misschien heeft ze hem omgekocht voor een breezertje? nee maar ff serieus... hoe in godsnaam moet je vriend zoveel verdienen dan TS?
oh ja zwanger ben je zeker niet hoor.. idd geen eisprong tijdens slikken van de pil, en wat je nu hebt is gewoon onttrekkings bloeidng... (ik hoop trouwens dat je niet zwanger bent) sorry en dat is zwaar voor iemand die heel de mmm heeft moeten doormaken om dat te zeggen) maar bijjou meen ik het echt.. vind het zielig voor het eventuele kindje
zielig voor je kindje zou ik niet zeggen. Je zal er heus veel van houden. maar asjeblieft, denk er iig nog een half jaar over na! Je hebt nog maar zo kort relatie met je vriend! Jij wil een kind, maar je zadelt er veel meer mensen er mee op die er uiteindelijk ook voor moeten zorgen. je bent nog heel jong dus nog genoeg tijd. Neem die tijd dan ook.
MSN taal is iets anders dan woorden als "constand" fout te schrijven. Dat is namelijk geen MSN taal. Wat is jouw cijfer voor het vak Nederlands dan, als je constant niet eens goed kan schrijven? Maar doe lekker wat je wilt, later zul je nog eens beseffen dat we niet zo gek waren met z'n allen hier. Wijsheid komt met de jaren. Je bent gewoon jong en hoe je er hier over praat komt ook jong over. Het feit dat je met het krijgen van een kind iets wilt bewijzen naar ons toe zegt genoeg. Ik vind het zielig voor het kindje wat er zal komen, maar jullie tegenhouden kan ik toch niet. Ik vind het een trieste en enge gedachte dat er zulke mensen als jullie zijn.
idd sabse zeker is het wel zielig voor het kindje.. het kindje kiest er idd niet voor om onder toezicht van de jeugdzorg te blijven, er word daar niet eens over nagedacht.. het is gewoon yeah 15 en zwanger ruig man!! wat zal ik dan stoer zijn tussen mijn vriendinnen.. of het is er zo eentje die gewoon absoluut niet wil gaan werken gewoon te erg, en dan die foto`s op hyves kom op man, gedraag je toch als een volwassene als je zegt dat je toe bent aan een kindje
idd en geef dan ook eens antwoord op de vragen. want hoe meer je er over heen brabbelt hoe meer ons vermoeden ook bevestigd word...
Je hoopt dat je zwanger bent zodat je ons kan bewijzen dat je het kan!!! Het gaat hier helemaal niet over ons. Het gaat om jou en je toekomstige kind! En het gaat over je "vriend" en over je ouders en over alle andere mensen die betrokken raken bij deze keuze. Zoals je zelf zegt: Een kind van 15. Je bent een kind!! Een kind moet eerst volwassen worden voordat ze dergelijke keuzes kan maken. Zorgen betekent niet alleen een flesje geven, luiers verschonen en liefhebben. Een kind moet je structuur bieden, zekerheid in zijn prille leventje en als het ouder wordt normen en waarden bijbrengen. Om maar iets te noemen... Een kind van 15 kan hier nooit klaar voor zijn, daarom zul je de voogdij ook niet krijgen. Geef daar dan eens antwoord op, hoe denk je erover dat je onder toezicht zal komen te staan?
