Stempeltje bloed.... (5w 2dgn)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukke, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag had ik 2x bij het afvegen een soort van stempeltje bloed. :$ Dit was wel kort na elkaar. Het is niet echt een druppel te noemen en meer rose dan rood.
    Na 3jr. is dit eindelijk de eerste zwangerschap en heb nu toch wel schrik dat het 'mis' gaat.
    Nu heb ik het de rest van de dag niet meer gezien. En waarschijnlijk zal het een vaatje zijn geweest.
    Heb sinds een paar dagen wel wat meer buikpijn... wat meer trekkerig, maar niet extreem.
    Wie herkent dit? Of heeft dit ook gehad?

2. Maroze

Maroze Lid

28 dec 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ukke
    Ik ben zelf nu 9 weken zwanger en heb dit de afgelopen week ook een paar keer gehad. Alleen bij het afvegen een klein licht roze "sliertje".
    Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad en daar was een kloppend hartje op te zien. Toch maakt het mij ook onzeker. Heb zelf het idee dat het komt doordat ik wat harde ontlasting heb en net het persen een vaatje knapt. De verloskundige zei dat het kan doordat het nu extra goed doorbloed is. Mijn vorige zwangerschap had ik dit niet trouwens.
    Ik zie dat jij nog even op je echo moet wachten, nog ff volhouden dus.

3. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Hoeft helemaal niks te betekenen... Als je op internet zoekt dan zie je dat 15-20% van de vrouwen (1 op de 5) zulke bloedinkjes heeft. Kan zelfs de hele zwangerschap zijn terwijl je een kerngezond kind krijgt! ;)
    Enige wat er niet moet gebeuren, van wat ik las, is dat je echt menstruatie-achtige pijn krijgt, dat is geen goed teken. Maar een klein beetje bloedverlies op zich hoeft niet veel te betekenen. :)

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb zowel een postief verhaal en een negatief verhaal .

bij mijn eerste zwangerschap verloor ik ook een drupje bloed een week later ging het mis.

bij deze zwanger schap had ik ook wat bloed verlies rond dat termijn en was ik ook als de doodste dat het fout was maar na die ene keer heb ik het niet meer gezien en bleek het om een innestelingsbloeding te gaan.

maar dit ben ik , en zijn het mijn verhalen , en ik vind dus ook dat als je je zorgen maakt je ten alle tijden contact moet op nemen met een deskundigen !

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb niets meer vernomen of gezien. Het is erbij gebleven.
    Ik sta al onder behandeling van de gyn en heb over 3 weken mijn eerste echo. Wat schiet ik ermee op om nu al te gaan denk ik bij mezelf, dan zie je waarschijnlijk nog niet. Hooguit of het op de goede plek zit.
    ik laat het op mij afkomen en probeer ervan te genieten. Wat komt dat komt.... Dan heb ik liever dat ik nog even wacht en ook direct een goede echo heb (of niet, maar dan weet je waar je aan toe bent) dan dat ik nu ga en eigenlijk nog niets wijzer wordt.
    Vooralsnog het is iig gestopt. Nog wel steeds een trekkerig gevoel, zoals ik aan het begin van de zwangerschap ook had.

6. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb tot 10 weken zwangerschap 4x!!! bruin en roze verlies gehad. Maar mijn kindje heeft gewoon een sterk kloppend hartje! Maar ik snap je angst, want ik was ook elke keer bang (en durfde zelfs niet meer naar de wc). Mijn verloskundige gaf aan dat het toch echt bij heel veel vrouwen voorkomt.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb het 1 keer gehad na het persen van harde ontlasting.
    Ook in paniek de verloskundige gebeld en dat komt dus idd omdat alles daar beter doorbloed is,en dat je met vrijen, ontlasting of hard niesen dus wat rozeverlies kan krijgen.

Dus wees gerust!!

8. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai, spannend is dat. Tsja, het kan alle kanten op. Ik heb bij mijn dochter (1e zwangerschap) met 7 weken een heeeel klein beetje roze bloed verloren, maar dat was verwaarloosbaar.

Bij mijn 2e zwangerschap was het bloed geen goed teken..uitgelopen op eenmiskraam met 7 weken.

De 3e zwangerschap was een vmk, ook toen begon het met bloed.

De 4e zwangerschap begon met bloed toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was (innesteling?), daarna met 6 weken een aantal dagen wat bloed en toen met 11 weken een hele sloot ineens...:$ Dat laatste was echt veel en helder rood bloed! Gelijk een echo gehad, maar alles was goed met de kleine zoals je ziet, ik ben inmiddels ruim 26 weken zwanger!

Sterkte met wachten, kan slopend zijn...

Deel Deze Pagina