Naar stuit draaien nog mogelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Secretje, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hallo,

Mijn eerste kindje heeft tot 32 weken in stuit gelegen. Daarna is hij goed gedraaid, maar met 36,5 weken is hij weer naar stuit gedraaid. Hij was bij zijn geboorte met 38 weken en 1 dag maar 2390 gram (dysmatuur) en had volgens de gynaecoloog daarom alle ruimte om te draaien.

Nu ligt mijn 2e kindje in ieder geval al sinds week 26 met het hoofdje naar beneden (bij controle met 32 weken en 3 dagen ook met hoofd naar beneden). Ook wordt het kindje op normaal gewicht geschat. Kan het kindje nog naar stuit draaien of begint het nu echt onmogelijk te worden? Het kindje ligt met de bibs al tegen mijn borstbeen aan en ik voel het constant aan de bovenkant van mijn baarmoeder schuiven en uitrekken.

Vanwege de keizersnede van mijn eerste zou het bij een tweede stuitligging meteen weer een keizersnede worden, maar ik hoop zo dat ik in ieder geval deze keer wel normaal mag gaan proberen te bevallen.

Groeten Stephanie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi stephanie,

Je ziet vaak dat kindjes rond de 33ste week en voorkeurshouding aannemen. Tot 36 weken kan een kindje nog omdraaien daarna word het qua ruimte steeds lastiger.
    Ik ga voor je duimen dat deze lekker met het hoofje naar beneden blijft liggen!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina