Hello ladies, Ik ben mij zeer bewust dat mijn vraag een beetje anders is dan de andere, maar ik stel hem toch maar gewoon aangezien er hier vast wel wat meiden met een auto zijn. Op dit moment ben ik als alleenstaande (37) aan het proberen om zwanger te worden. Het leek mij wel heel handig om dan een autootje te hebben, maar ik had nog geen rijbewijs( ik ben denk overal wat later mee ). Daarom ben ik sinds de zomer flink gaan lessen en nu heb ik sinds twee dagen mijn rijbewijs gehaald en nu wil ik natuurlijk een autootje Het liefst een lekkere kleine, woon in de stad, dus klein is makkelijker parkeren enz. Maar met het oog op de toekomst, wil ik natuurlijk wel dat er in de kofferruimte een opvouwbare kinderwagen/buggy past. Ik heb zelf gelest in een Toyota aygo, prima autootje, maar nooit in de achterbak gekeken hahaha. Verder denk ik ook aan Suzuki alto, Peugeot 107, Citroen c1. Iemand hier die al een kindje heeft en ervaring met een klein autootje? Let me know!!!! Groetjes, Xon
Vriendinnetje heeft suzuki alto en klaagt toch over te weinig ruimte C1 loopt vrij recht naar beneden, dus denk wat meer ruimte
de peugot en citroen red je het niet mee te weinig kofferruimte. Ik heb de hyundai atos ideaal autootje. We hebben ook nog peugot station 307 maar die is voor als we verder weg moeten
Ik heb als mijn eigen auto een ford ka. En een quinny buzz als wagen. Ik haal de hoedenplank er altijd uit, maar de wagen past erin! Ook met zitting of los met maxicosi. Alleen als ik de wagenbak bij heb, staat deze op de achterbank.. Maar dat is met de meeste auto en maar een paar maandjes, dus vind het een echte aanrader. Niet zo duur, rijdt fijn enz...
Hier nooit geen probleem met een klein autootje. Eerst een peugeut 205 nu een daihatshu. Wel handig is en deelbare achterbank, die je dan gedeeltelijk omlaag kan doen. Dan past de kinderwagen net wat beter. Ook de reiswieg legde ik ook weleens op de voorstoel. Maxicosi dan op de achterbank. Wel proppen, maar prima te doen. Met een buggy is t nog makkelijker. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk altijd alleen met de kleine in de auto zit. En voor lange afstanden gaan we met een grotere auto (gezinsauto). Succes met je keuze.
Ik heb een Daewoo Matiz. Met de hoedenplank eruit past de Bugaboo erin. En hij heeft een in delen neerklapbare achterbank, dus je kan nog wat extra ruimte creeën (voor bijvoorbeeld de wagen met de bak) Superruim is natuurlijk anders, maar het is een fijn en goedkoop wagentje. Wat ik wel irritant vind, is dat de gordels vrij kort zijn. Ik was altijd een beetje aan het worstelen met het vastzetten van de Maxi Cosi. Maar wie weet is daar wel een reuze handige oplossing voor (die ik nooit ben tegengekomen )
magicwings: ik zet de maxi/cosi altijd iets rechtop dan krijg ik de gordel er een stuk makkelijker achter langs.
Ik heb een peugeot 106. Als het goed is past het er wel in straks Alleen moet ik dan niet ook nog de grote boodschappen willen halen met onderstel, wagenbak en maxi cosi erin. Paar jaar geleden met een vriendin paste haar onderstel etc makkelijk in mijn auto.
Ik heb een suzuki swift, is wel groter maar ja, met oog op ons tweede kind voorlopig wel handig dan. Misschien kan je naar een goede tweede hands swift kijken? Zo'n leuk autootje om te zien ook en ook met hoedenplank past de bugaboo er opgevouwen in. Reiswieg op achterbank of voorbank. Fijne van Suzuki is dat ze zo sterk zijn en goedkoop zijn in onderhoud, er is nooit wat mis mee. Inclusief benzine, belasting en verzekering kost hij me 100 euro per maand. Succes met je besluit. Charlie
ik heb tot afgelopen zomer een citroën ax gereden. mijn quinny paste erin, als ik 1 wiel eraf haalde en de hoedeplank.. geweldig autootje en als ik het geld ervoor had, had ik er zo weer 1 gekocht... maar helaas... nu alles op de fiets...
