Meid,ga terug naar school,leer eerst eens fatsoenlijk spellen en word wat volwassener. Iemand van 15 heeft te weinig verantwoording om voor een kind te kunnen zorgen. Uitzonderingen daargelaten maar daar reken ik jou niet onder.
ja en het kindje kan niet kiezen,, die zit dadelijk te kijken met een egoistisch moeder die wou dat ze toch een paar jaar gewacht had
deze reacties had je toch kunnen verwachten. Maar je schrijft in je titel HELP zwanger /Ongesteld. wat bedoel je met Help het lijkt of je bang bent om zwanger te zijn. maar je wilt het toch graag?
Inderdaad. Ik hoop dat jij jezelf nog eens heel erg tegen gaat komen en dat je ervan leert voor je zwanger wordt. Wij proberen je alleen maar in te laten zien dat je de verkeerde keuze maakt.
allereerst, nee denk niet dat je zwanger bent omdat je na je sex nog bloeding heb gehad. Maar, ik zou er idd ook heeel goed over na denken.. ik heb ook altijd gezegt (vanaf mn 14e) dat ik kinderen wilde enzo.. Uiteindelijk ben ik op mn 17e moeder geworden. Mijn man wilde dat ook graag,en zijn we er voor gegaan. Nu op mn 21e word ik voor de 2e x mama. MAAR...ik had wel alles voor elkaar..Werk,eigen koopwoning enz. en inmiddels ook getrouwd. Op je 15e ben je er echt nog niet aan toe,geloof me. Hoe wil je uitgaan met een kind? of naar feesten of op vakantie gaan.. je heb nog een hele jeugd voor je. en hoe wil je alles bekostigen? en hoe oud is je vriend? je zegt dat hij een goede baan heb, wat verdient hij dan?500 in de maand? je onderschat wat een kindje kost, en inderdaad je weet nooit of het kindje gezond is !!!
hmm je beantwoord mijn vraag dus ook niet meer. heb je een positieve test gehad? je zegt HELP waarvoor???
helaas, omdat je minderjarig bent, is dit niet waar. Je kind komt dan onder toezicht van jeugdzorg te staan.
Geloof dat dit meiske knetter eigenwijs en wil, moet zal haar eigen zin doordrijven. Geloof dat ze Erica heet tenminstte dat staat bij een foto in haar album. haha ja ik heb al even gekeken. Lekker hoor teren op de zak van paps en mams. mam ik wil een kind voor Sinterklaas en betalen jullie dan alles oja vriend heeft goede baan dus die betaald de luiers. Nou Succes met zwanger worden en hoop gelijk dat het een 2ling wordt want die kun jij wel op je sloffen aan toch meiske die het allemaal zo goed weet.
idd... wat denk je... ik heb al JAREN een kinderwens, woon 5 jaar samen, maar dan nog is 't niet zo makkelijk als je denkt. alleen 't financiele, carriere maken enz enz... je krijgt nergens betere reacties, omdat andere mensen er WEL over nadenken en jij blijkbaar alleen je obsessie volgt. en ja dat voelt klote, weet er alles van
Meiskedenk dr in hemelsnaam goed overna.. allemachtig je school kun je niet afmaken en als je ouders zeggen dat het een obsessier is das all helemaaal niet goed... geniet van je je jeugd en denk er nog es overna als je bijvoorbeeld 20 jaar of ouder bent.. en een opleiding hebt gedaan..
Joh, ik was 14 zwanger, 15 bevallen, mijn dochter zit inmiddels op op de havo 2e klas, spijbelt niet, rookt niet, is een hardstikke lief, braaf, leuk kind! Als je de juiste ondersteuning krijgt en zelf gelijk je verantwoordelijkheden draag, wat best moeilijk is in te zien wat dat inhoudt als je 15 bent, dan lukt het best. MAAR, ik heb er niet bewust voor gekozen destijds, het overkwam me en ik heb er voor gekozen er het beste van proberen te maken. Het was loodzwaar en ontzettend demoeite waard natuurlijk, maar alles behalve ideaal! Ik zou zeggen, zodra je 18 bent (of 17 en een half endan 18 als je bevalt) go for it! Heb je er namelijk wel bij stil gestaan dat jeniet eens voogd over je eigen kindje kan zijn? Wat eventueel zou kunnen betekenen bij een breuk tussen jou en je vriend dat HIJ het kindje mee kan krijgen aangezien jij geen huis, uitkering of normaal betaald werk kan hebbenopje 15e en dus automatisch al afvalt als verzorger)? Of als hij niet verantwoordelijk genoeg wordt geacht, voorlopig aan een pleeggezin kan worden toegewezen? Eerlijk gezegd, als ervaringsdeskundige, vind ik jouw moeder nog het meest onverantwoordelijk in dit verhaal, als wat je vertelt waar is. Begrijp me niet verkeerd, ik zal mijn dochter,mocht haar dit ooit overkomen nooit een abortus opleggen en haar steunen waar het kan, maar haar stimuleren/goedkeuren om zichzelf het leven ontzettend zwaar te maken? Nee. *stelt zich een of andere simpel tokkie gezin voor waar de hele dag defrituur aan staat* #sorry just being honest
oja jeugdzorg komt er ook nog bij... nou dan kan je het helemaal vergeten met makkelijk en gezellig een kindje