wanneer beginnen met babykamer.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door matsje, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG
    hallo,

niet dat ik nu al wil beginnen hoor, maar wanneer zijn jullie begonnen met de babykamer, en voor wanneer moet hij klaar zijn???

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou de babykamer met uiterlijk 34 weken klaar hebben. Mijn vliezen braken totaal onverwacht met 36 weken, een dag later is onze meid geboren. Ik was blij dat ik het meeste klaar had.

Denk erom dat babykamers en de kinderwagen vaak besteld moeten worden, er kan een levertijd op zitten van 12 weken.

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij zijn al wel begonnen, maar hij is nog lang niet klaar! Ik vind het heerlijk om ermee bezig te zijn :D

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ehm. Hier schiet het nog niet erg op.

We moeten even wachten op de stukadoor en daarna kunnen we pas behangen, vloer leggen etc.

dus voor 37/38 weken is ie hier niet klaar.

5. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG
    oeh..gelukkig heb ik deze topic geplaatst, wist niet dat er zo'n lange wachtlijst op zat.
    ik wil er ook niet erg laat mee beginnen hoor, lijkt me erg leuk om te doen.
    zit nu(hihi) al op babykamers te kijken, haha.

liefs

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    helaas heb ik (nog) geen eigen kamer voor ons kleintje :( (we zijn druk op zoek naar groter huis) hij komt bij ons op de kamer voorlopig. het scheelt in ieder geval wel werk. had toch niet veel kunnen doen door me B.I
    maar de meubels worden wel eind van deze maand bezorgt :D (levertijd was 5 weken) dan ben ik ong 30 weken zwanger

groetjes

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Wij hebben bij de eerste ook ongeveer 10weken moeten wachten op de meubels! We hadden ze besteld toen ik ongeveer 14weken was.
    Denk dat ik nu ongeveer hetzelfde ga aanhouden!
    Ik wil toch 12 weken voorbij zijn vooraleer er echt aan te beginnen. Maar dat is iets wat in mijn hoofd zit hé...;)

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De meubeltjes konden we voor een zacht prijsje overnemen van kennissen, rond de 13e week was dat.
    De rest van de babykamer zijn we gisteren mee begonnen, de rest rustig aan en dan redden we het makkelijk voor de kleine er is:D

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik heb afgelopen zondag het plafond geverfd (blauw met witte wolken) en gisterenavond de plinten gedaan.

Behang is in bestelling en komt ws. vrijdag, dus dan zaterdag behangen en hopelijk zondag de babykamer in elkaar zetten.

Maandag gaat mijn verlof in, dus kan ik alles verder afwerken en inruimen ;)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij warenbij colin klaar toen ik 26 weken was en oo wat was ik daar blij mee aangezien ik vanaf 30 weken volledig rust moest.
    Met min bi kan ik niet veel, maar wel meubels uitzoeken en zeggen waar het alleaal moet staan.

we gaan eind aug. nieuwe dakkappelen plaatsen en dan komt ook het muurtje ertussen zodat er ook een kamertje is. dus ik denk dat ik in sept. een kamrtje ga kopen van marktplaats en daarna alles wat erbij hoort, dan hebben we ook de 20 weken echo gehad en weten we wat het word.

Als de dakkappelen niet eerst moesten, was ik nu al bezig geweest..met inrichten op papier en had ik denk ik ook al een kamertje gekocht..

Ik zou in ieder geval alvast eenbeetje kijken wat je wil..

11. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Wij hebben alle meubeltjes al besteld en die zijn binnen. Het oude behang is van de muren. Alleen nu hebben we lekkage geconstateerd bij de muur, dus moet er eerst een loodgieter komen en dan kan er worden gestart met nieuw behang.
    Ik begin nu wel een beetje de kriebels te krijgen en wil heel graag gaan starten! Vooral ook dat ik dan alle kleertjes kan gaan wassen en inruimen en dan is het wat overzichtelijker. Ik weet nu soms niet wat ik al wel en niet heb :p.
    Succes en houdt in ieder geval rekening met de levertijden.

12. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hihi, als ik dit zo lees zijn wij best vroeg;).. Hij is klaar. Alles staat en geverfd. Moet nog wel schoonmaken enzo...

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb de babykamer besteld rond 18 wkn....kwam binnen met 26 wkn...geverfd hadden we al ( wonen hier net sinds april)....kinderwagen konden we overnemen dus die hadden we ook al ( ben uiteindelijk verrast met een splinternieuwe)
    Alle dekentje, lakens, klamboo enz komen over 2 weken binnen en dan hebben we alles..

14. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Bij de eerste waren we klaar toen ik 28 weken zwanger was en dit keer wil ik ook rond die tijd klaar zijn. We zijn gisteren begonnen!

15. Marije26

Marije26 Lid

6 jul 2010
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    Met de 1e hadden wij het na 4 maanden al af :p
    En nu staat ie al helemaal klaar omdat mijn zoon er pas net uit is. Lekker makkelijk dus.

16. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    wij zijn al 2 weken klaar! manlief wilde er graag aan beginnen en het was nogal een projectje, muren verven en nieuwe vloer.. dat is nu af en de meubels zijn besteld..

je kan maar beter op tijd klaar zijn toch, ivm stress.. en een collega van mij is bevallen met 29 weken, dan wil je niet nog aan je kamertje moeten beginnen!

17. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als je bevalt met 29 weken, dan moet je ukkie nog wel ffies in het ziekenhuis blijven, dus heb je nog voldoende tijd voor het kamertje ;)

18. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik neem de babykamer van m'n beste vriendin over en die zal rond 33 weken hier zijn. Voor die tijd een muur nog behangen en dan vind ik het wel goed. Kinderwagen hebben we wel al binnen.
    Ik verwacht rond week 35 alles af te hebben.

Ben je van plan om alles nieuw te gaan kopen, houdt dan idd rekening met langere levertijden. Denk als je na je 20 weken echo
    op zoek gaat, je dan op tijd bent (en misschien willen jullie het geslacht weten en dat kan handig zijn met keuze's van kleuren bijvoorbeeld)

In ieder geval heel erg GEFELICITEERD!!!!

Geniet ervan!

Groetjes Claire

19. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ik durfde pas na de 20 weken echo te gaan geloven dat wij echt een kindje gingen krijgen dit keer dus ik ben de dag na de 20 weken echo direkt gaan shoppen:D....heb toen alles gekocht en was denk ik met ruim 27weken klaar met het kamertje.
    Het enige wat ik nog niet had vanwege lange levertijd was een box en die heb ik gisteren binnengekregen dus....wat mij betreft mag onze dochter nu wel komen;):p.

20. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @Astrid: dat klopt ze ligt in het Ronald McDonald, maar mams is daar altijd bij en paps elk vrij uurtje.. en dan blijft de kinderkamer toch onbewerkt..

Ach ieder zn ding, ik ben in ieder geval al klaar en dat geeft me erg veel rust!

Deel Deze Pagina