Er zijn zeker jongere die voor een kindje kunnen zorgen op jongere leeftijd maar hun ouders moeten er 9 van de 10x altijd bij helpen en ik neem aan dat je het echt helemaal zelf met je vriend wilt doen. Jullie zijn net samen,wat als het over gaat? Een kindje helemaal alleen opvoeden is dan echt ongelooflijk zwaar. Dat je niet van uitgaan houdt,dat kan maar er toch zeker wel andere dingen die je met vriendinnen doet? En die gaan dan echt moeilijker want je zit 24/7 met je kindje. Ook ik heb op je Hyves gekeken,want ik was benieuwd naar je Hyves geworden gezien de reacties hier. Ik val je er echt niet op aan,maar je bent echt nog een meisje,die lol wil maken,echt nog puber is. Waarom geniet je daar eerst niet gewoon voor de volle 100% van? Als jij een kindje wilt dan is dat je eigen keus maar ik zou het zo zonde vinden van je jeugd. Je bent maar 1x echt jong,onbezorgd en kun je lekker doen wat je wilt. En aangezien je minderjarig bent komt inderdaad Jeugdzorg erbij en Raad van de Kinderbescherming. Heb het van dichtbij van een kennisje van mij meegemaakt en het was echt niet rooskleurig voor haar. Hoe goed ze ook was en is voor haar kindje,het kindje is wel overgeplaatst naar een ander gezin en zij ziet haar 3 jarige dochtertje nog maar 1x per maand. Jeugdzorg vond dat zij de zorg niet aan kon,Kinderbescherming vond dat ook en zonder enige aankondiging is haar kindje weggehaald bij haar en dat terwijl je verzot was en is op haar kindje. Ze zijn enorm streng. Kijk je wel eens 16 and Pregnant op MTV? Daar zie je pas echt heel goed hoe het allemaal is om jong mama te zijn. Ik heb het gevolgd en vond het zo heftig. Net als Tienermoeders wat op SBS6 kwam,ook erg heftig. Het is niet even op jonge leeftijd een kindje krijgen en groot brengen. Het groot brengen vergt veel energie (ik heb nu 2 kindjes en ik ben in de avond gebroken hoor,hoe leuk het ook echt is,het is ook vermoeiend) Ik hoop,wat je keus ook is,dat je echt de juiste beslissing neemt. Jou geluk staat uiteraard voorop. Ik ga je ook niet aanvallen want als het voor de volle 100% jou keus is dan kan niemand je tegenhouden,dan alleen hier de volwassenen die ook moeder zijn of willen worden. Ik ken je verder ook helemaal niet dus oordelen kan ik niet. Enige wat ik kan zeggen is; Beter kun je echt een paar jaar wachten,hoe geweldig leuk het ook allemaal is maar er komt zoveel meer bij kijken. De zwangerschap,kwaaltjes,bevalling,opvoeden(dag en nacht er zijn voor je kind en vooral als ze baby zijn want dan moet je er geregeld uit) Dan nog niet te vergeten wat je kindje allemaal kan mankeren. Krampjes,huilbaby,reflux(dus veel spugen en huilen) en niemand kan je garanderen dat je een 100% gezond kindje krijgt want een kind krijgen is al een wonder maar een gezond kindje is altijd helemaal een wonder. Moeder natuur zit vol verrassingen dus je weet nooit 100% of alles goed zit met een kindje. Zet voor jezelf een de voor en de nadelen van een kindje eens naast elkaar op papier en lees dat eens een aantal keer goed door. Kijk dat of je tegen dingen aan loopt die je moeilijk vind en hoe je dat zou oplossen op een goede manier,dus echt zelf met je vriend en zonder instanties. Schrijf ook op wat je moet laten als je een kindje hebt. En natuurlijk ook wat je krijgt voor leuke dingen als je een kindje hebt. Klinkt misschien heel stom maar gezien je leeftijd denk ik dat je dat eens moet doen en denk er echt echt echt goed over na. Nogmaals,ik ken je niet persoonlijk,alleen via dit topic. En ik val je ook beslist niet aan maar maak me juist zelfs zorgen gezien je leeftijd,nog niet lang samen met je vriend,geen eigen huis en inkomen. Maak me daar zorgen om,voor jou en eventueel een kindje. Want om eerlijk te zijn zou ik als moeder zijnde niet blij zijn als mijn dochtertjes op hun 15e aankomen dat ze een kindje willen en werkelijk zwanger zouden worden. Zou echt met mn handen in het haar zitten want ook voor de ouders komen er een boel zorgen mee. Een zwangerschap met een lichaam dat nog niet volgroeid is en ook nog niet klaar is eigenlijk voor een zwangerschap en bevalling is natuurlijk ook risicovol.
Heel mooi verwoord Mams1985. Ik wil je ook niet afvallen TS. Je bent waarschijnlijk een leuke jonge meid en die foto's en de msn taal hoort helemaal bij je leeftijd. Ik schrik gewoon heel erg van je voornemen....
ik snap ook echt wel dat julie ervan schrikken.. en julie het alemaal veel te vroeg vinden. daar ben ik het ook mee eens.. maar als k nu zwanger blijk te zijn is dat zo ookal heb ik mischien mijn gedachten verandertt..
