Hoi ik ben marissa, in februari van 2011 kreeg ik een miskraam dat vond ik heel erg moeilijk. na de pillen in mijn lijf en troep was de tijd rijp om het weer te gaan proberen het was schoon. in juli 2011 was ik weer zwanger. en kreeg ik tot mijn verdriet weer een miskraam op 3 augustus 2011. toen daarna maar dat weet ik niet zeker vermoede ik zwanger te zijn en kreeg ikw eer hefige buikpijn en begon te bloede. de herkening van een miskraam. afijn na al dit dacht ik het lukt me niet meer. tot dat ik blij verrast 7 oktober positief testen. en een week later begon het gezeur weer ik had in het weekend last van steken in mijn zij niet continu maar af en toe eens. ik maakte me zorgen en heb dinsdags een afspraak willen maken in het ziekenhuis. die wilde mij niet helpen toen heb ik een verloskundige gebelt die ik eerder al eens heb gehad. ik heb mij verhaal gedaan maar die zag niks zitten en gezien het feit dat ik last had op de plek bij de eierstok heeft ze me gelijk naar het ziekenhuis gestuurd. onderzoek gehad bloed test urinie test en een echo. nou het zag der goed uit de vraag was waar is het vruchtje gebleven. helaas konden ze dat nog niet gezien. vorige week vrijdag hadden ze dan toch nog het vruchtje gevonden in mijn baarmoeder gelukkig de vreugde was groot. de gyn dacht dat het vier weken was. vandaag donderdag 27 oktober hebben ze een vruchtzakje gezien maar er was niet duidelijke vrucht te zien. dit zou betekenen dat ik in korte tijd al 4 keer zwanger ben/ (geweest.) ze willen tot volgende week wachten om te kijken wat het vruchtezakje doet en of er als nog een vruchtje zit. maar ik ben de hoop en de vertrouwen kwijt in mijn lichaam. is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt en hoe gaan jullie er mee om. ik vind het zo moeilijk en wordt er zo radeloos van dat ik gewoon niet leuk meer vind om zwanger te zijn om dat ik het gevoel heb dat mij dit alleen over komt. en wat zouden jullie doen of wat doen jullie nu op het gebied van een baby proberen te krijgen.
Jeetje wat erg zeg. Ik zou een verwijzing naar een gynaecoloog willen. 4 miskramen is niet zomaar iets en vaak gaan ze al na 2 miskramen achter elkaar verder onderzoek doen. Ik zou persoonlijk ook even afwachten met opnieuw zwanger worden denk ik, maar dat is makkelijk praten voor mij. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je juist graag opnieuw zwanger wilt raken. Sterkte!!
ik ben nu nog zwanger maar ze zagen niet het vruchtje zitten wel een vrucht zak. ik wordt er min of meer zo verdrietig van dat het me overkomt om het feit dat we het al vier keer geprobeerd hebben. en artsen zeiden niks de gyn zei gewoon probeer het nog maar een keer je bent in een jonge leeftijd dan gaat het allemaal wel makkelijk. ik durf gewoon niet meer zwanger te zijn.
Oh sorry, dat had ik niet goed begrepen! Wat een rare reactie van de arts, dus alleen omdat je jong bent moet je dit allemaal maar doormaken zonder dat ze je gaan onderzoeken? Dat slaat nergens op hoor. Kun je niet naar een ander ziekenhuis gaan? Regelmatige echo's om deze zwangerschap in de gaten te houden lijkt mij om te beginnen niet meer dan redelijk hoor.
op dit ,moment heb ik strenge controles na aandringen van mij zelf ik benadruk elke week ongeveer hoe groot de kinder wens is. en dat ik wil dat er gekeken wordt naar een oplossing omdat ik er geen lol meer om hebt, juist waarom je zo blij moet zijn en van moet genieten kan ik niet meer, ik ben altijd blij als het bij iemand wel goed gaat , maar zelfs dat kan ik niet meer luchten de verlangen is zo groot. en ja mensen vinden dit misschien raar. en ik kan van ieder kind genieten maar diep van binnen. zou je willen dat je (ik) het ook kan krijgen, er zijn mensen die zo veel roken en nog een zwangerschap uit zitten en ik krijg dan het gevoel als of het me niet gegund is klinkt misschien heel erg raar of gek. maar kan er zo boos om worden ook al heeft het geen zin boos op mijn lichaam. maar toch het zal ook wel frustratie zijn
Beste Rissie, allereerst wat verschrikkelijk dat je nu al die nare ervaringen hebt gehad! Ik kan me goed voorstellen dat je je vertrouwen in je eigenlichaam een beetje kwijt bent. Ik hoop dat het ondanks de onzekerheid die er nu nog is dat het dit keer wel goed gaat! Je vroeg in je berichtje tips "op het gebied van babies proberen te krijgen". Misschien doe je het volgende allang, maar misschien staat er iets nieuws tussen. In ieder geval wens ik je heel snel een pracht babietje in je buik toe! *knuf* * Foliumzuur pillen slikken (!!!) * Geen alcohol drinken (ook niet als je nog niet weet dat je zwanger bent) * Minder koffie drinken * Sporten * Niet te veel stress hebben (dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar heeft echt grote invloed op je baby) * Genoeg groenten en fruit eten Succes joh!
foliumzuur slikken doe ik al koffie drinken ik vind koffie tegen woordig echt heel erg smerig haha dat is een pluspunt, sporten doen ik ook al en loop elke avond een stukje ik heb een fruit tik dus dat lukt me ook groente ben ik gek op stressen is makkelijker gezegd dan gedaan omdat niet te doen ik heb idd veel stress omdat ik ontslagen ben ( niet mijn geluksweek) maar ten ontspanning ben ik gaan borduren