ik heb een suzuki alto uit 2002 , met 4 deuren - dat vind ik overigens wel een pré. En te weinig ruimte: Tja.. altijd . Zéker met 2 kindjes nu. Dat is eigenlijk te krap. En het is natuurlijk altijd gemakkelijker als je met 1 handeling je wagen in de kofferbak kan gooien. Maar oke zoals het ging met 1 kindje: Ik heb een quinny speedi wagen. M'n hoedenplank is uit de auto en dan past de quinny er in met 1 (gemakkelijk te verwijderen) wiel erafgehaald. De wandelwagenbak moet op de achterbank ernaast of op de voorstoel rechtop. Oftewel: Het past. Als je met 1 ander persoon weg wil, kan het ook wel, maar meer dus niet. Moet je spulletjes meenemen voor jezelf en de kleine als je ergens blijft slapen (camping bedje bv) tja.. dan wordt het eigenlijk wel te krap hoor. Wij hebben 2 auto's en die van m'n man gebruiken we dus verder als we langere stukken weg gaan. conclusie: Klein, zuinig, vrij goedkoop autootje en met 4 deuren is het prima te doen met kleintje. Zéker wanneer je toe bent aan de paraplu buggy . Maar veel meer dan het hoognodige voor je kleintje, kan er ook weer niet in.
als je een klein en goedkoop autootje wilt, zou ik voor een renault twingo gaan... dit is een licht wagentje (dus weinig wegenbelasting) zijn vrij zuinig met rijden, EN de achterbank kun je net als de voorstoelen naar voren drukken, dus je kunt niet alleen de bank plat gooien, maar de bank zit vast aan een soort rails, waardoor je hem gewoon opgeklapt in zijn geheel naar voren kunt doen... zo heb je praktisch geen beenruimte meer, maar wel voldoende ruimte voor je kinderwagen!
Ik heb een Nissan Micra. Mijn Quinny Buzz past op z;n zijkant erin, als de hoedenplank er af is. Wagenbak moest idd op een stoel/achterbank
Voor het korte gordel probleem hebben ze heel handig de maxicosi easybase uitgevonden! Ideaal! Wij hadden er met onze zoon eentje aangeschaft omdat we ook met te korte gordels zaten. En nu met onze grotere nieuwe auto hebben we er voor de tweeling een bijgekocht. Geen korte gordel probleem, maar zoooooo handig. In een enkele klik de mc erop of eraf! Gouden uitvinding..
ik heb een chevrolet matiz, net iets nieuwer dan de deawoo. En heb geen last van korte gordels. Maar wat wel fijn is, is dat de auto 5 deuren heeft.
Echt superfijn al deze tips! Als auto'leek' is het wel fijn dat ik dit allemaal niet meer hoef uit te zoeken, maar gewoon gebruikservaringen heb. Thank you!
Ik heb een kia picanto en ik kan er makkelijk een mac laren buggy in kwijt. Met een kinderwagen zou ik wel even passen (dat kan vaak bij babyzaken wel) en daar heb ik verder geen ervaring mee (heb net maandje of 7 mijn rijbewijs en de kleine is bijna 4) Ik zou wel mijn kinderwagen op de auto aanpassen maar niet andersom,het is immers maar voor een paar maanden tenzij je er een buggy van wil maken maar in dat geval is het ook nog praktisch om dan een zo klein mogelijk op te vouwen model neemt likt mij persoonlijk.
Nieuwe Opel AGila is ook erg leuk. Heb zelf nog zo'n oud model, echt een broodtrommel, maar wel echt superpraktisch. Maar het nieuwe model ziet er ook nog eens heel leuk uit.
Hoi, Ik heb de reacties verder niet gelezen, maar ik wilde toch antwoorden op je vraag. Ik heb een Volkswagen Lupo gehad. Dit is echt geen aanrader. De kofferbak is namelijk echt klein. (Er passen slechts 2 halve kratjes bier naast elkaar en dan is de bak vol). Het onderstel van de Buggaboo past er dus opgevouwen in, maar daarnaast niets meer. Als je dan weggaat, dan heb je de wagenbak naast het kindje staan (of op de passagiersstoel) en je luiertas en dergelijke moeten natuurlijk ook nog ergens staan. Gaat er naast de bestuurder en baby nog iemand mee dan is het echt volle bak. Een Volkswagen Polo is wat ruimer en nog redelijk klein. groetjes van Hamtaro