eerste echo pas bij 10 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loes1983, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik zie dat veel dames bij 5 a 6 weken een eerste echo hebben gehad.
    ik heb afgelopen week gebeld voor een eerste afspraak maar dat doen ze pas bij 10 weken, is dat niet wat laat?

groetjes Loes

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

De meeste die een vroege echo krijgen hebben al een keer een miskraam gehad of zijn via mmm zwanger geraakt.
    Ik heb zelf ook een eerste echo met 6 weken en 3 dagen gehad maar kan je vertellen een echo met 10 weken is veel fijner dan is het echt al een kindje wat beweegt (als alles goed is natuurlijk)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee is eigenlijk heel normaal om rond de 10 a 12 weken de 1e de krijgen.

Ik had met 6.5 week een echo maar dat was omdat we al in de mmm zaten.

Vaak krijgen vrouwen eerder een echo inverband medische geschiedenis. Zoals miskramen

4. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij lopen bij de gyn en heb al eerder een miskraam gehad vandaar dat ik al met 5,5 weken de eerste echo heb gehad.. Volgens mij is een echo bij 10 weken via de verloskundige normaal.

5. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Dat is wel lastig in het begin he, niemand weet het nog dus kan het niet even aan een "ervaringsdeskundige" in de vriendenkring vragen.

Fijn zo een forum....

xxx

6. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Is zeker fijn dit forum! Heb het zelf ook als ik met vragen zit :D

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bij mijn eerste zwangerschap stond de termijnecho ook 'pas' met 11 weken gepland. Helaas liep dat wat anders en had ik met 7 en 8 weken ook al een echo (bloedverlies, daarna miskraam..).
    Standaard krijg je dan de volgende zwangerschap een vroege echo. Mocht je dit echt te laat vinden: pretecho's kun je laten maken vanaf zo'n 7 weken voor ongeveer 30 euro :)

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik had mijn eerste echo ook met 10 weken en bleek toen zelfs al 11 weken te zijn! De tweede echo krijgen we pas met 20 weken en daarna willen we nog een keertje een pretecho laten doen met onze ouders erbij :)

Soms vind ik het wel jammer dat ik maar zo weinig echo's krijg, maar ik heb gelukkig nog geen nare medische ervaringen, waardoor ik er meer zou moeten krijgen, dus ik heb er wel vrede mee.

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik had de eerste keer ook een afspraak bij 10 weken. Dit was helaas een miskraam. 2e keer mocht ik al met 8 weken, uiteindelijk was t al met 7 weken geworden ivm bloedverlies. Met 10 weken de eerste echo is dus normaal!

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Klopt ja is erg vervelend dat je zolang moet wachten maar is wel normaal ik heb ook een miskraam gehad vandaar ook vroeger en krijg er met ww en halve week weer 1

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik heb mijn 1e echo ook pas vandaag gehad en ik ben dus bijna 12weken zwanger. ik krijg er maar 3 en dat is eigenlijk standaard als je geen problemen hebt gehad bij een vorige zwangerschap.
    1e echo met 12weken
    2e echo met 20weken
    3e echo met 32weken,
    Als er iets aan de hand is of de vk ziet dat er mssn iets niet helemaal in orde is, groeiachterstandje ofzo, kun je nog een echo krijgen, zoniet kun je natuurlijk altijd een pretecho laten doen van 30euro.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gelukkig een vk met een eigen apparaat. ik krijg er 1 met 6 weken en 1 met 10 weken
    ik heb geen gescheidenis verder

13. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    ik kreeg bij m'n eerste pas echo met 13 wkn en de 2e bij 20.
    vond het prima, lang wachten werd beloond ;)
    snap je ongeduld hoor.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kreeg mijn eerste echo ook 'pas' met 10 wkn zwangerschap.
    Standaard krijg je volgens mij 2 echo's.. de termijnecho en de 20wkn echo.

Ik heb er inmiddels 3 gehad (ook een geslachtsbepaling met 18wkn, was te nieuwsgierig :) Die moet ik natuurlijk wel gewoon zelf betalen...)

15. Female

Female Niet meer actief

Ik krijg hem ook pas met 12 weken, vorige 2 zwangerschappen ook.
    (Maar woon wel in Belgie, dus is vast allemaal iets anders als in NL)

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier eertste echo met 6 wk, dit door de hele voorgeschiedenis en medische molen
    door gezondheid krijg ik zeker elke 3 a 4 wk een echo als alles goed verloopt
    maar door voorweeen ect worden dit er alweer meer

het hangt echt af van de persoonlijke situatie
    maar in een goeie gezonde situatie is met 10 wk heel normaal :)

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier ook pas een echo met 10 weken. Bij "mijn" vk-praktijk maken ze geen echo's onder de 9 weken, omdat de kans bestaat dat je dan nog geen hartje kan zien, met het gevolg dat mensen zich misschien (onnodig) zorgen gaan maken.

18. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hallo dames
    Ik heb maandag pas positief getest, maar omdat ik bij de vorige zwangerschap een miskraam heb gehad, durfde ik nu niet zo vlug de vlos te bellen. Ik dacht als t niet goed gaat bel ik wel weer en als het wel goed blijft gaan, dan bel ik wel rond een week of 8, dan duurt t allemaal nie zo lang meer tot ik een echo krijg waarop ik zie dat het allemaal goed is hopelijk. Maar na een miskraam krijg je dus eerder een echo... of moet je daar dan echt om vragen?
    Groetjes Rianne

19. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Het kan zijn dat je er om moet vragen. Het is ook een beetje verschillend per verloskundige.

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

pás bij 10 weken?? hier krijg je gewoon een eerste echo met 12 weken pas.
    6 weken is de uitzondering, en niet leuk lijkt me, want als je dan geen hartje ziet krijg je die twijfel of het wel goed zit. daar word je toch ook niet blij van?

Deel Deze Pagina