Zwanger en op vakantie, wat mee te nemen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mootjen, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo!
    wij gaan over een weekje voor het laatst met z'n tweetjes op vakantie... lekker naar zuid frankrijk op de camping. ik heb al een super de luxe hoog luchtbed gekocht maar vraag me af wat ik nog meer mee moet/kan nemen? denk aan bepaalde medicijnen/ middeltjes die je mag gebruiken in de zwangerschap? alleen heb ik geen idee wat.. heb nu (nog) nergens echt veel last van.

alvast bedankt voor de tips

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Rennies
    Paracetamol (geen Ibuprofen!)
    een lekker middeltje om je buik mee in te smeren
    hoge factor zonnebrandcreme (mogelijk zwangerschapsmasker en voor je buik.. soms voelt het gewoon niet lekker zo'n hete buik)
    een buikband (om je buikje te ondersteunen als je bijvoorbeeld een dagje op stap gaat... kan lekker voelen)
    je zwangerschapskaart van de verloskundige praktijk
    je kan een verklaring vragen aan je vk in het Engels.. als er iets mocht zijn dan kun je dat laten zien aan de dokter / ziekenhuis.
    je verzekeringspapieren
    een extra kussentje
    Maar... je bent niet ziek dus gewoon lekker op vakantie gaan en Frankrijk is geen inheemse bedoeling dus je kan daar van alles krijgen wat je nodig mocht hebben.

Veel plezier!

PS: In Frankrijk wordt Le Petit Bateau verkocht (in NL ook maar daar is het goedkoper) echt mooi spul!

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    (voedings)kussen om je buikje te ondersteunen op je luchtbedje
    buikbanden
    rennies
    petje oid ivm zwangerschapsmasker
    makkelijke schoenen die niet te krap zitten
    fijne niet te lage campingstoeltjes
    evt hooikoortsspray die geschikt is voor tijdens zwangerschap (vraag je HA)
    zwemkleding waar je in past!

hebben jullie een klein/laag tentje of wat groter? In en uit kruipen lijkt me ongemakkelijk... En is ie makkelijk op te zetten?
    en: regel een plekje met veel schaduw! De zon opzoeken kan altijd! ;)

veel plezier!

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    bedankt voor de tips... toch weer dingetjes er tussen waar ik niet aan had gedacht!
    ik heb een a. hangmat b. rechte stoel en c. een hele lekkere lig / luier stoel met voetenbankje... wij kamperen redelijk luxe, grote tunneltent voor 4 personen waar je ook in kunt staan dus ook dat zal geen probleem zijn. en jep heb al een plekje in de schaduw, parasol gaat ook mee!
    hmm klinkt goed, ik zie me al zitten hoor! bedankt voor de tips!

oja buikband... is dat ook voor extra ondersteuning van de buik? is dat niet te warm? die heb ik nml nog niet

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zwanger vitamines
    kaart van de verloskundige (belangrijk)
    En verder de gewone dingen kleding toiletspullen enz.
    Veel plezier.

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Goede schoenen inderdaad als je gaat wandelen. Of je een buikband nodig hebt voel je vanzelf wel. Als je een grote buik hebt en last van je rug krijgt. Dat merk je vanzelf wel. Met 20 weken had ik hem nog niet nodig.
    En mocht je last van maagzuur krijgen (volgens mij is dat pas later in je zwangerschap): vanilleijsjes eten! Goed excuus ;)
    Eventueel multivitaminen.
    Zonnebrandcreme met hoge factor, inderdaad.
    Slippers voor in het douchegebouw. Je wilt nu geen voetschimmels. En goed de wc bril schoonmaken voor je gaat zitten, andere schimmels e.d. wil je ook niet, nu... :(
    Ideaal moment voor vakantie, trouwens, bij 20 weken. Na de misselijkheid en voor de buik.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    He Mo,

Zou ook open schoenen meenemen als ik jou was. Als het warm is kan je ineens heel veel vocht vast gaan houden en heb je kans dat je je schoenen niet meer past.
    Als je trouwens eens een buikband wil proberen of mee wil nemen voor de zekerheid mag je er wel een van mij lenen hoor, heb ze hier nog liggen.
    Veel plezier op vakantie!

Deel Deze Pagina