Hai allen, Ik ben zwanger en weet niet wie de vader kan zijn. Ik ben jarenlang samen met mijn vriend maar ben 1 keer vreemd gegaan. Ik heb op 20 maart in de avond seks gehad met, laat ik hem persoon 1 noemen. Vervolgens op vrijdag 24 maart in de avond seks gehad met mijn vriend. Ik had een positieve ovulatietest op vrijdag 24 maart en op zaterdag 25 maart. In de avond op zaterdag 25 maart had ik menstruatie achtig klachten wat de hele avond bleef. Weet niet of dit mijn eisprong geweest is of dat mijn eisprong op de zondag 26 maart was. Ik ben zo angstig en confused. Jk weet niet in hoeverre ik zwanger kan zijn van persoon 1. Hoe groot is deze kans? Ik moet erbij zeggen dat persoon 1 in november een vasectomie (sterilisatie) heeft ondergaan. Dus 4 maanden eerder. Hij gaf aan dat hij nog niet zaadvrij was. Alsjeblieft kunnen jullie meedenken zonder te veroordelen. Ik voel mij al ontzettend schuldig, kan mijzelf voor de kop slaan
De eerste ovulatietest houd je aan. Je eisprong is in de 48 uur daarna. De menstruatieklachten kunnen de laatste groei van je ei zijn geweest. Zaadcellen kunnen 5 dagen blijven leven, maar soms ook langer. Gezien hij blijkbaar niet zaadvrij was, kun je persoon 1 niet uitsluiten. Hebben je vriend en jij een actieve zwangerschapswens? Heel recent was er op dit forum iemand in dezelfde situatie. Ik zou je aanraden om open kaart te spelen met je vriend en bijvoorbeeld een prenatale vaderschapstest uit te voeren. Lijkt mij goed samen open in gesprek te gaan, hij heeft het recht te weten hoe de vork in de steel zit. Daarnaast moet je denk ook bij jezelf te rade gaan, waarom heb je deze keuze gemaakt? Spelen er zaken die jullie aan moeten pakken bijvoorbeeld...
Dan is mijn eisprong later geweest dan die zaterdag en is het 5,5 a 6 dagen later dan seks met persoon 1. Hij zal wel minder zaadcellen hebben en minder beweeglijk. Heel stom van mij geweest. Kan mijzelf wel voor de kop slaan. Hoe groot schat je de kans zelf in dat ik zwanger ben van persoon 1 en van mijn vriend?
Had trouwens mijn verloskundige gesproken en die geeft aan dat het uitzonderlijk is dat zaad 5 dagen leven. Vaak sterven ze af na dag 3
Ik kan daar geen inschatting van maken. Maar lees wel eens verhalen waarbij is gebleken dat het zaad langer bleef leven en iemand zwanger was van seks 6 dagen voor de eisprong. Het zou uitzonderlijk zijn, maar niet onmogelijk. Natuurlijk is de seks met je vriend veel dichter op de eisprong, maar ik zou er niet 100% op in durven te zetten...
Oh jeetje, wat een rotsituatie zo (zacht uitgedrukt). De kans lijkt me niet zo groot dat het van persoon 1 is, maar het is inderdaad niet onmogelijk..
Dank je wel voor je antwoord. Ik weet dat het niet 100%uitgesloten kan worden. Ben op zoek naar wat geruststelling omdat de angst niet uit te houden is en reacties van mensen die er op afstand naar kunnen kijken.
Heb je een plan? Wil je het op voorhand gaan vertellen aan je vriend? Is persoon 1 op de hoogte dat hij mogelijk de situatie is? Zo ja, misschien staat hij open voor een test? Weet dat iedereen er anders in staat, maar het is natuurlijk ook een overweging of je alles overhoop wil halen (door vertellen) als persoon 1 niet de vader blijkt te zijn..
Met een dna test kan het prima 100% uitgesloten worden. Hier kan niemand je uitsluitsel geven. Theoretisch kan het makkelijk van beide zijn. Maar goed wij kunnen (net als jijzelf) dat vanachter een scherm niet zien helaas.
Ik vind het persoonlijk erg toevallig dat ik dit verhaal zowel hier als op een mamagroep op facebook tegenkom, terwijl dat met het vorige verhaal over onduidelijkheid wie de vader is, net zo was en in exact dezelfde facebookgroep. Ik krijg hierdoor heel erg het gevoel dat TS gewoon dezelfde troll is als die van het/een vergelijkbaar topic... Correct me if I'm wrong, maar ik geloof er dus helemaal niks van.
Zit niet op dat forum maar het toeval wil dat er in de laatste 2 maanden volgens mij 3 soortgelijke verhalen zijn gepost...
Het was me idd ook al opgevallen. Ik wil niet oordelen indien het een echt verhaal is, maar het wordt wel héél moeilijk te geloven zo