Thanx Tara84. Hoop dat ze er wat mee kan en er mee gaat doen. Wat ze ook beslist. Denk dat ipv haar aanvallen de mensen hier beter gewoon haar eigen keus kunnen respecteren. Aanvallen heeft in mijn ogen geen zin. Ja ze is jong,misschien ook wel te jong maar als dit echt is wat zij en haar vriend willen,wie zijn wij hier op het forum om het dan tegen te houden,dat kunnen we toch niet. Hoop echt alleen dat ze gewoon de juiste keuze maakt. Haar geluk staat uiteraard voor op. We kennen het verleden van dit meisje niet,meestal zit er ook een reden achter waarom iemand jong mama wil worden. Ik zeg niet dat dat bij dit meisje is,want ken haar niet buiten hier kom. Maar je hoort het wel vaker. Hoop dat ze snel reageerd En het niet verkeerd opvat wat mensen schrijven. Denk dat de meeste reacties ook schrik reacties zijn en daarom heftig overkomen. Iedereen wil natuurlijk dat ze een onbezorgd leventje heeft. En als er een baby komt dan komen er meer zorgen aan. En dan niet alleen qua geld maar als je kindje bv ziek is,school,ontwikkeling,toekomst,alles. Ik zelf ben dan 26 en mama van 2 meisjes en een vlinderkindje en ik moet zeggen,ik dacht ook altijd dat je mama zijn gewoon even doet. Maar als je zelf niet lekker in je vel zit,moe bent,ziek bent....je moet door. Je kan niet tegen een kind zeggen,nu niet want mama heeft even geen zin,of mama is niet lekker,of is moe. Daar liep ik wel tegen tegenaan toen ik voor het eerst mama werd. Haha ik heb er maanden als een zombie bijgezeten,zo moe ik was hihi
Ben je nu van gedachten veranderd dan? Kijk,als je nu zwanger bent dan kun je de tijd uiteraard niet terug draaien en ik kan me ook helemaal voorstellen dat je een abortus niet ziet zitten en je het kindje dan laat komen. Maar stel dat je nu niet zwanger bent,ga je dan alsnog stoppen met de pil en door voor een kindje?
tenzij je moeder je naar een abortuskliniek sleept... maar geef nou eens een keer antwoord op de vragen die hier tig keer gesteld zijn
Dat heb je goed gegokt ik heb veel meegemaakt.. en sta zelf al onder jeugdzorg.. 2 jaar intern in een inrichting gezeten.. (om school) heb me broer verloren toen ik 8 was.. en ben nog eens dik onzekker
En topic 3 is geopend, haha. TS, ik denk dat het duidelijk is dat de meeste meiden denken dat je niet zwanger bent. Er is natuurlijk een kleine kans, maar je zult even geduld moeten hebben totdat je een test kunt doen. En ik ben blij met je laatste reactie. Geef jezelf gewoon de tijd om er goed over na te denken. Al is het maar een half jaar. Denk er goed over na!! Als je toch al zwanger bent wens ik je uiteraard het beste toe en dan kun je hier altijd terecht voor advies.
Meiske,ik het dan wel slim om echt door te zetten voor een kindje? Kun je dan niet beter wachten tot je van Jeugdzorg af bent? Want ik vrees echt dat je dan echt ellende gaat krijgen gezien je al onder jeugdzorg staat. En dat gun ik je uiteraard niet
Krijg dit verhaal niet uit mijn koppie! Vind het echt zo erg. Misschien doet ze het ook wel puur om de aandacht. Krijg je neiging om wat instanties deze link te sturen zodat ze misschien er eens kunnen gaan kijken, want dit kan echt niet! Je hoort heel vaak dat meiden ongewenst zwanger zijn. Een foutje kan gebeuren, maar het bewust willen op je 15de ??? Bedenk me ook dat ze haar vrienden gaat kwijt raken. Die gaan lekker pubberen zonder baby en kunnen haar er dan niet bij hebben.
Oke, laten we even wat rustiger aan doen. Dit gaat duidelijk om een meisje dat veel heeft meegemaakt. TS, is er iemand die je vertrouwt? Waar je je verhaal bij kwijt kan en die je kan helpen? Je moet echt eerst aan jezelf werken, van jezelf leren houden voordat je van een kind kunt houden.