (wij hebben KDV) Dat waren de eerste vijf dingen die ik toen geregeld had. En voor de rest op je gevoel.. ik had toen allerlei boeken wat ik verslinde hahaha zodat ik zeker wist dat ik niets over het hoofd zag (bij de oudste dan he ) En we waren toen gelijk in de boekjes en lijsten gedoken voor namen hihi En als je dingentjes wil weten, stuur me maar een pbtje
Wat ik leuk vondt, was een zwangerschapsdagboek.. Om zo alle wisselingen in je lichaam en groei van jezelf en het kindje op te schrijven
Ha Jasey (en de rest), leuk dat je zo mee juicht over de zwangerschap en tof dat jullie zo meedenken!!! Ik wil ook graag een zwangerschapsdagboek bijhouden, nog tips voor een leuk exemplaar? Hier gaat alles goed. Mijn moeder was 31 dec jarig dus die had een heel bijzonder verjaardagscadeautje. Gisteren onder een etentje het vertelt aan mijn schoonouders. Ze zijn helemaal in de wolken!! (De rest vertellen we het iets later pas.) Wat een bijzondere manier om een nieuw jaar in te gaan!! We zouden trouwens juist in januari naar het ziekenhuis voor de eerste vruchtbaarheidstest en dat hoeft nu niet!!! Groetjes, (want)2be!!! PS: Iemand nog tips tegen misselijkheid in de nacht? Slaap al slechter en was vannacht om 4 uur (na maar 4 uurtjes slaap) al wakker... ben echt enorm misselijk!