Pfff, ik heb er geen vertrouwen meer in

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Djam, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

Ik ben al een tijdje bezig met een nieuwe baan, nu heb ik afgelopen week een tweetal gesprekken gehad bij twee bedrijven die heel gezellig verliepen. Het was zelfs zo dat 1 van de bedrijven vond dat ik echt de geschikte persoon was voor hun bedrijf (dit gaf mij weer een beetje hoop) Krijg ik gister een bericht van dat bedrijf dat ze mij niet aan willen nemen omdat ik 3 maanden zwanger ben :( dat is alweer de zoveelste afwijzing. Je wordt gewoon gediscrimineerd. Ik heb er geen hoop meer op dat ik nog een baan zal vinden voor dat ik ga bevallen. Sorry hoor maar ik moest ff mijn frustratie kwijt.

Liefs Mariska

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ow meid wat vervelend zeg!

maar volgens mij mag dat niet hoor dat ze je afwijzen omdat je zwanger bent!

staat dat zo in de brief? :(

en je hoeft natuurlijk nog niet te vertellen dat je zwanger bent!

succes meid!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wauw, hebben ze letterlijk gezegd dat ze je niet nemen omdat je zwanger bent? Dat mag helemaal geen reden voor afwijzing zijn! Wel stom zeg als dat de enige reden is om je niet aan te nemen, kan me voorstellen dat je daar aardig gefrustreerd van wordt. Je zou bij een volgend gesprek kunnen proberen om pas te zeggen dat je zwanger bent als je al praktisch bent aangenomen (je hoeft het namelijk niet te melden).
    Succes! Er zijn vast bedrijven waar ze je graag willen!

Groetjes Rosa

4. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Weet je dat heb ik ook gedacht in de eerst instantie,maar mijn buik is al aardig aan de maat dus echt verbergen kan ik het niet. Plus dat ik bang ben dat als ik aangenomen ben en ik vertel het in mijn proeftijd dat ik dan bang ben dat ik alsnog onstlagen wordt. Ik vindt het erg moeilijk allemaal.

Liefs Mariska

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik bedoel eigenlijk dat je het zegt op het moment dat ze je net een contract hebben aangeboden. Zo van ik neem het contract graag aan, maar wil jullie nog wel zeggen dat ik zwanger ben.... dan kunnen ze niet zomaar het contract terugnemen. Kans bestaat inderdaad wel dat ze je in de proeftijd alsnog laten gaan, eerlijk gezegd zou ik niet zo weten hoe je daar mee om zou kunnen gaan. Ze hoeven namelijk bijna geen redenen te geven om je in de proeftijd te laten gaan.

Wel lastig zeg!

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Klinkt heel lullig,

Maar ik snap het ook wel van de kant van het bedrijf.
    Nemen ze iemand aan, is die na een paar maanden net een beetje ingewerkt, kunnen ze weer vervanging zoeken.

Kan je niet contact zoeken en vragen of er evt. na je verlof een plekje beschikbaar is?

Tot die tijd kun je misschien een tijdelijke klus gaan doen?

7. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik vindt het zelf inderdaad ook erg lastig. En bedrijven mogen je niet zomaar weigeren als je zwanger bent, maar het gebeurd dus duidelijk wel. Als ik dan soms die succes verhalen hier lees op het forum van sommige die zelfs aangenomen zijn toen ze hoog zwanger waren dan ben ik best een beetje jaloers hoor :oops:

Liefs Mariska

8. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik heb ook al geprobeerd om via een aantal uitzendbureaus aan het werk te gaan, maar wat zeggen die: Ja weet je je bent zwanger en als je je eigen misschien beroerd voelt dan ben je er meer wel als niet :( En ik heb totaal nergens last van gelukkig. Ze willen mij gewoon niet, ze zijn alleen maar struikelblokken. Het lijkt allemaal makkelijk een tijdelijke baan, maar helaas leerd mijn ervaring dat dat dus echt niet mee valt.

Liefs Mariska

Deel Deze Pagina