Zwanger zijn en zoontje met waterpokken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MieWie, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo allen!

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en mijn zoontje van 2 heeft nu waterpokken. Toen ik hem ging halen bij het kinderdagverblijf vertelde de leidster dat ik de huisarts moest bellen om te vragen of er voor mij of de baby risico's zijn nu.
    Ik heb op jonge leeftijd al eens waterpokken gehad en volgens mij ben je er daarna immuun voor?

De assistente van de huisarts vertelde dat er eigenlijk geen aanleiding is om ons zorgen te maken dat er risico's zijn voor de baby. Op internet staat inderdaad dat je als zwangere vrouw die vroeger waterpokken heeft gehad geen gevaar loopt voor infectie van je baby.

Heeft iemand hier dit ook meegemaakt die mij ook beetje gerust kan stellen?

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi Miewie

Heb zelf geen ervaring met waterpokken gehad tijdens de zwangerschap.
    (heb het ook als kind al gehad)
    maar heb wel gordelroos gehad in lichte mate en de huisarts en vk zeiden dat dat geen kwaad kon.
    Anders kun je misschien je verloskundige ook even bellen.
    Dan kan die jou geruststellen!
    Suc6 maar komt vast helemaal goed!
    Groetjes

3. Bri

Bri Niet meer actief

Als jij al waterpokken hebt gehad zou ik me geen zorgen maken.
    Zou het áltijd even navragen bij de vk en/of de ha, die hebben er langer voor geleerd dan ik :)

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn oudste heeft in mijn vorige zwangerschap waterpokken gehad. Als je het zelf gehad hebt als kind is er helemaal niets aan de hand. Hier helemaal geen negatieve gevolgen gehad, nou ja, als je mijn dochter haar lidtekens niet meetelt, ha ha.

Deel Deze Pagina