hallo dames... ik ben ruim 6 weken zwanger en net na de positieve test werd ik getroffen door de hooikoorts!!! pfff voel me daardoor echt klote... normaal krijg ik pilletjes hiervoor en een neusspray, maar de pillen mag ik niet hebben en heb nu een andere neusspray want die ik eerst had mag ik niet hebben... pff ik nies echt meer dan 100 keer op een dag.. heb echte nies-aanvallen dat ik niet meer ophoudt en de tranen rollen over mijn wangen (door al het genies zie ik er ook niet meer uit!! heb kei dikke ogen) en nies ik niet dan zit mijn neus verstopt wat dus ook niet prettig is!!! mijn hele neus is al schraal van het snuiten.. heb al een pak zakdoekjes leeg... groetjes muizz heeft iemand tips om dit dragelijker te krijgen???
jij ook al mama86???? echt om gek van te worden he... kreeg toen straks onder het autorijden een nies-aanval... ook erg gevaarlijk...
tja toen ik zwanger was van de eerste had ik hetzelfde probleem en ben nu weer zwanger en begin langzaam ook weer klachten te krijgen. Wat ik deed was zoveel mogelijk de zonnebril op en creme onder mijn neus smeren.. dat hield iig een klein beetje de pollen tegen maar het bleef afzien vreselijk ben nog nooit zo beroerd geweest als dat voorjaar... 1 voordeel; daarna heb ik nooit meer zo'n erge last van hooikoorst gehad.. net of het eruit moest ofzo heel vaag
Ik heb ook erge last van hooikoorts, nou moet ik zeggen (en ik klopt het ook meteen af 8)) dat het tot nu toe erg goed gaat. Ik heb neusspray liggen (homeopatisch) welke redelijk helpt. Dat ik geen pilletjes mag slikken neem ik voor lief.... ik heb wel met de HA afgesproken dat als de klachten zeer erg worden dat ik nog oogdruppen kan halen (welke ik deze week ga aanvragen want ik begin echt last te krijgen) welke ik krijg weet ik niet (vrijdag pas). Bij mij wil dit ook nog wel eens helpen tegen het niezen! nog een andere tip: ik gebruik, bij een erg verstopte neus of niesaanvallen nog wel eens dampo oid voor ik op bed ga. Dit wil nog wel eens verlichting geven!
Nou jongens, k word er knettergek van!!! ik heb de hele dag een kriebel in me neus, me ogen branden, me kop doet pijn, en word er echt heel erg moe van! En dan nog maar zwijgen over het niezen zo n 100x op een dag, datd oet zeer aan me buik ook nog! Ik ga zo de HA bellen
Ik heb ook altijd last van hooikoorts, maar in de zwangerschap was ik er helemaal vanaf waarschijnlijk door een andere hormoon huishouding. Hebben jullie ook altijd al hooikoorts gehad of heb je het nu omdat je zwanger bent. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. In ieder geval sterkte ermee, ik weet hoe beroerd je je er van kan voelen.
ik heb sinds jaren hooikoorts.. het begon eerst in september en werd steeds vroeger en erger.... vandaag ging het redelijk.... wel nog verschillende niesaanvallen gehad maar niet zoals gisteren en eergisteren...pff toen was het erg.. moet zaterdag naar de VK eens vragen wat ik wel en niet mag allemaal... want er zullen meer vrouwen last van hebben die zwanger zijn...
ook ik heb de laatste week erg last van de hooikoorts. de medicijnen die ik anders altijd had mag ik nu niet en de enige neusspray die mag is prevalin en dat helpt bij mij dus echt niet, doet alleen maar pijn in mn neus en verder doet t niks. er schijnen homeopatische pilletjes van vsm te zijn die wel mogen maar of dat echt helpt?????
Hé wat vervelend. Ik heb tot nu toe echt nog helemaal geen last gehad van de hooikoorts... Hopelijk blijft het mij bespaard tijdens mijn zwangerschap... Echt tips heb ik niet, maar.... Ik heb ooit ergens op tv gezien dat er een soort van theepotje is (wat vroeger veel gebruikt werd) waar ze volgens mij een soort water met zoutoplossing in deden en dat werd dan in één neusgat gegoten en kwam dan uit het andere neusgat weer naar buiten. Klinkt erg smerig en ik had er ook mijn bedenkingen over maar dat schijnt erg goed te werken omdat je dan de pollen uit je neus spoelt... ik weet alleen niet hoe dit heet en waar je dat allemaal vandaan moet halen.... Succes iig.
Hier nog iemand die heel erg last heeft van hooikoorts. Ik heb van de huisarts een ontstekingsremmende neusspray gekregen welke super goed werkt! 2x per dag ('s ochtend en 's avonds) een pufje in elk neusgat... Voordat ik de spray kreeg heb ik nachten wakker gelegen ivm niezen en verstopte neus. Nu slaap ik weer als een roosje. Beclometason heet de spray!