Ben zwanger van ons 4e kindje spannend weer maar ik heb een vraagje ik heb een onregelmatige cyclus 26 juni ongie en toen werd ik 3 augustus ongie 20 augustus had ik me eisprong op zeker!! 9 september had ik positieve test 1-2 weken 15 september had ik 2-3 weken en vandaag 3+ op de digi Verloskundige zegt ik reken vanaf je laatste ongie 3 augustus ik zei maar ik kan nooit geen 7 weken zwanger zijn want mijn man is pas 5 augustus thuis gekomen van zijn werk en 7 augustus hadden wij weer voor het eers 't gemeenschap mijn man is net pas 7 weken thuis dus ik kan dan nooit geen 7 weken zwanger zijn gekregen vanaf 3 augustus Hoe lang ben ik dan zwanger???moet ik dan rekenen vanaf me eisprong 20 augustus. .ik snap er even niks van
Ik begrijp het niet helemaal. De eerste dag van je laatste menstruatie is 3 augustus. Dat is ongeveer 7 weken geleden. Vanaf 3 augustus ga je 'tellen' Als jij zeker weet dat je 20 augustus je eisprong was, kun je 14 dagen daarna positief testen ( 3 September) dan klopt het toch gewoon. Dan ben je nu dus 7 weken zwanger.
Digi gaf vorige week nog 2-3 aan dus 5 weken en vandaag 3+ dus 6 weken tenminste dat is wat ik denk...
Je krijgt de eerste twee weken cadeau. Dan ben je nog niet zwanger, maar die tellen ze wel alvast mee. De eerste dag van je laatste menstruatie tot de uitgerekende datum = 40 weken. De dag van de eisprong tot uitgerekende datum = +/- 38 weken. Zo iets duidelijker?
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Er wordt inderdaad gewoon geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Die CB testen geven aan de hand van je HCG in je urine, een indicatie aan. Het is slechts een indiciatie, en hoger dan 3+ kan niet. Dus ook met 8 weken geeft die test 3+ aan, snap je? Geniet van de zwangerschap!