Ik maak op dit moment een vergelijkbare situatie mee. Ik snap je dus helemaal! Ik ben 19 (20 als het kindje komt). Wij weten het nu ongeveer 2.5 week dat we zwanger zijn. En het lijkt nu pas een beetje te bezinken bij ons beiden en onze familie. En ik denk dat dat ook nog wel even langer de tijd nodig heeft. Het is fijn om een notitieboekje naast je bed te leggen en iedere keer als je ergens aan denk (wat je bijv. Nog moet regelen e.d) dat je dat direct op kan schrijven en er niet heel de nacht mee in je hoofd blijft zitten. Ook is het misschien fijn om een dagboek bij te houden waar je alles van je af kan schrijven. Alle twijfels en gevoelens, de gedachten en beslissingen. Zo heb ik ook wat meer rust in mijn hoofd gekregen. Maar dat gaat natuurlijk bij iedereen verschillend. Je mag me een persoonlijk berichtje sturen als je in contant wilt blijven! Heel veel succes en al lijkt het soms nog heel ver weg; alles komt goed! Het blijft een wonder en heel bijzonder!
Wat goed van je dat je over deze situatie praat met familie en ook op het forum! Zoals je schrijft lijk je nu al een hele goede toekomstige moeder! Je twijfel over of je de kleine wel iets te bieden hebt snap ik maar zoals hier ook al eerder werd gezegd liefde en aandacht voor een kindje is veel belangrijker dan bijv. de nieuwste buggy of merkkleding. Ook ik werd onverwacht zwanger (en kwam er pas achter na 4 maanden). Het was ook een enorme schok en de situatie was niet ideaal maar laat het bezinken en laat je vriend ook een beetje vrij in de situatie... hij kan nu denken dat zijn wereld instort maar er zijn nog 8 maanden over om aan het idee te wennen, dingen te regelen, en te kijken wat er allemaal mogelijk is wat betreft jullie dromen waar nu een kindje bij komt. De wereld stopt niet na de komst van een kind het wordt alleen een beetje anders en mooier. Heel veel succes de komende maanden! Jij gaat het sowieso redden