Hallo meiden, Mijn relatie is sinds kort over. Ik ben nu 20 weken zwanger. Ik doe geen opleiding en heb geen werk. Wat kan ik nu? Ik wil eigenlijk niet bij m'n ouders gaan wonen. Voor een tijdje wel, maar wil graag mezelf redden met de baby straks. Een eigen plekje is toch heel erg fijn. Heb wel gelezen over een uitkering en urgentie op een huisje.. Maar is er iemand die hier ervaring mee heeft/verstand van heeft? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer nu!! Een beetje een praktische vraag dus... Liefs Hilse
Hè Hilse wat vervelend voor je meid! Ik zou eens even binnen lopen bij een gemeente,Mss dat zij je beter opweg kunnen helpen omtrent een woning! Helaas heeft urgentie niks meer te zeggen tegenwoordig,zolang je onderdak hebt vinden zij het prima. Dat weet ik omdat mijn moeder ook met mijn zusje (toen 3jaar) geen woning hadden. Ze huurde particulier en was sowieso al niet te betalen maar er was ook maar 1 slaapkamer en was boven een kroeg. Ze had dus heel veel geluidsoverlast maar dat vonden hun allemaal geen reden om er "vaart" achter te zetten. Heel veel sterkte!
Mijn ervaring is dat je geen urgentie krijgt. Ik was zelf ook alleenstaand zwanger en hier was het geen reden voor urgentie. Maar misschien is dat in andere gemeentes anders dus ik zou het zeker navragen. Veel sterkte de komende tijd!
Inderdaad sociale urgentie geven ze amper nog. Je kan kijken wat de wachttijden zijn in de kleinere gemeentes om je woonplaats heen. Verder, sterkte meis! En nog gefeliciteerd met je wondertje
Dankjulliewel meiden! Ik ga eens na bij de gemeente idd! Het is hier vrij dunbevolkt dus denk dat dat een voordeel is..
Je kunt inderdaad bijvoorbeeld zeggen dat je bij je ouders in woont maar dat het niet "klikt" en je veel problemen met ze hebt! (Kleine leugen om best wil)
Bij mijn eerste zwangerschap zat ik in een soort zelfde situatie. Alleen waren mijn partner en ik niet uit elkaar maar hadden we geen eigen huis. Ik ben toen naar een 'tienermoeder' huis gegaan en heb toen via hun een eigen woning gekregen na een aantal maanden. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en hoe dat in jullie gemeente geregeld is. je zou evt in aanmerking kunnen komen voor bijstand als je kindje er straks is. maar hoe dat nu zit weet ik niet precies. Ik denk dat ze in eerste instantie willen dat je een baan zoekt. Waar woon je nu dan? Want je zegt dat je niet terug wilt naar je ouders?
Ik ben zelf net 21 geworden.. En wil straks graag weer een opleiding gaan doen. Want wil er hoe dan ook het beste van maken!!
Ben nu wel bij m'n ouders trouwens. Vind het wel fijn hier, maar wil hier niet mn hele leven blijven wonen snap je. Vind het fijn om een eigen plekje te hebben, dat is gewoon beter denk ik
Wow kan alleen maar respect voor je opbrengen over hoe je dit allemaal oppakt. Ik weet 1 ding zeker: Jij komt er wel! Verder idd even bij gemeente binnenlopen, sowieso om je uitkering te aan regelen en verder verwijzen zij ze je wel naar de juiste plek voor verdere hulp. Ik zou idd ook zeggen dat je niet te lang bij je ouders kunt blijven en een leugentje om eigen bestwil dat je niet goed met hun kan opschieten. Even nog een vraagje: Blijft de vader van het kindje wel in beeld qua alimentatie/verantwoordingen? Heel veel sterkte en s6!
