kindje voor het eerst gevoeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nienj, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gisteren rond 19.30 voor het eerst mn baby'tje gevoeld, inderdaad een soort plopje, 2x achter elkaar en daarna niets meer. Het was een gevoel wat ik nog niet kende, is ook niet met iets te vergelijken vind ik. (bijv lucht in je darmen ofzoiets). Vond het erg grappig. Leek wel een soort tikje tegen je buikwand, maar dan in je buik.

Kan het nu zo zijn dat je elke dag iets gaat voelen of kan het ook zomaar zijn dat je een paar dagen niets voelt?

Vanaf wanneer is het voor anderen (van buitenaf dus) ook te voelen, dat is een stukje verderop in de zwangerschap toch?

Groetjes!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    super gevoel is dat he :D
    het kan zijn dat je nu elke dag wel een keer wat voelt
    maar kan ook zo zijn dat je eens een paar dagen niks voelt..
    is per persoon verschillend
    maar meid geniet ervan :D

3. mummie2be

mummie2be Lid

3 jul 2009
    82
    0
    0
    Hoi Nienj,

Wat leuk en fijn dat je wat hebt gevoeld.
    Ik had het rond de 18 wk voor de eerste keer...maar ga er niet vanuit dat je het nu elke dag gaat voelen...!
    Het kan zomaar een week weer helemaal nix zijn...pas vanaf week 24/26 moet je het dagelijks gaan voelen!

Van buitenaf voelde ik het met week 21 ongeveer en mijn man met week 23 a 24...dit kan ook nog later zijn...heeft ook beetje te maken met de kracht van je baby en de dikte van je buikwand!

Geniet van dit bijzondere gevoel...ik vond het elke keer een soort stiekum onderonsje ;)

Groetjes Eva

4. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    gaaf he..
    Ik voelde de kleine voor het eerst in week 13, daarna tot week 16 niet en vanaf die week niet dagelijks, maar wel vaak.
    Nu heb ik het idee dat ik het wel dagelijks voel, maar kan idd ineens niets meer zijn.
    Het babytje heeft nu nog zoveel ruimte.. het beweegd wel, maar komt dan bv niet tegen je buikwand aan.
    Wat je kan proberen is 'savond alle geluid uitdoen (want je babytje hoort het al wel) en dan op je rug gaan liggen met je hand op je buik.
    Het kan zijn dat je kindje erheen gaat zwemmen. Dat voel je doordat je buikwand dan wat harder word..
    je kan dan je hand verplaatsen, als je buikwand dan weer hard word onder je hand, dan weet je dat dat je babytje is.
    Het kan dan op jou gaan reageren, misschien dat je dan wel wat voelt.
    Geef het wel de tijd, dus geen 5 minuten maar minstens iets van 10 ofzo.. en concentreer je..
    Ik hoop voor je dat het snel naar je hand gaat schoppen, want dat is echt ultiem!!

5. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    ps. Voel wel onder je navel, want daar zit je bm

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij mij duurde het echt ongeveer tot week 25 voordat de baby ging reageren op onze handen. Mijn vriend voelde het kindje rond week 21 voor het eerst en ik een paar weken eerder, maar het duurde inderdaad nog een paar weken erna voor ik het 'weer' voelde.
    Veel plezier met de schopjes, het is zoooo leuk!!

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Geweldig gevoel he? Toen ik dat had was ik de hele dag blij!
    De eerste week nadat ik de eerste plopjes gevoeld had, voelde ik niet elke dag wat, maar dat kan ook komen omdat ik druk met mijn werk was en dan let je er wat minder op, maar na een week wel, sindsdien voel ik het kindje elke dag wel. En sinds dat ik het kindje elke dag voel, kan ik het ook aan de buitenkant voelen.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb m een paar dagen geleden ook voor het eerst gevoeld, daarna niet meer.
    Maar het word steeds duidelijker en leuk, tot op het eind je je hele buik zit bewegen! hahaha!
    heb er zin in, geniet ervan meis!

9. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wat leuk al jullie reacties, bedankt daarvoor!

Vandaag ook weer wat gevoeld (wat ik niet had verwacht), 3x, nu was het 3x een soort trillinkje middenonder mn navel. Het is nu ook echt hard aan het worden onder mn navel (behalve als ik zit....raar...zal wel mn luie buikvet zijn wat er overheen zit).

Vind het wel erg leuk om te voelen, zo van, joehoe! Haha, wat een zwangerpraat niet?!

Groetjes!

10. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Leuk dat je de baby nu kan voelen en het wordt alleen maar beter!
    Ik voelde de kleine ook rond de 17 weken, maar nog niet dagelijks. Pas sinds een week of 20 elke dag en sinds twee weken voel ik haar echt krachtig schoppen en zie je het soms ook aan de buitenkant. Lig helemaal in een deuk dan.
    Ik vind zelf het lekkerste gevoel als ze zich bijv. omdraait, echte schopjes (vooral tegen mijn blaas) zijn iets minder...haha....

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wat leuk zeg, ik voelde precies tegelijk met jou voor het eerst mijn baby.

De eerste keer was 's avonds, daarna voelde ik het de volgende ochtend weer. De 3e dag is me niks opgevallen en vanaf daarna voelde ik elke dag wel wat. Soms meerdere keren op een dag. En nu voel ik t nog steeds meerdere keren per dag en het wordt al sterker!

Ik vind het ook als 'plopjes' voelen, maar niet echt als darmrommeltjes. Meer luchtbelletjes ofzo.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Sinds ik de kleine meid voel, heb ik haar elke dag gevoeld. Mijn vriend kon haar voelen met ongeveer een week of 18. Inmiddels zijn het echt harde schoppen geworden (au en ie!) Het hoeft niet dat je het elke dag voelt. Het ligt eraan hoe de placenta ligt (van mij heel gunstig aan de achterkant) en aan je bouw, van nature heb ik heel weinig vet op mijn buik, dus daardoor voel ik het ook beter (afwezigheid van vet op de buik betekent in mijn geval helaas nu wel aanwezigheid van vet op de billen :))

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat lijkt me echt een apart gevoel:D. Kan niet wachten tot ik ook zo ver ben.

Deel Deze Pagina