zorgen om bloeddruk met 25 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiepetje, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    ik had een wat verwarrend bezoek aan de VK maandag. was een standaard controle. Ik had iemand in opleiding waardoor alles wat rommelig verliep (gewone vk zat er wel bij).

Mijn bloeddruk was aan het begin van de Zwangerschap 114/60.
    4 weken terug 134/70 en nu 140/78 met 25 weken.
    Ze zei dat ik tegen de risicogrens liep met deze waarden en wilde dat ik meteen urine afgaf om te testen. Er zat geen eiwit in. wel witte cellen?? dat kon een blaasontsteking zijn, afscheiding of...verder wist ze het niet. Ook zat er wat suiker in de urine.

Ik moet nu maandag terug om weer de bloeddruk en urine te checken.

Moet ik me zorgen maken? Dat doe ik nl wel... heb er al 2 nachten niet van geslapen ! ben erg bang voor bv zw.sch vergifitiging ofzo...?

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    140 om 80 is niet zo heel hoog hoor, hier heb ik het vanaf +-25 weken ook wel een paar keer gehad, terwijl hij normaal zon beetje 100/60 was.

gewoon ff maandag afwachten, al ze echt dat dat er nu wat was had ze je al gelijk doorgestuurd:) gewoon even een zekerheidscheck dus

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik wou dat mijn bloeddruk zo was als jou laatste.
    Ik had hem vorige week onderdruk 87 en rond de 90 gaan ze zich zorgen maken.
    Kreeg nu wel het advies om minder te gaan werken en rustiger aan te gaan doen.
    Anders gewoon even vragen of je een keer extra kan laten meten.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier 130/80 ook heel normaal,
    de suiker in je urine kan duiden op diabetes dit zal ze vast ook laten testen, maar zwangerschapsvergiftiging is absoluut niet het eerste waar ik aan denk als ik die waardes zie.

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb een hele geschiedenis met bloeddrukken in de zwangerschap en echt waar die van jouw is prima.

als je bloeddruk echt te hoog was geweest dan had de vk je doorgestuurd naar de gyn.

als er iets niet goed is dan zien ze dat aan je urine en bloed.

in dit geval zou ik me zeker geen zorgen maken.
    en let op je lichaam.

ik heb de hele zwangerschap een bloeddruk gehad van 130/68

soms wat hoger soms wat lager.

en af en toe heb ik uitschieters gehad van 140/90
    die onderdruk daar moet je naar kijken. 90 mag nog net.
    vanaf 95 word er doorgaans getest of alles nog ok is.

dus met 80 zit je prima
    ik zou als je je nu nog steeds zorgen maakt gewoon je vk even bellen en aangeven dat ze je bang hebben gemaakt. dan zal je vk ook zeggen dat het helemaal niet nodig is

6. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    dank voor jullie fijne reacties ! Jullie stellen mij weer wat gerust.
    ik ga maandag even afwachten. Bedankt allemaal !!

7. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Tegenwoordig kijken ze ook naar de bovendruk.
    Boven de 140 moest ik mee naar het ziekenhuis en ben daar onder controle gebleven. Dus denk dat het om jouw bovendruk gaat. Ik heb er wel medicijnen voor gekregen na een aantal keer boven of op 140. Ze zijn er erg voorzichtig mee tegenwoordig. Maar het is niet zorgelijk. Het is gewoon voor de zekerheid, voor zwangerschapsvergiftiging moet de bloeddruk volgens mij echt torenhoog zijn

Deel Deze Pagina