Zwanger en op vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door medsje, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medsje

medsje Lid

20 feb 2007
    30
    0
    6
    Hallo lieve meiden,

Van de zomer ga ik een maand naar australie met mijn man. Dan ben ik 4 maanden zwanger. Deze vakantie stond al heel lang gepland en was al geboekt voordat ik zwanger raakte. Onze plannen zijn om daar een beetje rond te trekken van zuid naar noord, natuurparken bezoeken, een safari maken, quad rijden, duiken enz, enz...Allemaal heel gaaf natuurlijk!

Nu is mijn vraag aan jullie; wat is verstandig om (niet) te doen? waar moet ik aan denken? hebben jullie tips voor schoeisel, kleding, ed...?
    Alles is welkom!
    Ook tips over over hoe je je wel of niet voelt tijdens een zwangerschap van 4 maanden, zal ik bijv. snel moe worden?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

liefs

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zou het een beetje rustig aan doen, niet te veel sjouwen.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben nu +/- 4 maanden. Ik voel me nog wel moe, kan niet de hele dag van alles doen en tot laat opblijven maar ja het is bij iedereen anders!

Ik zou iig wel uitkijken met safaris en wilde dingen. Ik ga ook nog 3 weekjes op vakantie als ik 25 weken zwanger ben, in augustus. Maar kan dan wel me eigen tijd indelen en zelf bepalen wanneer ik wil slapen/eten/drinken etc. Luister goed naar je lichaam.

Succes.

4. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Duiken mag helemaal niet meer als je zwanger bent, wel snorkelen. Verder voel je op dat moment wat je wel en niet "aankunt". Dat verschilt per vrouw en zwangerschap. Wel een verklaring meenemen van de VK, altijd makkelijk voor de luchtvaartmaatschappijen en de doktoren daar.
    Veel plezier!

5. mieka

mieka Lid

26 okt 2006
    37
    0
    0
    Hi
    Gewoon allemaal lekker relax doen maar uh duiken zou ik niet doen, wordt nl afgeraden omdat ze niet weten wat de druk verschillen met je kindje kan doen. Je kan dit natuurlijk ook terplaatse bij de PADI school navragen, maar ik zou daar geen risico's mee nemen (alhoewel het duiken daar erg super is!)
    Ik ben nu zelf 18 weken zwanger en voel me beter dan eerder. Op vakantie lekker alles in eigen tempo en relax dan komt het helemaal goed lijkt me.
    Alvast heel veel plezier , lekker genieten
    Groet Miek

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi

Ik heb dit allemaal gedaan in Mexico van de zomer en toen was ik nog niet zwanger maar ik moet zeggen dat het best zwaar is allemaal.

Luister naar je lichaam.

IDD niet gaan duiken, snorkelen kan geen kwaad.
    En bij quads rijden heb ik flinke spierpijn gehad want dat was best heftig (wij hadden dan wel een wilde pad in de jungle) Dus wees voorzichtig.

Safari is ook heel leuk natuurlijk en hangt ook af hoe ruig het is. Bij ons was het hobbel de bobbel in de jeep, ik zou er niet aan moeten denken om nu daar in te moeten zitten.

Maar ik denk dat je met 4 maanden nog vrij veel kan hoor, als je maar lekker rustig aan doet en luistert naar je lichaam. En genoeg drinken en eten natuurlijk.

Tip.. Koop goeie schoenen, want als je veel moet lopen, met een beginnende buikje is het lekker om goeie schoenen aan te trekken.

Een band om je buik te ondersteunen misschien.

Succes en Have Fun

7. medsje

medsje Lid

20 feb 2007
    30
    0
    6
    bedankt allemaal! ;) ook jij Miss X!

8. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    oh ja, en veeeeeeeeel water drinken indien je in een warm gebied zit (het is winter in austalie dus niet overal is het warm) Maar ben zelf in kakadu national park geweest (3 dagen safari) en ondanks het regelmatige drinken toch uitdrogingsverschijnselen. En houdt rekening met de vele vliegen! om gek van te worden! (voornamelijk in outback en nationale parken)

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Het meeste kun je gewoon lekker doen, nog even genieten van een uitgebreide vakantie met zijn tweetjes. Duiken mag alleen absoluut niet. De eerste 10 meter dat je ondergaat verdubbelt de druk al, dit is gevaarlijk voor je kindje!

10. medsje

medsje Lid

20 feb 2007
    30
    0
    6
    Waar ik het meest bang voor ben zijn spinnen en slangen......ik ben als de dood dat ik door iets giftigs gestoken wordt en dat het dan uitwerking heeft op de baby.... Is dit een waanbeeld of moet ik echt extra voorzichtig zijn?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Ik weet niet of je daar snel door iets gestoken wordt of gebeten, maar het lijkt me wel dat als het gebeurt, dit idd invloed heeft op de baby. Dus als er een risico is, zou ik idd wel extra voorzichtig zijn.
    Wat in jouw bloed komt, komt immers ook bij de baby.

maarre, je moet jezelf niet te gek maken hoor, als je niet een beetje kunt genieten van je vakantie straks kun je net zo goed niet gaan toch?

groetjes suus

12. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    ook ik was het meest bange voor slangen spinnen en schorpioenen etc.... waar ik het meeste last van heb gehad zijn vliegen...
    Safaris altijd onder begeleiding maken, de ranger wijst je op alles en let voor jou op!
    Idd, niet al te druk maken maar gewoon heerlijk genieten!

13. medsje

medsje Lid

20 feb 2007
    30
    0
    6
    Bedankt allemaal :D !

Heb er nog meer zin in gekregen!

liefs

Deel Deze Pagina