harde buiken 18 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by bloemetje321, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje321

bloemetje321 Niet meer actief

lieve meiden,

ik ben aankomende zondag 18 weken zwanger. Nou heb ik sinds afgelopen maandag steeds harde buiken. het komt op en dan gaat het weer weg. Moet ik hiervoor de verloskundige bellen? f is dit normaal?

dank je wel.....

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik denk dat ik het ook heb. Vooral als ik nodig moet plassen of met iets bezig ben (stofzuigen.) Ik heb geen idee of het normaal is, dus ik lees even met je mee.

3. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schijnt normaal te zijn. Ik heb ze ook vanaf een week of 16.
    Zolang het niet pijn doet is het niet erg. Mijn vk zegt dat iedereen harde buiken heeft maar de een ze gewoon vaker of altijd opmerkt dan de ander.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Normaal, ik had ze van 12 weken!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had heel veel harde buiken, ook ongeveer vanaf deze termijn. Verloskundige heeft mij toen gezegd dat ik het écht rustiger aan moest gaan doen, ik ben toen ook minder gaan werken. Ik kon nog geen paar minuten lopen of had een buik als een voetbal en ze kwamen ook als ik niks deed....
    Ik zou het wel aangeven bij de VK, zij kan beoordelen of het 'normaal' is of niet (volgens mij is het niet zo erg als je maar heel af en toe een harde buik hebt en ze geen pijn doen)

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik had vanaf week 20 zoveel harde buiken dat ik er smiddags voor moest gaan rusten.

Ze zeggen tegen mij altijd:

Als ze pijn gaan doen, als je bloedverlies krijgt of andere afscheiding, en ze komen in rust en regelmaat je DIRECT moet bellen....das niet goed....

DOen ze geen pijn, zit er geen regelmaat in en komen ze niet in rust is het een teken dat je teveel doet en zal je echt rustiger aan moeten gaan doen om te voorkomen dat het weeen worden.

Share This Page