zwanger en nu?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door xxxxe, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen,
    Ik heb echt jullie hulp nodig want ik weet niet meer wat ik moet doen.
    Ik ben 7 weken zwanger en krijg deze week mijn eerste echo.
    De vader van het kind zit sinds kort in de gevangenis en ik heb geen contact meer met hem en dit is ook erg moeilijk te kkrijgen.
    Zijn moeder wil niet met me praten en mijn ouders weten het ook nog niet.
    Ik overweeg abortus maar ik wil dit eigenlijk helemaal niet maar mischien is dit wel het beste, aangezien ik erge schulden heb door de vader van het kind en hij er waarschijnlijk niet bij zal zijn de eerst komende anderhalf jaar en hij ook niet kan helpen.
    Ik wil zelf echt graag een kindje en het is voor mij ook van harte welkom alleen denk ik dat ik het financieel alleen echt niet ga redden
    Zijn er mensen die hier mischien ervaring mee hebben?
    Of een mening over hebben, ben echt in de war
    Liefs

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Als ik dit lees denk ik, houden! waar een wil is, is een weg.
    Ja het gaat zwaar worden maar niet onmogelijk.
    Zet in ieder geval je schulden op een rijtje en zorg dat je er hulp bij krijgt.

Ik heb een aantal jaar in de schulden gezeten, met kinderen, dus misschien kan je daar wel wat mee op weg helpen.
    Ik ben nu schuldenvrij, inmiddels ook alweer een aantal jaar, maar leef wel van een minimum inkomen met 5 kinderen. Dus ervaring genoeg.
    Als je geen abortus wil, doe het dan absoluut niet!
    Ik snap wel dat je in de war bent en even door de bomen het bos niet ziet maar het is echt wel mogelijk.

3. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Rosa!

4. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Lieve xxxxe

Wat zit jij in een enorme klote situatie zeg. Ik zou naar je huisarts gaan, deze kan je begeleiden in het zoeken van de goede hulpverleners. En dan bedoel ik op alle vlakken, lichamelijk emotioneel maar ook financieel.

Wat ook je beslissing mag zijn, het is de goede want het is de jouwe....

Heel veel sterkte met alles X

5. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0

Hier sluit ik me bij aan..
    Er zijn heus oplossingen als het kindje écht gewenst is!

6. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een vervelende situatie.

Ook ik ga het alleen doen.De vader van mijn kindje wil nooit meer iets met ons te maken hebben.

Financieel heb ik geen schulden maar ook ik denk als je het kindje wilt houden moet je er voor gaan.En hoe moeilijk het ook is probeer de dingen in perspectief te zien.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe oud je bent?

7. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, lieve reacties!
    Ik hoop dat bij de echo alles goed is,
    Heb hem een brief gestuurd of hij me zsm wil bellen..
    Askim, ik ben 21 jaar en heb altijd al vroeg kinderen gewilt
    maar met deze situatie is t gewoon moeilijk..
    Liefs

8. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam

Ooh lieverd ik veroordeel je helemaal niet.Ik was alleen nieuwsgierig.

Tuurlijk is het moeilijk maar waar een wil is is een weg.

Hoop dat hij wat van zich laat horen.Ben je er wel op voorbereid dat er kans is dat hij niets van zich laat horen??

9. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee sorry! Zo bedoelde ik het niet hoor! Hihi..
    Ik heb vandaag mn eerste echo gehad en het hartje zien kloppen!
    En heel toevallig heeft hij vanmiddag mijn brief gekregen en belde hij me meteen..
    Wegens omstandigheden hadden we afgesproken elkaar niet meer te spreken dus vandaar dat het zo moeilijk ging maar ik heb hem gesproken en hij was wel geschrokken maar volgens mij vond hij het wel leuk :)
    Liefs

10. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik zou het kindje houden, als je het zo graag wilt.
    Misschien kun je via schuldhulpverlening wel een oplossing voor je financiele situatie krijgen.
    Tuurlijk is het fijn, als je je kindje veel te bieden hebt, maar met een hoop liefde en ik hoop hulp van mensen die van je houden, kun je een heel eind komen.

Ik wens je heel veel succes met je keuze maar bedenk voor jezelf, dat je deze maar 1 keer kan maken.

11. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Taatje,
    Nu ik hartje heb gezien denk ik inderdaad dat ik het hou,
    Ik weet dat veel mensen het er niet mee eens zullen zijn en het heel moeilijk gaat worden maar het is toch mijn kindje en mijn keuze :)
    Ja ik ga ook proberen om financieel hulp te krijgen, mijn ouders helpen me er ook erg mee gelukkig
    Liefs

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ga inderdaad hulp zoeken. als je kindje gewenst is dan krijg je enorm spijt als abortus laat plegen. Het zal zwaar worden voor je maar je het dan ook wat moois!

13. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

Ook ik kies niet voor de makkelijkste weg maar ik heb er alle vertrouwen in.

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou niet voor een abortus gaan. vooral nu jij je toch gebonden voelt door het kloppend hartje en inderdaad je kan gewoon hulp zoeken.

en qua de babyuitzet en dergelijke koop gwn alles tweedehans of ga langs vlooienmarkten vraag aan vrienden/kennissen of ze iets kunnen missen.

Het is natuurlijk erg moeilijk om in zulke situatie te zitten, maar je zult over een paar jaar wanneer je kindje wat ouder is dolblij zijn dat je het niet hebt gedaan. :)

Heel veel sterkte en geluk!

15. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Knap dat je je eigen beslissing hebt genomen.

(en ga hulp zoeken, je hoeft dit echt niet alleen te doen!!!! Dus huisarts bellen)

16. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Als eerste gefeliciteerd.
    Ten tweede, ze hebben mij altijd gezegd: als je echt het kind wilt wordt het toch wel groot, of je nou arm of rijk bent, groot worden ze toch.
    Oftewel, er is altijd wel een manier om goed voor je kindje te zorgen.
    Vraag hulp bij je huisarts en via je verloskundigen.
    Heel veel sterkte!

17. xxxxe

xxxxe Lid

28 apr 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Jullie zijn lief!
    Ik heb over 3 weken weer een afspraak voor de tweede echo, spannend!
    Ik hoop dat alles goed gaat, en dat ik over 7 maand een mooi kindje in mijn armen heb.. :)
    Liefs

18. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    xxxe, mijn nichtje heeft dit situatie ook meegemaakt, ze was maar 17 toen ze zwanger werd van haar vriendje, de volgende maand was die in de gevangenis gezet vanwege diefstal en bijna vermoord.
    Zij heeft ook de kindje gehouden en alles kunnen oplossen, met hulp van haar moederheeft ze alles in huis kunnen halen voor haar klein meisje en alle schulden van hem oplossen. Nu is het kindje 6 maanden oud en ze wonen samen in een klein knus huurhuisje. Ze heeft nog contact met de vader maar hij komt voorlopig niet uit het gevangenis.

Hierbij wil ik zeggen, kies wat jij het beste keuze vindt. Denk niet alleen aan de geld maar ook aan hoe graag je die kindje een mooie liefde volle leven wil geven, geld is niet alles hoor! Als je maar liefde voor het kindje heb komt het helemaal goed!

Succes ermee!

Deel Deze Pagina