Er zijn inderdaad instanties die je kunnen helpen. Google eens naar tienermoederhuizen/opvang. Zij kunnen je hier heel goed bij ondersteunen. Het is natuurlijk geen makkelijke weg, maar waar een wil is is een weg denk ik maar zo. Uiteindelijk is het het waard. En uiteraard bij de gemeente binnen lopen, die kunnen je vast meer vertellen..
Wat vervelend voor je Hilse, grote digiknuffel! Ik zou als eerste inderdaad een uitkering aanvragen en dat kan evt bijstand worden maar daar heb je recht op..! Daarnaast zou ik er in ieder geval vanuit gaan dat je nog eventjes bij je ouders zit...dat je daar nu even je rust vind, want het is natuurlijk niet niks zo'n omslag! en op het moment dat alles in de gang word gezet kwa uitkering dan zou ik op zoek gaan.. Ik weet dat je nu misschien het liefste al een plekje zou willen hebben, maar het kan zijn dat dat nog een tijdje duurt...probeer alsnog te genieten van je kleine mooie jongen..jullie komen er samen...! Hij heeft nu al een geweldig voorbeeld en ik heb dan ook niks dan respect voor je dat je het zo al op pakt!
Poeh, dat is een nare situatie zeg! Vervelend om dit allemaal in je eentje te moeten klaren! Ik heb hier nog wat info gevonden: Samenwonen en bijstandsuitkering - Jongbloed Fiscaal Juristen Je schijnt niet makkelijk een bijstandsuitkering te krijgen als je thuiswoont en nog geen 22 jaar bent... omdat je ouders je dan kunnen onderhouden. Waarom zou je niet proberen om een baan te vinden? Hopelijk krijg je snel een huurwoning toegewezen, dat is een voordeel in een dunbevolkt gebied. Het kan ook fijn zijn om even lekker tot rust te komen bij je ouders voor een tijdje. Er gaat zoveel veranderen, er moet zoveel geregeld worden. Ook wel fijn als er mensen om je heen zijn die je daarbij kunnen helpen. Veel sterkte!
Hè Hilse , Wat een lastige situatie zeg !! Wel een lief onderschrift !! En het is zeker waar wat je zegt ! Jullie komen er wel !! Het is zo dat je met een huisje dus veel meer uitkering krijgt dan wanneer je bij je ouders woont . Wel zou je bijzondere bijstand aan kunnen vragen ? Ook zou je bij je ouders "onder kunnen huren" als hun een koophuis hebben ? Dan heb je ook weer meer rechten zeg maar . Zou het zowizo bespreken bij de gemeente en anders UWV . Komt allemaal goed meid .
Hi hilse, Urgentie is tegenwoordig heel moeilijk en geven ze helaas niet veel meer je kan idd het beste opzoek gaan naar instanties die je kunnen helpen, wel raad ik je aan om de sitauatie iets aan te dikken bij je ouders gaat niet! Anders hebben ze geen haast om jou te helpen. Respect voor jou hoor! Je komt er wel dat weet ik zeker. Veel succes!
Hier heeft een vriendin van mij urgentie gekregen nadat ze met haar huisarts had gesproken dat het bij haar ouders thuis echt niet meer ging ( was ook echt zo ) Dus als je een arts hebt die mee wil werken en aangeeft bij de gemeente dat het geen gezonde situatie meer is heb je misschien een kans....
Wat ontzettend rot dat je relatie over is Hilse! Maar ook alleen kom je er vast wel Ik lees dat je bij je ouders woont, en dit eigenlijk best fijn is.. Snap dat je een eigen plekje zou willen, maar waarom voorlopig niet even daar blijven? Misschien is het daalijk wel ontzettend fijn, een paar helpende handen (ook financieel) in de buurt! Vanuit daar kan je rustig aan orienteren naar werk/opleiding (deeltijdopleiding misschien een idee, dan krijg je ook meteen inkomen?) Als ik kijk naar de kosten die je maakt voor een kleintje, is het misschien wel heel lekker als je je even niet druk hoeft te maken over huur, warm water en stroom! Succes!