Wie ook te vroeg en / of heel snel bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mickys, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik ben op dit moment zwanger van de 2e.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik met 34w6d bevallen en vanaf moment vliezen breken t/m bevallen duurde dat 4 uur. Vanaf 1e wee tot bevallen echter maar zo'n 2,5 uur.

Wie is er ook vroeg bevallen van de eerste en hoe verliep de 2e zwangerschap?

Wie is er ook zo snel bevallen van de eerste en hoe verliep de 2e bevalling?

2. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Haha, ikke!!! Bij de eerste duurde het vanaf de eerste wee zoon 2 en een half uur. Bij de 2e was ik rond half 8 in het ziekenhuis, om 8 uur 4 cm ontsluiting en om 10 voor half 9 was hij er. Ik zat op het toilet weeen op te vangen en dacht dat hij moest komen, dus mijn moeder riep de verpleger, die heeft mij op bed gelegd en ging even een glaasje water halen. Toen hij terug kwam was mijn zoontje er al. Alleen mijn moeder was erbij in het ziekenhuis. Bij de 3e ben ik om 8 uur ingeleid en hij is om 10 uur geboren. Hij wilde zo vlug naar buiten dat ze voorzichtig een beetje terug hebben geduwd:D om te voorkomen dat ik zou scheuren.
    Meestal zeggen ze dat de 2e sneller gaat, dus ben benieuwd voor jou....
    Weet niet of jij dat ook hebt, maar ik vond het eigenlijk wel jammer zoon snelle bevallingen (iemand die een hele lange of heftige bevalling heeft gehad snapt hier nooit iets van). Een bevalling is het bijzonderste wat je meemaakt in je leven (vind ik) en dan gaat dat zo snel voorbij. Maar ja als ik moest kiezen uit een moeilijke bevalling of hoe ik ze (tot nu toe) heb gehad, dan weet ik het natuurlijk ook wel;).....
    Succes in ieder geval.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier bij beide geen snelle bevalling gehad, eerste 21 uur en de 2e 16 uur.

maar bij beide precies een maand te vroeg bevallen,

4. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik ook. De eerste bevalling duurde 5 1/2 uur vanaf het breken van de vliezen.
    De tweede leek langer te gaan duren. In 3 uurtjes van 2 naar 5 cm, maar na het doorprikken van de vliezen in 20 minuten van 5 cm naar een kindje.
    Mijn meisjes waren ook allebei te vroeg (niet zoals bij jou, maar allebei 1 1/2 week te vroeg)

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    beide niet te vroeg geboren 1 e bevalling was ingeleid met 38,5 weken en 2 e spontaan 2 dgn voor de uitgerekende datum. wel allbei snel 1 e 2.5 uur en 2 e 45 min......

6. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik liep 12 dagen overtijd maar ben wel heel snel bevallen.
    Vliezen werden om 15.30uur gebroken en om 18.37uur was m'n dochter er. Dus zeg maar 3uurtjes. (en was om 21.45uur weer thuis) Hoop dat deze weer zo snel zal gaan.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Onze eerste is binnen 4,5u geboren...gerekend vanaf de eerste pijnlijke wee"en.
    Ze is niet te vroeg geboren, maar met 39 weken en twee dagen.
    Hopelijk gaat het bij de 2de net zo snel!

8. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik ben van de eerste te vroeg bevallen, met 32 weken. Was een spoedkeizersnee dus kan niet mee praten over snelle bevallingen... Wel merk ik dat ik het nu heel spannend vindt dat ik zwanger ben van de 2e, ben zo benieuwd hoe het gaat lopen en hoop natuurlijk dat deze gezond en wel wat langer blijft zitten!

Ben je bang dat deze ook te vroeg komt?

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hier een supersnelle bevalling van begin tot eind 1.5 uur.
    Vliezen braken om 03:00 en ze was er om 04:30
    Er was ook geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan..

Ik ben erg benieuwd hoe de tweede bevalling zou zijn. Ik hoop niet heel veel sneller.. (als ik eraan denk raak ik in paniek) ;)

Ik wil het liefst in het ziekenhuis hoewel de thuisbevalling van vier jaar geleden helemaal goed was en fijn.
    Uit ervaring weet ik dat je daar sowieso niet zoveel invloed op heb dus ik zie wel hoe ik me voel op dat moment.

Een snelle bevalling is fijn maar ook soms best moeilijk te verwerken hoor.. (niets liever dan een bevalling van 1.5 uur dan 15 uur) Maar men onderschat de snelle bevalling af en toe heb ik het idee.

10. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg

ik kan je een handje geven, ook bevallen met 34w5d en binnen 4 uur tijd. ik lees dus effe mee hoe het bij een tweede gaat want als dat sneller gaat red ik het niet eens naar het ziekenhuis volgens mij :)

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    alle2 mn bevalling gingen heel snel bij de oudste ging ik in 1 uur van 5 naar 10cm en de tweede in 20min van 4 naar 10cm de oudste was met 41 weken en de jongste 36weken
    daarom moet ik nu ook al eerder naar het ziekenhuis bijv vanaf t breken van de vliezen of flinke goede weeen.

12. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Mijn angst is idd dat de 2e nog sneller komt.
    Ik wil, na mijn ervaringen met de vroeggeboorte, graag in het ziekenhuis bevallen, maar heb nu al waanideeën van bevallen in de auto op weg ernaartoe......

Daarnaast ben ik ook wel bang voor een vroeggeboorte. Er is nooit een aanleiding gevonden waarom mijn dochter 5 weken te vroeg kwam. Heb me wel altijd beetje schuldig gevoeld over het feit dat ik tot het eind toe te hard gewerkt heb, dus ben vastbesloten het deze keer heeeeeel rustig aan te doen. Dat ben ik aan mezelf en dit kindje verplicht.

Ow, en dat snel bevallen ook heftig is, kan ik beamen. Ik had letterlijk tussen lunch en avondeten een kindje, ook nog veel vroeger dan verwacht. Ik was letterlijk in shock en heb de eerste dagen niet zo beleefd als ik achteraf had gewild, maar de schok was te groot. Het ging veel te snel. Ik was nog gewoon aan het werk!

13. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik ben 5 weken te vroeg bevallen. 55 uur na het breken van m'n vliezen begon de bevalling. Dei duurde 4 uur waarvan maar 3 kwartier geperst.

Deel Deze Pagina