Zwanger en op vakantie naar Curacao

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Henrike, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrike

Henrike Nieuw lid

8 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

mijn man en ik zitten in dubio....We hebben een kinderwens en we zitten en over te denken om daar deze maand echt mee bezig te gaan. Nu willen mijn schoonouders deze zomer naar Curacao en vroegen of wij mee willen. Nu hebben wij eind augustus/begin september vakantie. Nu vraag ik me af of we dan nog op vakantie kunnen mocht ik zwanger zijn en tja het is natuurlijk maar de vraag wanneer je zwanger raakt. Maar mocht het meteen lukken zeg maar rond maart.....dan zou je dan een half jaar zwanger zijn. Zou je dan nog op vakantie gaan naar Curacao en stel nou dat je je de hele zwangerschap zo beroerd voelt dan zit je wel vast aan je geboekte vakantie....Tja...veel om over na te denken, wat zouden jullie doen?

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik zou lekker boeken en meegaan! Je mag geloof ik als je 6 maanden zwanger bent nog vliegen.
    En misschien lukt het wel helemaal nog niet. (gaan we niet van uit). Dan zou je zo een mooie kans hebben laten schieten... en dat zou zonde zijn

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het ook gewoon doen, dat het in 1x raak is, die kans is ook niet zo groot en je mag tot 34 wk vliegen volgens mij.

Ook is de kans dat je je heel je zwangerschap beroerd voelt niet zo groot! Hier 2 zwangerschappen en niet ziek/beroerd geweest. Bij de eerste kon ik na 40 weken niet veel meer (ik liep tot 42.1), en bij zoonlief had ik last van veel vocht vasthouden, maar ik kon nog wel een hoop, liep deze keer ook maar tot 39.3.

4. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik zou het doen als ik jou was. Zelf ben ik afgelopen zomer naar Aruba geweest voor 4 weken en toen was ik ook al 25 weken zwanger en dat is allemaal prima gegaan.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou het wel boeken, maar of ik ook zou gaan als ik al 6 maanden zwanger was? Ik zou het dan aankijken en als het goed is, kan je het annuleren als je van je HA of VK een brief hebt. Je wist op moment van boeken nl. nog niet dat je dan niet zou kunnen gaan, snap je?
    Ik ben nl. met 20 weken naar de VS geweest en vond de vlucht best lang, zat niet lekker e.d........

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

wowwwww lekker boeken man, zwanger of niet!!!! jaloerssss hihi

ik ben in mn eerste zwangerschap met 5 maanden naar mexico op vakantie gegaan, en mn 2e zwangerschap met 30 weken , 2 weken naar portugal... heerlijk :D

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    tuurlijk moet je gaan.
    Je weet zelfs nog niet eens of je dan zwanger bent. je hoeft de wereld niet stil te zetten hoor bij het zwanger worden.

Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen mag je vliegen tot 32 weken en bij sommige tot 36 weken.
    Dit is niet omdat vliegen gevaarlijk zou zijn, maar de maatschappijen willen liever geen bevallende vrouw in het vliegtuig.

Ik ben beide keren heerlijk op vakantie geweest en ik heb genoten van het lekkere weer met mijn dikke buik
    ( 1x dominicaanse republiek en 1 x griekenland)

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond de vakantie zelf ook heerlijk, maar hadden jullie dan geen last van die lange vlucht? Ik ben ook naar Griekenland geweest, maar 3 uur naar Griekenland of 9 uur naar Curacao vind ik toch wat anders....ik zat gewoon niet zo lekker meer?

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben met 6 mnd zwangerschap ook naar curacou geweest, was ontzettend fijn hoor... alleen niet teveel in de zon liggen... verder kan je lekker uitrusten en doen waar je zin in hebt... als je daar een autootje huurt kan je overal heen en ben je niet afhankelijk van de bus of taxi... alleen het vliegen 11 uur lang viel me wel erg tegen... kreeg best een zere buik zo af en toe.. dus ben veel gaan lopen en staan... dat was wel afzien... maar wel te doen...

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik ben met 20 weken zwanger juist naar Curacao gegaan. Een lekker luie vakantie en kleine afstanden. Ik had namelijk wel wat last van mijn bekken.

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Jazeker zou ik gaan!
    1.weet je niet of je al zwanger bent...stel van niet (hoop t natuurlijk wel!) dan heb je dan spijt!
    2.Je kan best op vakantie gaan als je 6 mnd zwanger bent!

Wij zijn ook "bezig"voor een tweede...dus de kans bestaat dat ik in de zomer ook zwanger ben.
    Wij hebben toevallig deze week de vakantie geboekt!

Dus ik zou zeker zeggen DOEN haha

12. Henrike

Henrike Nieuw lid

8 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de vakantie naar Curacao is geboekt, nu de andere stap nog :)
    Thanks voor de tips!!

Deel Deze Pagina