Hallo, Ik had afgelopen weekend ongesteld moeten worden. Heb zaterdag (dacht ik, kan ook zondag geweest zijn) getest, omdat ik toch iedere maand moet testen ivm medicijngebruik. Negatief. Maandag had ik bloedverlies, maar het waren maar twee druppels. Nauwelijks zichtbaar, niet voelbaar. Ik ging ervanuit dat dit toch mijn menstruatie was en nam aan dat het dinsdag wel door zou zetten. Het bloedverlies heeft echter niet doorgezet en hoewel ik wel vaker licht ongesteld ben, was dit wel héél licht voor een menstruatie. Vandaag toch nog maar een keer getest omdat ik het niet vertrouwde. Test positief, hoewel het ene lijntje lichter bleef dan het andere. Een tweede test van een ander merk gedaan, ook positief. Ik vertrouw het bloedverlies van afgelopen maandag niet. Ik begrijp dat ik nu het zwangerschapshormoon in mijn lichaam heb, maar hoe kom ik erachter of ik écht zwanger ben of dat het bloedverlies van maandag een zeer vroege miskraam was, ofzo? Wie herkent dit?
als je zo weinig bloed hebt verloren en niet stjif hebt gestaan van de kramp, dan GEFELICITEERD! Het is heel normaal dat je vlak voor je NOD negatief test. Je HCG niveau is dan nog niet hoog genoeg. Het is dan ook heel normaal om nog licht te vloeien. Dat noemen ze dan een innestelingsbloeding, maar het kan ook een verstoorde menstruatie zijn. Je hebt wel voldoende hormonen in je bloed om de menstruatie af te remmen, maar niet om hem helemaal te blokken! GEFELICITEERD DUS! Als je het eng vindt, neem dan ff contact op met HA of VK, die kunnen je misschien geruststellen!
Nou zoals ik jou verhaal lees ben je wel zwanger, een streep is een streep. en je hebt 2 positieve testen gehad. En het is normaal dat je in het begin van je zwangerschap een klein beetje bloed verliest.
Bedankt voor jullie geruststellende woorden én alvast voor jullie felicitaties! Ik hoop dat het terecht is De tests waren niet eens met ochtendurine trouwens. Ik neem morgen even contact op met de huisarts, ben ook bij haar onder behandeling dus het is wel van belang dat zij weet of ik echt zwanger ben. Ik hou jullie op de hoogte hier