Hoi Ik wil graag naar de Canarische eilanden gaan met mijn man en 2 kids (peuter bij vertrek 2 jaar en 8 mnd, baby 8 mnd). Alleen nu ik bijna wil gaan boeken ga ik me over allemaal dingen zorgen maken. Voordat we kids hadden reisden we de hele wereld over maar sinds mijn oudste zoon is geboren zijn we alleen nog maar naar center parcs geweest (wat ik overigens ook heel leuk vond). We willen nu dus naar Tenerife maar ik vraag me de volgende dingen af: - Als je van het vliegveld naar je hotel gaat wat doe je dan met je baby in de bus? Ik neem aan dat ze geen maxi cosi ofzo hebben dus gewoon op schoot vast houden? Ik kan ook een taxi pakken maar in de auto vind ik het nog raarder om hem vast te houden - Kan ik het beste gewoon luiers en potjes mee nemen of daar kopen? Anders heb ik al een heel koffer met luiers voor 2 kids. - Lieten jullie je baby gewoon slapen bij het zwembad (ik heb wel zo een klein mini tentje) of steeds gewoon in bed ( en dan dus in je appartement zitten) Hebben jullie nog andere tips. Ik zou bijna gewoon weer naar CP gaan omdat het zo handig is (helaas is het daar nu geen 25 graden...). Bedankt!
Wij boeken altijd een appartement of bungalow met tuin. Slapen de kids (nu alleen nog jongste) gewoon in z'n bedje en liggen wij in de tuin. Luiers neem ik altijd zo veel als nog past mee. En dreigen ze op te raken dan koop ik daar wat bij. Ik bewaar dan wat pampers voor de nacht en de terugreis. Mochten de luiers daar van andere kwaliteit zijn dan maakt dat voor overdag weinig uit. Kindje idd op schoot in de bus of taxi met kinderzitje regelen.
Wij zijn naar Tenerife geweest toen mijn dochtertje 6 maanden was en mijn zoontje bijna 3. Ik had een pak luiers mee voor de eerste dagen, de rest kocht ik daar. Wel had ik voldoende zwemluiers mee omdat die niet altijd verkrijgbaar zijn in het buitenland. In de bus had ik haar gewoon op schoot. Mijn dochtertje at niet uit potjes, maar gewoon volgens de rapley methode. Dit ging ook prima in de restaurants van het hotel, overal voldoende vers fruit en groente. Slapen deed ze onder de parasol, in de buggy met een dooky aan de rand van het zwembad en soms op een ligbedje onder de parasol (uiteraard zat ik er naast). Gewoon lekker genieten, het komt echt wel goed!
Verdere tips, relax het komt wel goed, neem genoeg te spelen mee voor je oudste voor het vliegtuig en genoeg eten drinken en schone kleertjes, ook een schoon shirt voor jezelf. Alle afgelopen keren dat ik met transavia (ik neem aan dat jullie daarmee vliegen)heb gevlogen (ca. 4 x in 2 jaar) heb ik vertraging gehad op heen of terugreis en dan ben je blij met wat extra spullen in de handbagage. Eventueel neusdruppels voor je kindjes om oorpijn bij stijgen en landen te verhelpen. Oja en mocht je een draagzak of doek hebben kan dat ook handig zijn om op het vliegveld te gebruiken, dan kan de oudste in de buggy en de kleine in de draagzak, hoef je een stuk minder te tillen enzo. Vaak moet je lange stukken lopen en zeker na een vlucht is je peuter misschien niet zo gezellig meer! Fijne vakantie!!!
Luiers een paar meenemen en daar halen. Potjes eten ook daar halen. Slapen: de mijne sliep graag in een bedje maar vorig jaar in Mallorca was er een Nederlands stel met een baby die in zo'n travelcot tentje sliep die ze op een ligbed zetten in de schaduw. Baby sliep als een roosje. Transfer in bus tegen mij aan gelegen (toen jongste net 1 was) maar als je een baby hebt mag de maxi cosi gewoon mee.
wij hielden de kindjes gewoon op schoot, maar vlogen dan niet zo ver. En ook op Tenerife zijn de transfertijden best lang? Dus daar moet je je wel van bewust zijn. Verder is alles daar gewoon te koop. En als je kindje gewend is aan gewoon eten, kun je ook een staafmixer meenemen en zelf koken. En slapen deden ze of in hun bedje en dan bleef 1 van ons op de kamer, of lekker in de buggy bij het zwembad. Maar meestal hielden we met z'n alles lekker siƫsta.